DLSS za poboljšanje performansi na prijenosnim računalima početne razine mogao bi biti velika stvar.
Nvidia je dodala dva GPU-a početne razine – GeForce RTX 3050 Ti i RTX 3050 – u liniju prijenosnih računala RTX 30. Prema tvrdnjama glasngovornika Nvidia-a ove bi grafičke kartice trebale biti dostupne ovog ljeta u prijenosnim računalima s početnom cijenom već od 5.000 kn (800 USD).
Kao i sve druge kartice u liniji RTX 30, i ove se temelje na Ampere arhitekturi, te imaju značajke poput Ray Tracinga i Nvidijinu nadogradnju performansi “Deep Learning Super Sampling” (DLSS). Kao što vjerojatno možete pretpostaviti po njihovom broju u nazivu, da se ove kartice nalaze ispod postojećeg RTX 3060 GPU-a, sa nešto slabijim performansama. Možete pogledati Nvidijinu usporednu tablicu u nastavku, ali ukratko: ovi jeftiniji grafički procesori imaju manje memorije (4 GB) i manji broj jezgri CUDA, Tensor i Ray Tracing jezgri.
Manje više svi znamo što je Ray Tracing, a za one koji neznaju što je DLSS, on omogućuje da vaš GPU prikazuje igru na nižoj razlučivosti, a zatim koristi AI da sve poveća na veću rezoluciju, pomažući vam da postignete veći broj sličica u sekundi ili FTP/s, nego što biste imali u “native” razlučivosti. Nešto kao AI hokus-pokus, ali zapravo djeluje, trebate samo odgovarajuću Nvidijinu karticu i igru koja podržava ovu značajku. Na prijenosniku s nižom snagom dobrodošlo je sve što pomaže poboljšati igračke performanse bez žrtvovanja grafičke vjerodostojnosti.
Jučer su najavljeni i Intelovi procesori Tiger Lake-H, a trebali bismo vidjeti puno uređaja koji će ih ugraditi. Naravno ako bude uopće dostupno dovoljno procesora, jer Nvidia se već suočava s ozbiljnim nedostatkom video kartica, a Intel je također pogođen i globalnim nedostatkom čipova. Možda ipak prijenosna računala dobivaju veću raspodjelu čipova za sebe, ali to je ipak poslovna tajna.
Piše: Z.K.