Nvidia je imala neke prilično uzbudljive nove događaje koje je mogla pokazati na svom glavnom izlaganju tijekom Computexa 2022, iako je malo vjerojatno da ste gledali prijenos uživo prezentacije ako živite u Europi ili nekim dijelovima SAD-a.
Emitiranje je počelo u 20:00 po pacifičkom vremenu 23. svibnja (23:00 ET, ili 4:00 24. svibnja BST). No u nastavku ovog članka reći ćemo što se više toga ima za reći o tome što je Zeleni tim pripremio na ovogodišnjem sajmu Computex 2022.
Novi ”super-čipovi”
Nvidijin Grace CPU i Hopper super-čipovi planirani su za puštanje u prodaju početkom 2023. godine, i iako će ovo biti malo zanimljivo za Nvidijinu publiku za računalne igre, ovo je posebno uzbudljiva vijest za sve koji rade s podatkovnim centrima ili strojnim učenjem. Nvidia je tijekom svog uvodnog izlaganja objavila da će vodeći tajvanski proizvođači računala objaviti prvi val sustava pokretanih Nvidia Grace Hopper super-čipove, koji su bili najavljivani prošle godine. Ovi će poslužitelji biti prikladni za širok raspon radnih opterećenja kao što su umjetna inteligencija, računalstvo visokih performansi i grafika u oblaku.
Nvidia također spominje igranje igara u ovome, iako ovakve postavke neće biti isključivo orijentirane za igranje igara. Umjesto toga, ove će komponente biti prikladnije za operacije velikih razmjera poput dizajna igara.
“Pojavljuje se nova vrsta podatkovnih centara, tvornice umjetne inteligencije koje obrađuju i usavršavaju brdo podataka za proizvodnju inteligencije, a NVIDIA blisko surađuje s našim partnerima iz Tajvana na izgradnji sustava koji omogućuju ovu transformaciju,” rekao je Ian Buck, potpredsjednik Hyperscale i HPC u NVIDIA-i.
“Ovi novi sustavi naših partnera, pokretani našim Grace super-čipovima, donijet će snagu ubrzanog računalstva na nova tržišta i industrije u svijetu.”
Kada je Nvidia predstavila Grace Hopper CPU super-čipove na GTC 2022, iznijela je neke hrabre tvrdnje u vezi s mogućnostima ARM procesora, obećavajući da bi mogao postići 1,5X više performansi od dva 64-jezgrena AMD EPYC procesora uz korištenje 50% manje energije.
Novi 144-jezgreni Arm Neoverse CPU za diskretni podatkovni centar zapravo se sastoji od dva CPU čipa spojena preko NVLink-a velike brzine, niske latencije, čip-na-čip (C2C).
Sva četiri referentna sustava prikazana tijekom streama pokreću NVIDIA-ini Arm kompatibilni Grace i Grace-Hopper super-čipovi, koji su najavljeni na GTC-u ranije ove godine.
Veći broj igara koje će podržavati DLSS, Reflex i Ray Tracing
Nadali smo se da će nam Nvidia dati neke bilješke informacija o svojoj nadolazećoj Lovelace RTX 40 seriji grafičkih kartica, koje će vjerojatno naslijediti trenutni raspon Ampere, iako nažalost nije bilo riječi o tome. Ipak, mogli smo saznati neke novosti koje bi se trebale svidjeti igračima i onima koji to žele postati, kao što je popis igara koje se nadograđuju kako bi uključile značajke kao što su DLSS, Nvidia Reflex i Ray Tracing. Pojedinosti se nalaze na web stranici Nvidia, gdje se navodi da je “Od lansiranja DLSS-a, preko 180 igara i aplikacija dodalo tehnologiju”, uz neke video-isječke koji uspoređuju performanse ovih novih igara sa i bez omogućenog DLSS-a.
DLSS igre zasad podržavaju ove igre:
- Deep Rock Galactic
- F1 22
- LEAP
- Ghost
- Loopmancer
- Hitman 3
- Hydroneer
- Propnite
- Raji: An Ancient Epic
- Vampire: The Masquerade – Swansong
- Turbo Sloths
- Warstride Challenges
Nvidia je također spomenula da Reflex, značajka koja može smanjiti latencije vašeg sustava kombinirajući GPU i optimizacije igara, dolazi u četiri nova naslova. Ovo je nešto što je obično uključeno u kompetitivne igre za više igrača ili esportske igre. Kako će to sve zajedno izgledati, zasad je teško za pretpostaviti, no nadamo se da će dodatno poboljšati performanse igara i računala.
Četiri igre koje će podržavati Nvidia-inu Reflex mogućnost su:
- Icarus
- My Time At Sandrock
- Soda Crisis
- Warstride Challenges
Najbrži monitor namijenjen za igranje igara na svijetu
Nešto što svakako nismo očekivali jest da će Nvidia predstaviti monitor za igre tijekom Computexa. Ovo ipak nije samo neki stari zaslon; Asus ROG Swift 500Hz ima, kao što bi ime sugeriralo, imat će brzinu osvježavanja od 500Hz što bi zbog čega bi ovo mogao biti najbrži igraći monitor na svijetu, odnosno monitor s najvišom razinom osvježavanja na svijetu.
Prema web stranici Nvidia-e: “Ovaj zaslon od 500 Hz dizajniran je od temelja za esport igre, koristeći potpuno novi E-TN (Esports TN) panel za maksimalnu jasnoću pokreta. Također se može pohvaliti Nvidia G-SYNC Esports načinom s podesivom esports vibracijom i naravno, potpuna podrška za Nvidia Reflex Analyzer, koja korisnicima omogućuje mjerenje latencije sustava od kraja do kraja kada koriste Nvidia Reflex miš i GeForce grafičke kartice”.
Predstavljen je i video koji pokazuje očite prednosti od 500Hz u odnosu na 144Hz, što je vjerojatno najčešća stopa osvježavanja na cjenovno pristupačnijim monitorima za igranje ovih dana, ali pomalo smo skeptični koliko bi to bilo korisno za svakoga tko nije profesionalni igrač ili ”streamer”. Plus, ako ljudsko oko može čak vidjeti veliku korist pri ovoj brzini u odnosu na nešto poput zaslona od 240 Hz ili 360 Hz, čini se da je sve to pomalo nepotrebno, ali nećemo suditi sve dok i sami ne isprobamo jedan ovakav monitor.
Ove godine Computex sajam pokazao je mnoge nove stvari koje nas očekuju u svijetu računala. Nvidia, kao jedan od velikih igrača na svjetskoj pozornici računalnih komponenti, također je došao na sajam i pokazao neke vrlo zanimljive stvari. Jedna od njih je svakako ideja o monitoru koji je namijenjen za igranje igara i koji će imati razinu osvježenja od 500 Hz-a. Samo izgovaranje takve razine osvježenja na monitoru je ludo; sve do nedavno razina osvježenja od 144 Hz bila nam je sasvim uobičajena, no ne više. Dolazak ovakvog monitora zasigurno će značiti da će i drugi veliki igrači slijediti isti trag i da će tržištu pokušati ponuditi nešto slično, ali svoje. Ono što je nesumnjivo jest da nas očekuje vrlo zanimljivih preostalih šest mjeseci nastavka godine.
Piše: D.M.