Takozvani ”rat grafičkih kartica”, koji se odnosi na ljutu konkurenciju između Nvidia-e, AMD-a i Intela ne odnosi se samo na njihove grafičke kartice, nego i na mnoga druga obilježja koja se odnose na prikaz slike. No, nije sve u performansama, nešto je i u broju igara koje podržavaju sve ono što ”Zeleni”, ”Crveni” i ”Plavi” tim nudi kod svojih modela grafičkih kartica.
No postoji mogućnost da ovom ”ratu” dođe kraj. Zašto? Razlog je naravno, Microsoft. Tvrtka želi kroz svoja rješenja objediniti mnoga rješenja, koja pruža svaki od tri konkurentska tima, u jedno, što će olakšati programerima korištenje tih mogućnosti u njihovim novim igrama.
DirectSR trebao bi objediniti sve ono što nudi AMD, Nvidia i Intel u jedno
Glavni problem koji postoji i koji se odnosi na to kako AMD, Nvidia i Intel žele riješiti problem s povećavanjem veličine ne leži samo u tome koliko dobro svaka od tih mogućnosti funkcioniraju u odnosu jedno na drugo, već u tome koliko igara te sve mogućnosti može podržati. Uostalom, koja je svrha DLSS-a, FSR-a i XeSS-a i toga što ove mogućnosti postoje ako te mogućnosti ne koristi većina igara? Odgovor na ovo pitanje trebao bi dati Microsoftov novi API, koji je nazvan DirectSR, koji bi trebao riješiti probleme objedinjavanjem sve tri mogućnosti u jednu.
Microsoft na novom, nadolazećem događaju planira predstaviti više API-ja. Kratak pogled na ovo Microsoft je prikazao u svome blogu. Na primjer, DirectSR (za Super Resolution) osmišljen je kako bi integracija tehnika povećanja veličine bila jednostavnija. Prema Microsoftu, tehnologija je kreirana u suradnji s dobavljačima grafičkih kartica.
“DirectSR je karika koja nedostaje i karika na koju su programeri čekali kada su pristupili integraciji SR-a. DirectSR će stoga pružiti glatko, učinkovitije iskustvo koje će na znatno bolji način iskoristiti hardverske mogućnosti”, rekao je Joshua Tucker iz Microsofta u objavi na blogu. “Ovaj API omogućuje SR za više dobavljača putem zajedničkog skupa ulaza i izlaza, dopuštajući da jedan način kodiranja aktivira različita rješenja”. To znači da Microsoft ne pokušava implementirati vlastito rješenje, koje bi trebalo biti novi konkurent onome što već nude Nvidia, AMD i Intel, odnosno DLSS-u, FSR-u i XeSS-u. Umjesto toga, Microsoft za cilj ima pojednostavljivanje procesa dodavanja podrške za sva tri proizvođača grafičkih kartica.
S DirectSR-om, programeri više neće morati dodavati zasebnu podršku za sva tri programa za nadogradnju; umjesto toga, programeri bi mogli isprogramirati podršku samo za DirectSR, koji će zatim koristiti tehnologiju povećanja veličine koja je dostupna na računalu korisnika. Ovo bi moglo u biti velika pomoć za sva tri proizvođača grafičkih kartica. Svaka tehnologija radi malo drugačije, tako da AMD-ov FSR i Intel XeSS rade na većini modernih grafičkih kartica, dok je Nvidia-in DLSS ograničen je na GeForce RTX liniju. Međutim, što se tiče implementacije u igrama, usvajanje AMD FSR 3 teklo je vrlo sporo, dok bi novo rješenje Microsofta moglo dodatno pomoći AMD-u.
Ako Microsoftov DirectSR bude radio onako kako bi trebao i onako kao što Microsoft najavljuje, on bi mogao pomoći u rješavanju sličnih sukoba u budućnosti. Programerske tvrtke za igre mogle bi dodati podršku za DirectSR i svoje naslove, dok bi ta tehnologija nakon toga rješavala sve ostalo. Više informacija o ovome zasigurno ćemo saznati na nadolazećem Microsoftovom događaju, koji je najavljen za 21. ožujka.
Piše: Alan Milić