PočetnaGamingZašto je Amazon Luna predodređena da doživi istu sudbinu kao Google Stadia?

Zašto je Amazon Luna predodređena da doživi istu sudbinu kao Google Stadia?


Amazon pokušava napraviti isto ono što je probao i Google: cloud gaming, odnosno “igranje u oblaku”. S druge strane, Amazon je imao mnogo prilika učiti na greškama koje je Google napravio sa svojim servisom Stadia.

Međutim, Amazon Luna se počinje osjećati kao déjà vu s obzirom na to kako se s njome upravlja i kojim smjerom ide. U nastavku teksta ćemo napisati zašto mislimo da ju očekuje ista sudbina kao i Stadiju.

Zašto je propala Google Stadia?

Google ima reputaciju da započne neki projekt, pusti ga da kratko živi i onda ga naglo ukine. Stadia je slučajno jedna od nesretnih žrtava spomenute Googleove navike. Dok je Googleov pokušaj ulaska na tržište igara privukao mnogo pozornosti, nisu uspjeli natjerati gamere (hrv. igrače) da se uključe u ovaj projekt.

Zahtjevi za internetsku brzinu Google Stadije bili su prilično visoki, što je čini nepraktičnom za korištenje “u pokretu”. Kod kuće gameri već imaju svoju platformu za igranje po izboru, eliminirajući potrebu za ‘igranjem u oblaku’.

Najveća pogreška koju je Google napravio sa Stadijom zapravo nije bila platforma, već nedostatak razumijevanja tržišta igara. Ne kupujete konzolu samo radi kupnje konzole, nego radi igara i iskustva koja dotična platforma/konzola nudi. Stadia nije imala dobre ponude osim postojećih igara koje su igrači već kupili na platformi koju već posjeduju. Bio to PC, PS, Xbox ili nešto drugo.

Google je ciljao na ljude koji nisu trebali Stadiju. Povrh toga, Stadia je imala samo nekoliko ekskluzivnih igara koje čak nisu bile dovoljno primamljive da privuku pozornost tržišta. Da je Stadia imala nešto što bi dovoljno ljudi zapravo željelo igrati, vjerojatno bi ta “avantura” trajala malo duže.

Kako Amazon Luna ide stopama Google Stadije

Amazon je “industrijski div” koji ima novaca i može se okušati u “cloud gamingu”, te se nadati drugačijim rezultatima od onih koje je imao Google. Nažalost, Amazon Luka ne stoji dobro i čini iste greške kao i Google Stadia.

Problemi s kolekcijom igara

Amazon nije poznat po svojoj velikodušnosti, a to se vidi i po tome kako Luna radi. Najveći problem je struktura plana pretplate; ne možete imati sve igre u jednom planu.

Amazon je uvrijedio tržište kada je najavio previše kategorija pretplate: Family, Retro, Jackbox, Ubisoft+, Luna+ i Prime Gaming. Family i Retro na kraju su spojeni u Luna+, ali čak i tada, to bi i dalje koštalo gotovo 40 dolara mjesečno ako želite imati sve igre koje su vam dostupne.

Hosting cloud usluge nije jeftin, razumljivo, ali čak i da igrate igre samo sa svojom Prime pretplatom, nemate dovoljno igara na raspolaganju. Gotovo da uopće nema novih (i dobrih) igara na Luni, te nema nikakvih ekskluziva koje bi vas potaknute da isprobate ovu uslugu. Xbox Cloud Gaming košta samo 14.99 dolara i nudi impresivnu kolekciju igara s još više dostupnih za preuzimanje na Game Passu; sveukupno daje nevjerojatnu vrijednost za vaš novac.

S obzirom na to koliko je “igre u oblaku” teško prodati, Amazon i Google su trebali provjeriti je li ovakav način igranja igri spreman postati mainstream. Čak i Xbox stavlja cloud gaming kao sekundarnu dodatnu uslugu, te kao dodatak Xbox Game Passu.

Amazon Luna polako gubi podršku

Amazon Luna ima jako malu kolekciju igara, čak i ako ju uspoređujemo s “cloud igrama” na Xbox Cloud Gaming usluzi. A postala je još manja kada su u prosincu prošle godine maknuli 50 naslova, te još 50 naslova u veljači ove godine.

Razlog zašto se pojedine igre uklanjaju nije poznat, ali sada pretplatnici imaju još manje igara i pretplatu praktički plaćaju još više, odnosno ono što dobijete za svoje novce postaje sve manje i manje. Pretplata na Lunu jednostavno nema smisla.

Još veći udarac za Amazon Lunu su velika otpuštanja zaposlenika u ožujku 2023. godine. Microsoft je pokazao svijetu da ako želite uspjeti na tržištu igara, morat ćete dosljedno financirati i podržavati platformu. Ako Amazon želi da Luna uspije, morat će joj posvetiti onoliko brige, pažnje i financiranja koliko Microsoft daje Xbox Game Passu i Cloud Gamingu.

Preskupa pretplata, a premalo igara

Amazon Luna treba poznavati svoje tržište

Sve uspješne platforme za igre imaju jednu zajedničku stvar, duboko poznavanje tržišta. Svi su uložili velika sredstva u svoja tržišta i platforme kako bi osigurali da igrači dobiju ono što žele za cijenu koju su spremni platiti.

Čini se da Amazon nije spreman toliko uložiti u svoju platformu za igre. Ako Amazon nije predan svojoj platformi stavljanjem igara do kojih je mnogima zapravo stalo, onda je krenuo ravno Stadijinim putem. Ne bi nas čudilo da do kraja ove godine Amazon i službeno “digne ruke” od ove usluge

 

Piše: Boris Plavljanić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular