PočetnaGamingŠto su to ''Boomer'' pucačine i isplate li se igrati i danas?

Što su to ”Boomer” pucačine i isplate li se igrati i danas?


Boomer pucačine” predstavljaju i eru i žanr videoigara pucačina iz prvog lica i iako je ovaj izraz za njih relativno nov, vjerojatno ste barem čuli za neku od ”boomer” pucačina, a možda ste čak i zaigrali neku. Što su to ”boomer” pucačine i isplati li se igrati i danas, u moru izvrsnih i ne tako izvrsnih pucačina?

Što su točno ”Boomer” pucačine?

Začetak pucačina iz prvog lica predstavljaju igre kao što su Wolfenstein 3D, DOOM, Duke Nukem 3D (kasnije i Left 4 Dead 1 i 2). Te i nakon toga bezbroj drugih sličnih igara bile su više nalik arkadnim naslovima nego drugim igrama tog vremena, no one su arhetip onoga što izraz “boomer shooter” ili ”boomer” pucačina znači danas.

Glavni fokus u ovim igrama je u uništavanju velikih valova neprijatelja, dovršavanju razine u što je moguće kraćem vremenu, dok kod nekih naslova završavanje igre također ovisi o skupljanju bodova. Drugim riječima, boomer pucačine predstavljaju i začetak pucačina iz prvog lica i dolaze s posebnim štihom, koji je danas nažalost sve manje vidljiv u igrama, ako uopće i postoji.

Half-Life

Boomer pucačine uglavnom su pucačine iz 90-ih, prije prve igre Half-Life. Half-Life je bio revolucionaran zahvaljujući fokusu na pripovijedanje priče, koja je striktno ispričana iz perspektive prvog lica. Prije Half-Lifea, priča nije bila toliko važna u igrama, dok će se nakon prvog Half-Lifea priča postati puno važnija čak i u pucačinama iz prvog lica.

Iznimke su igre kao što su Left 4 Dead 1 i 2; igre koje i dalje imaju priču i likove, no igra puno veći fokus ima na sređivanju velikog broja neprijatelja.  Neko je vrijeme boomer shooter stil igre bio posve ne moderan, ali ovih dana te klasične igre doživljavaju renesansu. U nastavku ćemo navesti nekoliko dobrih primjera boomer pucačina. Tko zna, možda ste igrali neku ili neke od njih, a ako niste, uvijek možete početi.

Warhammer 40 000 Freeblade

Moderne boomer pucačine

Kao što je slučaj kod mnogih drugih stvari, popularnost određenih stilova medija dolazi i prolazi u ciklusima. Bilo da se radi o igračima koji žude za pucačinama koje su igrali početkom 2000-ih ili o modernoj publici koja je otkrila ovu posebnu vrstu jednostavne zabave koja izaziva ovisnost, uvijek postoji publika za ono što nude boomer pucačine, što je najveći plus ovog pod-žanra.

Naslovi kao što su Ion Fury, Warhammer 40K Boltgun, Prodeus, Amid Evil i mnogi drugi uskrsnuli su boomer pucački stil igranja, uz nekoliko manjih modernih ustupaka u nekim slučajevima. Više od toga, ove igre također koriste vizualni stil pucačina iz prvog lica iz 90-ih, često s briljantnim učinkom.

Međutim, ako je neka igra boomer pucačina, to ne mora nužno značiti da igra mora imati i onu prepoznatljivu retro grafiku. Doom (2016) i Doom Eternal su naglašeno boomer pucačine, ali te igre imaju modernu grafiku. Postoji mnogo takozvanih AA naslova, kao što je reizdanje Shadow Warrior, koji imaju modernu grafiku, ali i dalje imaju srce boomer pucačine, koje se nalazi ispod te lijepe grafike i efekata.

Iako može zvučati kao da su boomer pucačine staromodne i čak “zastarjele”, to je samo prvi dojam. Igra kao što je Doom Eternal pokazala je da stara formula igara, za koju su neki vjerovali da pripada nekom prošlom vremenu, itekako može upaliti i danas i da može privući ogroman broj igrača: kako starih tako i novih, modernih.

 

Koje su najbolje moderne ”boomer” pucačine koje biste trebali zaigrati već danas?

U nastavku slijede neke od najboljih ”boomer” pucačina koje možete zaigrati, ako vas zanima ovaj pod-žanr.

Prodeus

Prodeus

  • Platforme: PC, PS4, PS5, Switch, Xbox One, Xbox Series X, Xbox Series S
  • Datum izlaska: 23. rujna 2022
  • Programerski tim: Bounding Box Software

Pod snažnim utjecajem Dooma, Prodeus je solidan dodatak pod-žanru koji bi mogao zadovoljiti želju za igranjem boomer pucačina. Iako igra ponekad izgleda dosadnjikavo, pogotovo zbog razina koje izgledaju kao da se stapaju jedna u drugu, ona također sadrži sva obilježja koja su igrači zavoljeli u igrama iz prvog lica s naglaskom na pucačinu.

Snažnih melodija i uz mnoštvo demona koje treba potamaniti što je prije moguće, Prodeus je sve u svemu jedna jako dobra pucačina i jedan odličan ”boomer shooter”. Ako želite odigrati dobar ”boomer shooter”, dobro je početi ovdje.

 

Project Warlock

Project Warlock

  • Platforme: PC, PS4, Switch, Xbox One
  • Datum izlaska: 17. listopad 2018.
  • Programerski tim: Buckshot Software

Project Warlock preuzima utjecaj igara kao što su Quake i Hexen, ali dodaje i neke nove stvari. U igri nema opcija brzog spremanja niti kontrolnih točaka, što znači da ako igrač umre, ponovno započinje razinu od početka.

Project Warlock je živopisan u svom dizajnu, koristeći svoj pixel art stil na način koji je u svojoj prezentaciji gotovo sličan stripu. Uz svako poglavlje koje se odvija u novom okruženju, dizajn razine nikada ne stari. Borba je fluidna i vrlo zabavna za igranje, što ovo čini obaveznim za svakog ljubitelja boomer shooter žanra.

 

Ultrakill

Ultrakill

  • Platforme: PC
  • Datum izlaska: 03. rujna 2020.
  • Programer: Arsi “Hakita” Patala

Ultrakill je ”old-school” boomer pucačina, koju je vrlo zabavno igrati i inspirirana je mnogim klasičnim igrama iz prošlosti. Kao i mnogi drugi naslovi u ovom žanru, Ultrakill je siromašan pričom, ali bogat akcijom. Ove se igre fokusiraju na čisti bijeg od stvarnosti, a Ultrakill to čini vrlo dobro. Radi se o boomer pucačini, koja je osmišljena s puno pažnje.

Možda nije najoriginalnija igra, ali ono što radi, radi dobro i izvrstan je dodatak svakoj biblioteci igara. Ako želite isprobati odličan ”boomer shooter” Ultrakill je odlična igra za tu namjenu.

 

Cultic

Cultic

Platforme: PC

Datum izlaska: 13. listopada 2022.

Programerski tim: Jasozz Games

Ako uzmemo jezivu estetiku horor igre Amnesia: Dark Descent i ako ju pomiješamo s brzom akcijom klasične ”old-school” pucačine, dobit ćemo igru kao što je Cultic. Radi se o akcijom nabijenoj pucačini, koja je nadahnuta horor temama i koja će igrače od početka pa sve do završetka uroniti u kaos koji se odvija na zaslonu.

Dok igrač krči svoj put kroz svijet koristeći niz oružja zahrđalog izgleda, otkrit će boomer pucačinu koja spaja 2D stil starijih igara s modernim razvojnim tehnikama. Svi ti elementi stvaraju nezaboravnu i jedinstvenu igru koja se ističe među svojim često futurističkim konkurentima.

 

Isplati li se i danas igrati ”boomer” pucačine?

Ako volite pucačine više zbog načina igranja ili gameplaya, u tom slučaju ćete svakako željeti isprobati barem jednu od ”boomer” pucačina. Moderne videoigre često su vrlo razvodnjene kada je riječ o iskustvu igranja. Neki naslovi su prije svega interaktivni filmovi, au ekstremnim slučajevima neki naslovi uopće nisu ni igre, već linearni interaktivni filmovi u kojima igrač tek povremeno treba pritisnuti neku tipku. Kod ”boomer” pucačina stvar je drugačija.

Ako pogledate igre kao što je Doom Eternal, vidjet ćete da se od igrača itekako zahtijeva uključenost u igru. Što je igrač više uključen u ”gameplay” segment igre, što više razmišlja o igri i o tome kako na primjer, pobijediti sljedećeg ”bossa”, to je više odmaknut od stvarnog svijeta, to je više uronjen u igru, a to je ono što gotovo svaki ”boomer shooter” pruža svojim igračima: odlično iskustvo uronjenosti, s elementima retro stilova sređivanja neprijatelja. A to je nešto što niti jedan istinski igrač ne želi propustiti.

Piše: Ivan Hečimović


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular