PočetnaGamingMortal Kombat 1: Fatality ili (uglavnom) besprijekorna pobjeda?

Mortal Kombat 1: Fatality ili (uglavnom) besprijekorna pobjeda?


NetherRealm Studios nedavno je objavio i na tržište izbacio ”najnoviju” igru iz svog serijala. Ne, ne radi se o novom nastavku, radi se o reizdanju klasika: Mortal Kombatu 1.

O igri s kojom je sve počelo. Kako stvari izgledaju u novome ruhu? Po čemu se igra ističe, a koje su njezine ne baš pozitivne strane? Je li ovo besprijekorna pobjeda NetherRealms Studios tvrtke ili ipak ne? Odgovor na ova pitanja saznat ćete u nastavku ove iscrpne recenzije!

 

Naziv igre: Mortal Kombat 1

  • Žanr: tučnjava
  • Proizvođač: NetherRealm Studios
  • Izdavač: Warner Bros. Games
  • Platforme: Nintendo Switch, PlayStation 5, Windows, Xbox Series X/S
  • Cijena za Steam verziju: 70 eura
  • Datum izlaska: u prodaji

 

Po čemu se igra ističe:

  • Dodatno dotjeran sustav borbe
  • Creative Kameo sustav igre
  • Vizualno izgleda fantastično
  • Dosta dobre mrežne mogućnosti igranja

 

Što baš i nije dobro:

  • Sustav mikro-transakcija
  • Nepostojanje nekih modova igranja iz prijašnjih naslova

 

NetherRealm Studios odlučio je da je ponovno vrijeme za ”reboot” Mortal Kombat franšize s izdavanjem Mortal Kombat 1. Ali ova posljednja iteracija ne vraća broj samo na jedan. Do sada je priča serije bila pomalo zamršena i puna nedosljednosti. Mortal Kombat 1 zadržava većinu tradicionalnih elemenata igranja i priče po kojima je franšiza poznata, uz neke novine.

Kakav je gameplay MK1? Ako ste dobri u ovakvim igrama, očekivat ćete manje-više isto i neće vas puno toga iznenaditi. No što ako ste početnik ili ako ste ušli u svijet Mortal Kombata sa znanjima i vještinama iz Tekkena? Kako će to funkcionirati?

Prvo treba reći da će vam, pogotovo ako ste početnik, trebati duže vrijeme kako biste se naviknuli na Mortal Kombat 1. Kao kada idete učiti voziti automobil. No razlika je ta što ovdje kada vas udare, to vam neće nanijeti nikakvu štetu: ni materijalnu ni onu emotivnu, do koje zna doći kada igramo tučnjave pa izgubimo od CPU-a. Sve u svemu, čini se da je borba malo sporija od, recimo, Street Fightera 6 ili čak nedavnih MK naslova poput Mortal Kombata 11. No ne prespora; igra koristi baš onaj pravi tempo koji mi daje dovoljno vremena da zapravo shvatim što se događa i stvarno naučim poteze. Nakon nekoliko sati, počeo sam izvoditi neke kompliciranije kombinacije i osjećao sam se kao netko tko igra ovu igru mjesecima, što nije baš slučaj s mnogim drugim igrama iz žanra tučnjava.

Mortal Kombat 1 Fatality

Gameplay i likovi

Što se tiče samog gameplaya, NetherRealm Studios nije učinio previše kako bi promijenio formulu iz Mortal Kombata 11. Još uvijek se radi o 2D tučnjavi s trodimenzionalnim borcima, što je po mom mišljenju najbolja formula za serijal. Svaka tipka izvodi odabrani napad, a kombinacija omogućuje kombinirani ili poseban potez. Kada igračevo zdravlje padne ispod određene razine, on može izvesti smrtonosni udarac, što vas može izvući iz gustih situacija.

Što se likova tiče, Mortal Kombat 1 nema isti roster kao prethodni naslov, ali pretpostavljam da će se kasnije dodati više u obliku DLC-ova. Neki od likova kao što su Sonya Blade i Jax nisu prisutni. Nadam se da će biti i to vrlo uskoro. No postoji nešto novo. Što zapravo nije novo.

Velika nova promjena je uvođenje sustava Kameo. Ovo u osnovi daje igračima suigrača kojeg mogu pozvati u bilo kojem trenutku da im pomogne. To uključuje neka zanimljiva imena kao što su Sonya Blade, Cyrax pa čak i Striker i Motaro. Mogu se uključiti u napad ili vam pomoći u situaciji koja ne ide u vašu korist. Oni također pomažu tijekom izvođenja Fatal Blow-a. Kameo likovi se mogu pozvati do dva puta u brzom slijedu, ali tada će se mjerač morati ponovno napuniti. Srećom, to se događa prilično brzo.

Mortal Kombat 1 Fatality

Novi stari posjet OutWorldu

NetherRealm je donio puno toga dobroga s Story Modeom u Mortal Kombatu 1. Iako igra označava ”reboot” u serijalu, zapravo se nastavlja ondje gdje je MK 11 završio. Nakon što je porazio Kroniku i preuzeo kontrolu nad Pješčanim satom u prethodnoj igri, Fire God Liu Kang preoblikovao je svijet. Carstva su u relativnom miru. Mortal Kombat turnir se i dalje održava, ali ne do smrti. Liu Kang je sada zaštitnik Earthrealma i njegov je posao trenirati njegove prvake za turnir, gdje upoznajemo ostale likove. Ništa previše opasno. Nema onakvog Shang-Tsunga, nema onakvog Shao-Khana i ostalih opakih dečki (ili možda…).

Glavna priča je prilično dobro ispričana i neće vam trebati puno za potpuno uranjanje u nju. i shvatio sam da sam prilično uložen u nju. Također možemo vidjeti likove kao što su Mileena, Baraka i Reptile a da nisu tako zli. Čak su i Shao Khan (general Shao) i Shang Tsung više nisu zli radi toga da budu zli. Samo su zločesti. Ali ne jako

Sam po sebi, način izvedbe Story Mode je uglavnom isti kao i kod svih drugih tučnjava koju je osmislio NeatherRealm Studios. Stavlja vas u kožu određenih likova na nekoliko rundi prije nego što promijenite fokus. Svaka bitka je isprekidana scenom. To može potrajati dosta dugo i moglo bi dati scenama Hidea Kojime trku za svoj novac. Put naprijed je jednostavan: pobijedite protivnika da biste krenuli naprijed. Story Mode sastoji se od 15 poglavlja, koja su podijeljena u četiri čina, pri čemu se svako poglavlje fokusira na određenog kultnog lika MK-a. Prolazit ćete kroz svako poglavlje kao taj lik, iskusivši nekoliko scena usput i nekoliko tučnjava. Obično ćete izazvati ukupno četiri protivnika, napredujući u priči dok učite poteze tog lika. Do kraja Story Modea, dobit ćete poprilično dobro razumijevanje igre.

Prezentacija priče je po mom mišljenju dosta dobra. Pomiješana s velikim brojem ”over the top” prizorima koji vrište ”Mortaaaal Kombaaat!”, igra je izgledala malo više kao Mortal Kombat film nego igra, ali s više sadržaja. MK1 ne žuri s pričanjem priče, a usput donosi i zanimljive preokrete. Moja jedina zamjerka na priču je kako je brzo završila. Ukupno mi je za kampanju trebalo oko pet sati. Iako sam svjestan toga da Story Mode ne može biti 10 i više sati, žao mi je što nije bio malo dulji.

Mortal Kombat 1 Fatality

Invazija koja to baš i nije

Jedna stvar kojoj će se vjerujem, veseliti velik broj igrača, jest Invasion Mode. Ovaj način igranja bio je reklamiran kao značajka koja će one koji su završili kratku kampanju igre nastaviti igrati još neko vrijeme. U biti Invasion Mode omogućuje igračima igranje u stilu Mario Partyja, uz dovršavanje izazova, susreta s protivnicima i da pritom otključavaju nagrade. Pregršt nagrada je trajna kozmetika, kao što su oprema, dodatni napadi, ”finisheri” i više. Ali neke od nagrada su posebno za način Invazije, kao što su talismani, koji daju poboljšanja za borbu.

Tu su i bodovi vještina za povećanje zdravlja, štete i drugih karakteristika vašeg lika. U teoriji, dodaje malo RPG mehanike. No, iskreno, mod djeluje nekako polovično odrađen i kao da mu nešto nedostaje. Često nisam ni primjećivao učinak talismana ili drugih ”boostova”. Iskreno, Invasion Mode više nalikuje mobilnoj verziji pune igre. Put naprijed je često bio linearan, a način je, općenito, bio samo ponavljajući i monoton. Na kraju je sve skupa izgledalo kao jedan veliki ”grind”, odnosno puno truda i vremena koje trebate uložiti za otključavanje nagrada, s time da ovakav oblik ”grindanja” nije baš bio zabavan.

Mortal Kombat 1 Fatality

Brutalno prekrasna igra

Što se tiče prizora i zvukova Mortal Kombata, NetherRealmova usredotočenost na trenutnu generaciju konzola jako se isplatila. Nema drugog načina da se to kaže, Mortal Kombat 1 izgleda prekrasno. Likovi su izuzetno detaljni i izgledaju nevjerojatno. Osobito u scenama Story moda. Također mi se sviđa to što se na likovima vide ozljede. One su naravno samo vizualne, jer se zdravlje napuni prije svake borbe, ali i ovo je zgodan dodatak. Nakon meča, vaš će lik biti krvav. Lijep mali detalj.

Sve u svemu, MK1 je grafički i zvučno igra za čistu desetku, što ćete osjetiti pogotovo ako imate snažnije računalo i ako stavite na visoke ili maksimalne postavke. Likovi poput Mileene i Barake uvijek su izgledali više fantastično nego realno, ali ovdje izgledaju stvarnije nego ikad. Nivoi su detaljni i impresivni. Sjajno je vidjeti kako Story Mode prelazi iz scene u borbu, što je prikazano praktički besprijekorno zbog visoke razine detalja svakog nivoa.

Nadalje, kombinacije poteza iliti ”komboi” (namjerno sam napisao k) u MK1 su sjajni. Kultni fatalni udarci koji su prikazani kroz x-zrake su se vratili, što je svakako dobra stvar. Kad smo već kod toga, MK1 ima neke od najbrutalnijih, a opet zabavnih, Brutalityja i Fatalityja koje smo dosad imali prilike vidjeti. Općenito, igra kao takva djeluje iznimno fluidno i raduje me to što ću isprobati još neke likove i vidjeti kakva je priča s njima te kakvi su njihovi potezi.

Nisam puno vremena proveo isprobavajući mrežne načine igranja, ali nisam naišao na bilo kakvo kašnjenje ili de sinkronizaciju ni u jednom meču. Za sada se ne čini da postoji mnogo mrežnih načina, samo rangirane, nasumične i privatne sobe. Pretpostavljam da je to najvažnije za one koji duboko zarone u natjecateljsku online igru, ali volio bih vidjeti malo više raznolikosti.

Mortal Kombat 1 Fatality

MK1 iako odličan, nije bez mana

Iako je većina mojih iskustava s MK1 pozitivna, definitivno postoje neki problemi. Što je najvažnije, mislim da nedostatak smislenih ili zabavnih modova sprječava u tome da MK1 dosegne svoj potpuni potencijal. Na primjer, razočaran sam time što Invasion Mode nije dodatno ispoliran, smatram da su programeri mogli izvući više od ovog moda. No to nije najveći problem. Ni blizu. Za mene su najveći problem mikro-transakcije.

Znam da je to postalo normalno i uobičajeno u posljednje vrijeme i to za sve veći broj i žanr igara, ali još uvijek mi se ne sviđa i nastavit ću izražavati svoje nezadovoljstvo svaki puta kada naiđem na ovo. Kao prvo, sama igra je dosta skupa: ako je planirate kupiti putem Steam-a koštat će vas 70 eura. Alternativne stranice tipa Kinguin, G2A, CDKeys i slične nude određena sniženja, ali ne velika, budući da je igra nova i jer se radi o AAA naslovu. Tijekom igranja same igre zaradit ćete kredite i kovanice. Krediti se resetiraju svake sezone i koriste se posebno za kozmetiku za tu sezonu.

Koini ili novčići, s druge strane, postoje i koriste se za otključavanje nagrada i kozmetike putem Svetišta. Međutim, postoji treća valuta koja se zove Dragon Krystals. Iako je ovo vrlo vrijedna valuta, nju ćete dobivati u jako malim iznosima kroz igranje igre ili takozvano ”grindanje”. Ako želite dobiti više ove valute morat ćete za to dati novac. Pravi novac. Naravno, najcool kozmetika se dobiva preko Dragon Krystalsa. Jednostavno nisam ljubitelj ovoga. DLC dodatne mogu podnijeti, ali ovakve mehanike putem mikro-transakcija ne volim. Pogotovo mi se ne sviđa kada su neke Kool stvari skrivene iza mikro-transakcija.

 

Mortal Kombat 1 Fatality

Zaključak: sve u svemu Mortal Kombat 1 je jedna vrlo zabavna tučnjava, prikazana na izvrstan način čiji je jedini veći minus uvođenje mikro-transakcija

Iako Mortal Kombat 1 nije ”Flawless Victory” ili ”besprijekorna pobjeda”, ipak po mnogočemu djeluje kao veliki korak naprijed za franšizu. Igraće iskustvo je jako dobro, možda i najbolje dosad, a smatram da je igraće iskustvo ili ”gameplay” jedna od najvažnijih stvari za svaku igru, pogotovo tučnjavu. Kao igra, MK1 je jako dobar naslov za pridošlice, kako u serijal tako i u žanr igara tučnjava. No igra također sadržava jako veliki broj novina i stvari zbog kojih će i iskusnijim igračima trebati dovoljno vremena ne bi li pohvatali sve sitnice i tajne.

Story Mode je predstavljen kao vrhunski kinematografski Mortal Kombat, koji je sam po sebi vrijedna avantura za one koje priča zanima. Iako je relativno kratka, priča igre dovoljno je zanimljiva i prekrasno demonstrirana da ima potencijal privući svakoga, čak i one igrače kojima je ovo prvi MK. Modova ima malo, nadamo se da će se to poboljšati kroz koji DLC, no treba reći da ovi modovi koji postoje nisu za baciti. Jedini veći prigovor odnosi se na mikro-transakcije.

Sve ostalo je manje-više jako dobro. Dobili smo još jedan jako dobar MK naslov, koji će vam ”pojesti” puno sati. Bez obzira na to bili bi iskusan igrač ili početnik, smatram da se Mortal Kombat 1 treba nalaziti u vašoj biblioteci igara.

Konačna ocjena: 8.8/10

 

Piše: Ivan Hečimović


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular