World of Warcraft je vjerojatno najpopularnija PC igra na planeti. Možda nema najveći broj igrača niti ga je ikada imala, ali malo tko nije čuo za WoW i što on jest. WoW je redefinirao MMORPG žanr i sa skromnim početkom postao najbolji MMORPG ikada.
Da, čvrsto stojimo iza te rečenice. WoW je od 2004.-te godine privlačio sve više i više igrača, a sada nakon 6 ekspanzija napravio put budućim igrama i pokazao što igrači od jedne takve igre očekuju i što im mora ponuditi da bi se na tržištu našla i 12-13 godina nakon izlaska.
Mnoge igre, a jedna od njih je i Guild Wars, su imale dobre zamisli, drugačije borbe nego WoW i nudile nešto drugačiji svijet no nikada nisu postigli ono što je Blizzard sa World of Warcraftom. Vjerojatno niti neće još neko vrijeme. Ponavljamo, ne gledamo samo apsolutni broj igrača nego sve ono što igra može ponuditi, količinu sadržaja, zajednicu, priču i ostalo što igru čini igrivom i zabavnom.
U ovom tekstu ćemo se pozabaviti zadnjom ekspanzijom (op.a. World of Warcraft: Legion) i što ona znači za Warcraft svijet i budućnost ove igre. No, prije toga, samo kratki pregled WoW-a od njegovog početka do danas.
Kratka povijest
Mnogi od nas su još davne 2004./2005.-te godine naivno kupili ovu igru misleći kako će biti dobra za igrati jedno ljeto, odnosno nekoliko mjeseci i grdno smo se prevarili. Blizzardu je ovo bila četvrta igra u svijetu Warcrafta, no nitko nije ni slutio što će ona sve postići i kakve će standarde postaviti drugim igrama.
Prva igra Warcraft: Orcs & Humans izašla je davne 1994.-te godine, te se nastavila razvijati kroz još dva nastavka. Većina vas je vjerojatno igrala Warcraft III: The Frozen throne. No, na 10.-tu obljetnicu izlaska prvog Warcrafta – 23.11.2004. – došao je World of Warcraft. Mi smo ju počeli igrati odmah nakon izlaska, a igramo ju još i danas.
Nakon početnog uspjeha, bilo je sasvim jasno kuda će ova igra krenuti i da je to zapravo tek početak jedne veče priče i da je kraj miljama (op.a. ili godinama) daleko. Redom su dolazile ekspanzije The Burning Crusade, Wrath of the Lich King, Cataclysm, Mists of Pandaria, World of Draenor i naposljetku Legion. U tih 13 godina broj igrača WoW-a je jako oscilirao. U jednom trenutku su imali preko 10 milijuna aktivnih korisnika, dok je danas ta brojka na “samo” 6-6.5 milijuna.
Originalna Warcraft priča je u jednom trenutku došla do kraja, no Blizzard nije želio da se tek tako sve to završi. Ipak su to milijuni igrača koji svaki mjesec uredno plaćaju 15-ak dolara pretplatu da bi uopće mogli igrati WoW. Vrijedni ljudi iz Blizzarda su zaposlili pisce da nastave razvijati i pisati priču i danas smo tu gdje jesmo.
No, pitanje je da li smo sada stvarno došli u fazu kraja i da li lagano WoW odlazi u povijest. Naravno da se to neće dogoditi ni danas, ni sutra, no realno bi bilo očekivati da WoW završi svoju priču 2019.-te godine, odnosno nakon još jedne ekspanzije.
Legion
Svaka ekspanzija je donosila nešto novo i zanimljivo – od novih raidova, dungeona, battlegrounda, itema… Ni Legion nije izuzetak, no mislimo da je najzanimljivije što je Legion donio priča. Čini nam se kao da Blizzard sa ovom ekspanzijom pokušava na lijep način povezati cijelu Warcraft franšizu i lagano ju privesti kraju.
Već smo vidjeli prvi korak ka tome – Alijansa i Horda su riješili neke od međusobnih sukoba, sve se primirilo i pokušava se naći zajedništvo između suprotstavljenih frakcija. Čak i ako niste pomno pratili priču Warcrafta vjerojatno znate da se cijeli svijet dijeli na dvije frakcije – spomenutu Alijansu i Hordu.
Iako se činilo da će zadnja prava bitka biti u Mists of Pandaria, ostalo je nešto visiti u zraku. Legija demona se nije mogla pomiriti sa porazima iz prošlosti i bilo je pitanje kada će se vratiti po “osvetu”. Tada je došla ekspanzija World of Dreanor koja je taj dio morala “odraditi”. Zatim se sve pripremalo za Legion, iako nitko od nas nije vjerovao da bi se sve moglo odigrati u samo jednoj ekspanziji. I dalje smo uvjereni u to da se Legion mora nastaviti i da bi se tu mogla završiti priča.
Najlaške je bilo završiti priču sa “zatvaranjem Portala”, no ne ide to baš tako. Mnogi segmenti priče su još uvijek otvoreni i treba ih dovršiti. Ili ako se pita WoW igrače – razviti dalje u nove ekspanzije. Pitanje je samo na koju stranu će Blizzard prevagnuti. Hoće li razvijati priču ili ju dovesti kraju. Svjesni smo činjenice da im WoW donosi hrpu novaca, kao i njihove nove igre (Heartstone, Heroes of the Storm, Overwatch), samo je pitanje njihove poslovne strategije.
Ono što bi se u skoroj budućnosti moglo dogoditi je da se priča počne razvijati oko Emerald Dreama ili Sylvanas Windrunner, ali to je samo nagađanje.
Nove ekspanzije, umjerena satisfakcija
Sa svakim novim dolaskom ekspanzije, neke stvari odu u zaborav, a neke nove dođu. No, nažalost, svaka nova ekspanzija ima sve manje zanimljivih stvari oko kojih bismo se jako zabavljali. Prije smo svaku novu ekspanziju prešli uzduž i poprijeko tražeći nove stvari za raditi i “grindati”, veselili smo se svakom novitetu.
Danas to baš nije tako. Mnogo toga što je Blizzard uveo nam se ne sviđa, mada ne možemo reći da je sve loše. Nije – mnogo toga je i dobroga. PvE je mnogo kompleksniji sada, a s druge strane je lakše dobiti dobar gear, odnosno opremu. Čak i ako ne raidate i niste dio guilda, dobru opremu možete dobiti u dungeonima i zabaviti se.
Da ne govorimo da je tu jako puno achievementa koje možete “loviti” odnosno riješiti. PvP je i dalje dobar, no taj segment je dobar od početka serijala. Naravno, mnogo je izmjena i u jednom i drugom segmentu igre. Ono što svakako moramo naglasiti su Artifacti koji su super, možete vizualno izmjeniti opremu, možete raditi što god želite. Treba vam samo dosta vremena i energije.
Da li je legion oživio stari žar? Nažalost nije. Podigao je broj igrača, to se ne može osporiti, no mnogi igrači se žale da “to više nije to”. Nema onog uzbuđenja koje ste nekada imali, prebrzo dolaze nove stvari i gra se pretvara u cjelodnevno grindanje opreme i materijala, a čim dođe nova ekspanzija to sve možete baciti u vodu.
Kraj ili ne?
Da se nas pita – priču bi trebalo završiti. Sve ide ka tome, igra je na tržištu već 12-13 godina, vrhunac igre i igrača je bio krajem 2014.-te godine i ne vidimo način na koji bi se igra mogla vratiti na staze stare slave. Jedan igrač je dobro rekao: “Ima li kraja fikciji? Ima i nema.
Dok god je netko voljan kreirati novi sadržaj i izmišljati priču, ona neće završiti”. I dobro je rekao – Blizzard bi mogao još godinama izmišljati novi sadržaj, izbacivati ekspanzije svakih 12-16 mjeseci i priča će živjeti. Bitnije je pitanje – ima li smisla? Službenih informacija nema, no za oko nam je zapela izjava jednog od vodećih ljudi iz Blizzarda koji je rekao da će WoW dočekati svoju 20.-tu obljetnicu, aludirajući da će WoW biti živ i 2024.-te godine.
Da li je to samo njegova želja ili nešto drugo, ne znamo. Znamo samo da smo WoW igrali, odigrali i da je za nas kraj blizu. A za Blizzard? Vidjeti ćemo u godinama koje dolaze. Do tada treba još malo uživati u Azerothu i u priči koju nam je Warcraft donio.
Piše: B.P.