Dying Light je bila survival-horror igra koja nas je osvojila većim naglaskom na ”survival” elementu. Igra osmišljena od istog tima programera koji je osmislio i Dead Island- sličnu, a opet toliko različitu igru, Dying Light je igračima pružila sve ono što Dead Island nije uspio. Drugi nastavak igre na prvi pogled izgleda i djeluje još bolje.
Grafički ukorak s konkurencijom, Dying Light 2 će čini se imati sve ono što nam je pružio prvi nastavak, ali na bolji način (baš kao što smo i očekivali). Na ovogodišnjem E3 sajmu imali smo prilike vidjeti video trailer o Techlandovom drugom nastavku ove zombi avanture u otvorenom svijetu. No osim trailera Techland nas je vrlo nesebično opskrbio i dodatnim informacijama o nadolazećem nastavku. Evo što smo sve saznali i Dying Light 2 igri.
Kada je možemo očekivati?
Iako jasnog datuma izlaska kada bismo Dead Light 2 mogli očekivati na tržištu zasad nema, s obzirom na to da se trailer (s vrlo detaljnim informacijama koje su postale dostupne nedugo nakon toga) pojavio na ovogodišnjem E3 logično je za očekivati da bismo drugi nastavak Techlandove survival-horor avanture u otvorenom svijetu mogli vidjeti uskoro.
Neke stvari (kao na primjer izgled igre i gameplay za vrijeme noći) još nismo imali priliku vidjeti, što znači da Techland od nas još uvijek čuva i skriva dosta toga. No prema ovome što smo dosad mogli vidjeti smatram da bi bilo logično za pretpostaviti da ćemo u Dying Light-u 2 uživati možda već idućeg ljeta.
Majstor parkoura koji mijenja sudbine cijelog grada
Ono što smo imali prilike vidjeti iz trailera jest kratak prikaz gameplaya. Na prvi pogled nema neke velike razlike između prvog i drugog nastavka. I dalje je pogled na svijet iz prvog lica. I dalje koristimo lika koji kao da ima crni pojas u parkouru. I dalje je veliki naglasak stavljen na skakanje, preskakanje i izbjegavanje neprijatelja. Ipak, postoji jedna vrlo važna razlika u odnosu na Dead Light koja se odnosi na priču.
Naime, ovisno o vašim izborima, questovima koje budete (ili ne budete) rješavali i obavljali stvari u pogledu priče će se drastično mijenjati. Na primjer, ako obavite određene questove u kojima vas preživjeli zamole da sredite obližnje bandite koji su okupirali određene dijelove grada i koji preživjelima ne dopuštaju da koriste vodu, nakon što obavite quest, kako vrijeme bude odmicalo vidjeti ćete pozitivne učinke vašeg obavljenog questa. Nešto više o tome u drugom odlomku.
Dying Light 2 sadrži izbore priče i evo kako će oni funkcionirati
Jedna od najvećih razlika i nadogradnji u odnosu na prvi nastavak Dead Light igre su promjene u gradu koje će se odvijati kako vi budete obavljali određene questove (i kako se budete udruživali s određenom skupinom preživjelih). Ono što se vidi u demo gameplayu jest savršen primjer toga. Skupina preživjelih ljudi je uspjela zauzeti veliki vodotoranj. Da stvar bude gora, ta skupina preživjelih tu vodu baš i ne želi dijeliti s ostalima. Nakon što druga skupina preživjelih odluči poslati svog člana kako bi ovaj dobio vode i nakon što on nestane, na vama je da riješite (ili ne riješite) ovaj zadatak.
Ako uspijete srediti bandite vidjeti ćete promjene koje će se dogoditi u gradu. Na primjer, ulice će biti malo sigurnije (nadamo se i za vrijeme noći), pitka voda će postati dostupna za sve i zahvaljujući nekim dodacima u okolišu parkour će biti puno jednostavnije za izvoditi. Sve u svemu u igri ćemo sada imati dostupne frakcije kojima ćemo se moći prikloniti (i protiv kojih ćemo se boriti). Ovisno o tome kojoj se frakciji priklonimo život u gradu će biti ili malo lakši ili malo (a kasnije puno) teži.
Grad u Dying Light 2 će biti četiri puta veći nego u prvom nastavku
Svi mi koji smo igrali i uživali u izgledu grada u prvom nastavku igre ćemo biti oduševljeni time što će grad u drugom nastavku biti oko četiri puta prostraniji i veći. U usporedbi sa Harranom (gradom iz prvog nastavka) ovaj grad izgleda i na prvu dosta veće.
Sirotinjske četvrti pretrpane kantama za smeće, uništenim vozilima, polu-srušenim barakama i zgradama, viseći kabeli za struju, užad i odlomljeni dijelovi zgrada, tornjevi, zastave, posebna oprema, oružja, nastambe i izgled koji obilježavaju svaku od frakcija – Dying Light 2 iako će izgledati još kaotičnije od svog prethodnika i dalje će biti idealan za isprobavanje skokova, hvatova i ostalih pokreta iz parkoura.
Dying Light 2 će igračima pružiti još raznovrsniji ”crafting” sustav
Naravno, nije sve u bježanju. Ponekad nećemo imati izbora i jednostavno ćemo se morati boriti (bilo da se radi o krijumčarima, banditima ili nemrtvim protivnicima). Kako bi borba bila još raznovrsnija i bolja developeri su u drugom nastavku odlučili staviti još više ”crafting” materijala.
Sklapanje oružja sada će biti moguće na još više načina i od još više sastojaka. Osim toga, developer obećaje i do 50 novih komboa koji će se moći primijenjivati s novosklopljenim oružjima uz dodatnu mogućnost- korištenje okoliša za borbu. Hoćete li odabrati više ”licem u lice” način borbe ili ćete se odlučiti za ”udari i bježi” metodu, ovisi o vama. Najbolja stvar je da će obje metode biti dodatno ispolirane i poboljšane.
Dying Light 2 će i dalje imati zombije kao glavne protivnike, s time da još uvijek nismo vidjeli kako izgleda noć
Još jedna fantastična stvar koja nam se svidjela još u prvome nastavku- ciklus izmjene noći i dana će biti prisutan i ovdje. Sjećamo se da su noćne dionice igre u prvom nastavku bile znatno opasnije i riskantnije. Kako će u drugom nastavku izgledati noć, zasad ne znamo. Ono što znamo jest da će preko dana zombija na ulicama biti manje i da ćemo ih (preko dana) uglavnom susretati u interijerima zaraženog grada (nešto kao u filmu ”I Am Legend” sa Willom Smithom u glavnoj ulozi).
Iako ne znamo kako će se to odraziti na cjelokupnu igru, sama pomisao na to da trebate ući u neku zgradu i odande na primjer uzeti pribor za prvu pomoć, a u zgradi vas čeka sedamdeset zombija je dovoljno da nam i sada utjera strah u kosti. Navodno ćemo opet vidjeti i ”noćne” zombije, s time da se ne zna u kojoj mjeri i kako će se ”ponašati”. Sve u svemu, Dying Light 2 će nesumnjivo po drugi puta donijeti uživanciju svima onima koji su uživali u prvom nastavku i koji od survival-horor igara očekuju nešto više i drugačije od običnog napucavanja.
Piše: I.H.