Kao jedna od prvih službeno dostupnih igara sa punom podrškom za DirectX 12 Ashes of the Singularity svakako je dobar benchmark DX12 performansi. Provjerili smo koliko se nova verzija ovog testa razlikuje od stare, te kakve su performanse Radeona R9 380 i Nvidijine GTX 960.
Nakon prošlogodišnjeg testa starije verzije Ashes of Singularity benchmarka s karticama iz visokog tržišnog razreda, sada donosimo test novoga 2.0 benchmarka koji je skoro pa vjeran prezentacija performansi gotove igre. Ovaj put smo odabrali dvije kartice iz srednjeg tržišnog razreda, a riječ je Nvidijinoj GeForce GTX960 sa 2 GB videomemorije i AMD-ovom Radeonu R9 380 sa 4GB videomemorije.
Što nam donosi DirectX 12?
Novi DirectX 12 API sastavni je dio Windowsa 10, a tek trebamo dobiti prve naslove koji ga u punoj mjeri koriste. Jedna od njih je i Ashes of Singularity koja koristi i upotrebu asinkronih shadera. Ova tehnologija donosi mogućnost da mehanizam igre iskoristi resurse grafičkog procesora i vidememorije u takozvanim rupama, tj. trenucima kada nema opterećenja, što skraćuje vrijeme renderiranja i općenito latencije unutar grafičkih cjevovoda. To naravno rezultira višim performansama.
Ashes of the Singularityje jedna od prvihslužbeno dostupnihigara koja u potpunostikoristi mogućnostiDirect X-a 12
Multi-threaded command buffer tehnologija pak smanjuje tzv. overhead (opterećenje) i to na način da dodatnim optimizacijama povećava efikasnost višejezgrenih procesora. Tako sada sve one procesorske jezgre koje su do sada bile neiskorištene sada mogu simultano komunicirati s grafičkim procesorom. Sve nas ovo kao korisnike višejezgrenih procesora može veseliti, jer ćemo konačno i u igrama osjetiti njihove prednosti. Novi API može komunicirati s višestrukim komadima hardvera na dva eksplicitna načina – linked GPU`s i unlinked GPU`s. Ovaj prvi je poznat kao SLI/CFX, pa je drugi puno zanimljiviji.
U njemu ćete moći koristiti dodatne grafičke procesore za pomoć glavnima, kao što je integrirana grafika na procesoru, ali i kombinirati kartice s AMD-ovim i Nvidijinim procesorima. Mi smo ovu tehnologiju isprobali u novom Ashes benchmarku s korištenjem dostupnih nam kartica i nismo zamijetili neko poboljšanje performansi, no vjerujemo kako će se ovo popraviti sa novijim upravljačkim programima.
Ashes drugi put!
Kada je riječ o Ashes Of Singularity testu prošle je godine izbačen Alpha bulid (pre-beta) benchmark u kojem su se mogle vidjeti razlike između DX11 i DX12 performansi, a sada je izašao Benchmark 2.0 koji ima gotovu verziju grafičkog mehanizma. Igru je razvio Stardock tim, a bazirana je na engineu Nitrous koji je razvio Oxide Games, a koji je specijalno napravljen kako bi iskoristio sve prednosti „low level“ API-a kao što su Mantle, i DX12. Sama igra izgleda impresivno u DX12 okruženju, jer je taj API, za razliku od DX11 koji je ograničen na osam, u stanju pružiti puno više izvora svjetlosti, a sam je API u stanju odraditi 600 000 tzv. draw poziva. Igra donosi i multi-GPU podršku.
Ashes of Singularity je strateška igra u realnom vremenu (RTS), smještena u daleku budućnost, koja bitke iz klasičnih RTS-ova pretvara u sveopći rat na cijeloj mapi (svijetu), sa desecima tisuća individualnih likova koji se bore u desecima bitki. Ovo je ostvareno zahvaljujući 64-bitnom computingu i multi jezgrenim procesorima, te Nitrous 3D engineu.
Radeoni u prednosti
Mi smo performanse u novom Ashes of Singuarity benchmarku testirali sa Sapphireovom R9 380 4GB karticom, sa starijim Crimson Edition upravljačkim programima i novijom betom 15.301-B35_Feb10, na Windows 10 operativnom sistemu. Testna je platforma bila uobičajena Asus Rampage IV Extreme, Intelov Core i7 3960X na 4,5 GHz i 16 GB DDR3-1866 memorije.. Usporedbu smo i pri DX11 i pri DX12 napravili i s EVGA-inom GTX 960 karticom. Broj sličica u sekundi koji prikazujemo u tabeli je prosječan za tri testna opterećenja – Light, Medium i Heavy.
DirectX 11 performanse kod Radeona su pale s novijim upravljačkim programima u odnosu na Crimson Edition i to dosta. GTX 960 je kao što vidimo najbrža na Low postavkama, no čim se to i poveća performanse joj padaju više nego kod radeona R9 380.
S novim su upravljačkim programima DX12 performanse su znatno porasle kod Radeona kada ih usporedimo sa DX11. Porasle su naravno i u odnosu na DX12 performanse sa starim upravljačkim programima.
S novim su upravljačkim programima DX12 performanse su znatno porasle kod Radeona kada ih usporedimo sa DX11. Porasle su naravno i u odnosu na DX12 performanse sa starim upravljačkim programima.
Sve u svemu DX12 naslovi dolaze na velika vrata, a prvi koji će ugledati svjetlo dana je kao što vidimo dosta zahtjevan. Ukoliko želimo potpuno glatko igrati Ashes of Singularity na Full HD rezoluciji i na višim postavkama detalja od Low, biti će nam potrebna malo jača grafička kartica i od R9 380 i od GTX 960. Ipak, R9 380 s novim upravljačkim programima i prilikom korištenja DX12 donosi dobro ubrzanje i solidno povećava igrivost, pa se prosječnih 40-tak fps-a na višim postavkama i ne čini tako loše.
Piše K.M.