Dead Space Remake: u velikoj mjeri vrlo uspješno reizdanje akcijskog izvornika iz 2008. godine
Dead Space Remake: u velikoj mjeri vrlo uspješno reizdanje akcijskog izvornika iz 2008. godine
- Datum izlaska: u prodaji
- Žanr igre: horor, akcija
- Platforme: PC, PlayStation 5, Xbox Series X, Xbox Series S
Ukratko: Originalni Dead Space iz 2008. spada u klasik akcijskih horora. Iako nadahnut Resident Evilom 4, Dead Space je pružio nešto jedinstveno: zadovoljavajuću akciju i nove zaokrete u igri koji su bili naglašeni načinima borbe protiv neprijatelja i lokacijama u kojima je igrač bio smješten. Reizdanje Dead Spacea, kojeg je razvio Motive, a objavio Electronic Arts, donosi relativno vjernu i poboljšanu predodžbu originala iz 2008. godine.
Kroz nove grafičke sposobnosti i mogućnosti, reizdanje iz ove godine izvrsna je pucačina koju možete dodati svojoj kolekciji akcijskih horora. Postoji nekoliko značajnih promjena koje odstupaju od izvornika, ali sve u svemu radi se o odličnom reizdanju, kojeg bi svaki ljubitelj akcijskih horora trebao posjedovati.
Više od puke nadogradnje grafike
Ako ste igrali izvornik iz 2008. godine onda će vam premise naravno biti jasne i poznate. U igri preuzimate ulogu mehaničara pod imenom Isaac Clarke,. Isaac je inženjer svemirske letjelice koja je na putu prema drugom svemirskom brodu, USG Ishimuri. Vaša je misija popraviti komunikacijski kvar i provesti neko vrijeme s Nicole, Clarkeovom djevojkom, koja radi kao takoreći medicinska sestra. Stvari brzo krenu naopako, što rezultira time da se Isaac i njegov tim budu izolirani na Ishimuri s mnoštvom ubojitih mutanata, takozvanih ”Necromorpha”. Sada imate novu misiju: trebate se kretati kroz labirintske hodnike uništenog svemirskog broda, ubijati čudovišta, naći Isaacovu djevojku i usput razotkriti tajnu koja je dovela do širenja epidemije na brodu Ishimura, koja je dovela do pojave mutanata ili Necromorpha.
Reizdanje ili ”remake” Dead Space usko prati priču izvorne igre. Najveća je razlika, međutim, u tome kako je priča predstavljena. Izvorno, Isaac je bio tihi protagonist, pa su njegov tim i preživjeli s Ishimure prenosili priču putem razgovora ili radio prijenosa. Ovaj put, Isaac Clarke je lik koji govori, iskreno ponekad i previše, no to je moje osobno mišljenje i dojam. Dijalog je prepisan kako bi se njegov govor uključio u priču. Ovo samo po sebi nije loše, jer Isaac govori i u Dead Space 2 i Dead Space 3 igrama.
Ostatak likova doživio je isto tako neke promjene, što u pogledu dijaloga i ponašanja, što u pogledu izgleda. Isaacovo okruglo lice i izražajne oči zamijenjeni su realističnim modelom koji vrlo podsjeća na njegovog glasovnog glumca, Gunnera Wrighta. Isto vrijedi i za Isaacovu djevojku, Nicole, koja izgleda znatno starije u usporedbi s originalom iz 2008., što mislim da nije dobro napravljeno. Iako ovo nisu veliki minusi, minusi su. No, naravno nisu tako izraženi da bi vas mogli odbiti od igranja igre.
Novi i poboljšani načini borbe protiv Necromorpha
Kao i u izvornoj igri i ovdje će vas najviše plašiti ili će to barem pokušavati učiniti neprijatelji iz igre iliti Necromorphi. Čudovišta su raznolika, razlikuju se ne samo po izgledu nego naravno i po snazi, po tome koliko streljiva će vam trebati kako biste ih ubili, po veličini i po načinu na koji vas napadaju. Od standardnih Necromorpha koji urlajući trče prema vama i mašu svojih izokrenutim udovima, do onih koji vam se žele prišuljati i napasti vas sleđa i velikih ”bosseva” koji će vas zapanjiti svojim divovskim izgledom i mogućnostima uništavanja okoliša oko vas, Necromorphi su dovoljno različiti da vam nikada, ni u jednom trenutku igre ne bude dosadno, odnosno da se ne naviknete na njih.
Da stvar bude bolja, odjednom vas može napasti i nekoliko vrsta različitih Necromorpha, što dodatno doprinosi osjećaju napetosti, kojeg ova igra želi izazvati kod igrača. Igra, budući da je akcijski horor, jest i horor i dobro je što čudovišta protiv kojih se borite jako dobro doprinose horor elementima.
No, kako ubiti nešto što je već mrtvo? Kao što kažu riječi napisane krvlju na početku igre: ”Shoot their limbs” ili uništite im udove. Ono što je od kritične važnosti za Dead Space Remake jest uništavanje udova čudovišta, budući da ćete ih tako najbrže i najlakše ubiti. Možete naravno upotrijebiti i strojnicu koju ćete kasnije dobiti i možete isprazniti cijeli spremnik u Necromorpha, no puno jednostavniji način kako ih možete ubiti jest ako im jednostavno uništite ruke i/ili noge. Zbog ovakvog jedinstvenog načina borbe protiv čudovišta, Dead Space iz 2008. je i postao toliko upečatljiv kao igra.
Temeljni sustavi igranja vrte se oko sređivanja neprijatelja i kontrole kretanja. Rekao sam da čudovišta možete ubiti tako što ćete u njih isprazniti spremnik (nekada i dva) streljiva, no tako nećete stići daleko. Vatrena oružja, kojih je malo u igri, daleko su manje učinkovita od alata za rezanje, što znači da ćete najjednostavnije i najbezbolnije uništiti Necromorpha ako naučite kako koristiti ostala ”oružja” koja su vam dostupna. Udarci u glavu također ne čine mnogo, budući da je vaš neprijatelj već mrtav. Ali zato dva-tri odmjerena hica u nogu i standardna varijanta Necromorpha bit će na podu.
No, Remake uvodi još više nasilnih prizora i načina kako možete ubijati Necromorphe. Dok oštećujete neprijatelje, njihovo meso i organi se skidaju s kostiju, pružajući vam groteskan, ali ipak koristan vizualni pokazatelj koliko ste štete napravili. Ako možete vidjeti kost, dobri su izgledi da će sljedeći hitac proći ravno kroz nju. Iako ovo za neke igrače može biti previše, premda možda i jest, ipak je praktičan način kako možete znati koliko ste štete nanijeli nekome od čudovišta.
Kao brodski inženjer, Isaac je opremljen tradicionalnim i vrlo neortodoksnim oružjem. Na primjer, prvo oružje koje dobijete je kultni plazma rezač, rudarski alat namijenjen otkopavanju kamenja i minerala. Alat koristi tri lasera radi ciljanja, koji se mogu okrenuti vodoravno ili okomito, ovisno o tome kako želite da projektil izađe iz njega. Naravno, zbog ove je mogućnosti plazma rezač fantastičan alat za sakaćenje čudovišta, a ako ste dovoljno vješti i ako uložite dovoljno nadogradnji u ovo oružje, možete čak i cijelu igru proći koristeći samo ovo oružje.
Oružja, koja su uglavnom zapravo rudarski alati, vrlo su korisni za uništavanje žive sile na Ishimuri
Naravno, tijekom igranja igre pronaći ćete i druga ”oružja”, odnosno jedinstvenu svemirsku i vojnu tehnologiju. Oružja su revidirana s pasivnim pogodnostima ili potpuno novim značajkama koje nisu bile prisutne u originalu. Pulse Rifle, na primjer, izvorno je imala čudan način alternativne paljbe od 360 stupnjeva koji je pogađao oko vas, ali je pritom jako trošio streljivo. Nažalost, ovaj način pucanja bio je koristan samo kada igrač igru na Normal ili Easy težini; no na većim težinama igre ova sposobnost bila je gotovo neupotrebljiva.
Dead Space mijenja alternativnu vatru u minsku granatu. Za cijenu od 25 metaka možete postaviti minu na površinu ili neprijatelja kako biste nanijeli ogromnu štetu. Ovo naravno daje novu namjenu oružju. Ostali primjeri uključuju Flamethrower; njegova alternativna vatra sada ispušta vatrozid koji razdvaja i zatvara neprijatelje i Disc Ripper; njegova alternativna vatra ispaljuje pile, koje se odbijaju o zidove i neprijatelje. S ovim oružjem možete postati iznenađujuće kreativni. S obzirom na izmjene i dorade po pitanju oružja, Remake stavlja znatno veći naglasak na akcijskom segmentu nego na horor. No i dalje postoji dovoljno horor segmenata da se ova igra i dalje može zvati akcijskim hororom, baš kao i original.
Vaš arsenal nadopunjuju moduli Stasis i Kinesis. Stasis zamrzava sve na što ciljate na mjestu na nekoliko sekundi, dajući vam dovoljno vremena za mirne hice ili jednostavno za bijeg. Korištenje ovog modula je skupo, jer zahtijeva Stasis energiju koju možete napuniti samo na namjenskim postajama za punjenje ili potrošnim predmetima. No ovo je isto tako dobar alat za korištenje na jačim neprijateljima, koji imaju slabe točke koje je inače teško pogoditi.
Kinesis je vaš drugi modul i omogućuje vam skupljanje i bacanje predmeta u okolinu. Neprijatelje možete nabijati na zidove oštrim predmetima ili ih možete koristiti kao štitove. Za razliku od Stasisa, Kinesis ima neograničenu upotrebu, što znači da imate jednu dodatnu napadačku mogućnost, pogotovo ako trebate povećati svoje rezerve streljiva.
Dodatna poboljšanja dodatno doprinose ionako visokoj kvaliteti reizdanja
Originalni Dead Space imao je platformske zone bez gravitacije kroz koje ste trebali proći kako biste došli do novog područja ili riješili zagonetku. Iako je ovo izgledalo i funkcioniralo dobro, reizdanje i ovaj segment popravlja. Sada je kretanjem kroz dionica koje nemaju gravitaciju još lakše, jednostavnije i zabavnije.
Nadalje, sam brod, USG Ishimura osmišljen je tako da njegovi segmenti budu više međusobno povezani, što vama kao igraču daje više istraživačke slobode. Kako bi se ovo nadopunilo, uveden je novi sustav sigurnosne provjere kako bi se potaknulo vraćanje na već posjećene lokacije. Dok napredujete kroz kampanju s pričama, nailazite na ormariće, skladišne jedinice i zaključane sobe. Ako to želite, možete se vratiti i prijašnje zaključane prostorije možete otključati nakon što pronađete određene predmete te odande uzeti streljivo, pakete za zdravlje i ostale stvari.
Nekoliko odjeljaka je revidirano kako bi uključili nove zagonetke ili dinamičke elemente. Na primjer, neke sobe imaju prekidače, odnosno zagonetke, koje morate riješiti kako biste napredovali. U takvim situacijama svjesno birate kako postupiti, što vam daje više slobode izbora. Osim toga, Remake sada ima sporedne zadatke koje možete pronaći i riješiti dok istražujete Ishimuru. Iako su neki zadaci opcionalni, neki su obavezni.
Grafička prezentacija je na visokoj razini, no što to znači za računalne komponente?
Kako biste igrali Dead Space, vaše računalo treba najmanje računalni procesor AMD Ryzen 5 2600x ili Intel Core i5 8600, AMD RX 5700 ili Nvidia GeForce GTX 1070 grafičku karticu, 16 GB RAM, DirectX 12, 50 GB prostora za pohranu i 64-bitni Windows 10 operativni sustav.
Za optimalno iskustvo Electronic Arts preporučuje AMD Ryzen 5 5600X ili Intel Core i5 11600K CPU, AMD Radeon RX 6700 XT ili Nvidia GeForce RTX 2070 GPU. Dead Space ima punu podršku za kontrolere, kao i podršku za tipkovnicu i miš. Dead Space također ima Steam Achievements i Steam Cloud spremanja. Na stolnom računalu s AMD Ryzen 5 3600 procesorom, Nvidia GeForce RTX 2080 GPU-om i 16 GB RAM, Dead Space je dobro radio na 1440p rezoluciji.
Igra je dosegla 120 sličica u sekundi u situacijama kada nije bilo puno akcije. Međutim, kada bi bilo puno događanja, igra bi ”pala” na i dalje fluidnih 80 sličica po sekundi. Pad na otprilike 60 fps-a dogodio bi se tijekom sekvenci učitavanja. Srećom, Dead Space vam omogućuje pred-učitavanje predmemorije shadera prije početka igre, zbog čega je uvod znatno fluidniji i bolje ga se može prijeći u odnosu na igre koje vam ne dopuštaju pred-učitavanje shadera.
Sve u svemu, Dead Space Remake igra je koju morate zaigrati, pogotovo ako ste ljubitelj akcijskih horora
Ako ste novi u seriji i volite akciju i horor u jednome, u tom slučaju apsolutno ćete željeti i morati kupiti ovu igru.
Puno je razloga za to: od načina uništavanja Necromorpha, oružja koja će vam to omogućavati i koja su sada raznovrsnija i korisnija nego u originalu, priče koja je, iako je malo dorađena, i dalje potpuna kopija onoga što smo dobili 2008. godine, činjenice da je interakcija između likova sada realističnija, što se najviše može zahvaliti time što Isaac sada govori, za razliku od originala gdje je bio tih cijelo vrijeme (iako iskreno mišljenja sam da i to ima svojih prednosti, jer doprinosi tajnovitosti lika), mogućnostima istraživanja USG Ishimure i okoliša koji su povezani s brodom i naravno sve je to predstavljeno na prekrasan način, uz grafičke sposobnosti zbog kojih će vas izgled interijera i iznutrica uništenih Necromorpha ostaviti bez daha, ovoga puta u pozitivnom smislu.
Kada se sve zbroji i oduzme, može se zaključiti da je ovogodišnje reizdanje Dead Space igre sve u svemu pun pogodak. Znači li to da možemo očekivati i reizdanje ostale dvije igre? Vrijeme će pokazati.
Plusevi igre:
- Izvrsne grafičke mogućnosti
- Gameplay na visokoj razini
- Izvrsne mogućnosti nadogradnje oružja
- Nove sporedne misije dodaju na vrijednosti ponovnog igranja
- Sve u svemu reizdanje je po sadržaju gotovo cjelovita preslika originala iz 2008.
Minusi igre:
- Malo previše ”šok-plašenja”
- Neki likovi su bez razloga promijenjeni
- Glavni lik sada previše govori
Piše: Ivan Hečimović