Ako vam se igra žanr igre survival-horor i ako vam ne smeta retro grafika, zbog koje igra podsjeća na Final Fantasy VII iz 1997., onda je Crow Country definitivno igra koju biste trebali isprobati.
Bez obzira na retro izgled, radi se o jednoj sve u svemu solidnoj igri, koja će zadovoljiti vašu glad za istraživanjem u stilu starih Resident Evila.
Povratak u prošlost
Postoji nešto vrlo zadovoljavajuće u Crow Country igri. Od dizajna do zagonetki, igra se od prve minute trudi pokazati svojim igračima da je ovo ”survival-horor” igra, osmišljena u retro stilu. Svi oni koji su igrali naslove kao što su Silent Hill, pogotovo prva tri naslova ili stare Resident Evil igre, vidjet će da je Crow Country po mnogočemu sličan. Jedina moja zamjerka u vezi dizajna igre, koji mi je inače simpatičan, jer mi ne smeta pojednostavljeni dizajn u stilu FF7, jest to što je igra previše šarena za neku igru koja se ipak trudi biti horor.
Bez obzira na to, svi ostali elementi su tu. Zagonetke, komplicirane lokacije koje podsjećaju na labirinte, čudovišta, ograničeni resursi, svi zahtjevi koje jedan ”survival-horor” naslov mora ispuniti su ispunjeni.
Način igranja i kamere u Crow Country jako podsjećaju na klasične RE naslove
Što se tiče mehanike, Crow Country jako dobro rekreira one uspomene na stare Resident Evil i Silent Hill igre, do točke u kojoj se gotovo čini kao reprodukcija tih igara. Pronaći ćete različita oružja, od pištolja do sačmarice, bacača plamena, magnuma i tako dalje. Imamo i ograničen prostor u inventaru, kao i ograničene resurse. Tu su i zagonetke u kojima morate pronaći dragulj, kojeg ćete staviti na neku stvar, kako biste dobili drugu stvar, koju trebate upotrijebiti negdje drugdje kako biste možda dobili ključ.
Naravno, budući da je ovo igra koja sadrži mnoštvo elemenata iz Silent Hilla i Resident Evila, postoje i čudovišta. Borba s njima odvija se na klasičan Resident-evilovski način, što znači da ćete morati stati na mjestu i naciljati. Baš kao u klasičnim RE igrama. Dobro je to što imate laser na oružju što znači da možete naciljati u različite dijelove tijela čudovišta, što će naravno dovesti do toga da čudovišta reagiraju drugačije.
Ako ste igrali stare Resident Evil igre, znate da one koriste poznate ”tenk” kontrole. Znači ne možete se kretati u isto vrijeme dok ciljate. Plus naravno, kamere su statične. Uglavnom. Kod Code Veronice su to malo izmijenili. Crow Country koristi kombinaciju ne baš fiksnih kamera, prije se radi o nekom izometričnom pogledu na igrivi svijet, no kontrole su jako slične klasičnim naslovima sa prvog Playstationa.
Meni se naravno ovo itekako svidjelo. Postoji ta neka dodatna doza i taj neki dodatni sloj straha i užasa kada ne znate što vas čeka iza ugla i kada je borba nezgrapna. Danas svaka igra podsjeća na Resident Evil 4. Sve je manje-više akcija iz trećeg lica, s kamerom koja ”gleda” iza ramena. Iskreno, iako volim igre kao što je Resident Evil 2 Remake, moram priznati da mi je malo dosadilo to što i RE2R i Alan Wake 2 i Dead Space i sve novije igre ”izgledaju” jako slično. Crow Country mi je došao kao hladan povjetarac na vrućem ljetnom zraku.
Jill, jesi li to ti?
Ne baš, nije Jill Valentine, ali zamalo. U igri preuzimate ulogu specijalne agentice Mare Forest. Mara naravno, itekako dobro zna rukovati sa svim vrstama vatrenih oružja. Vaš zadatak u igri jest pronalazak nestalog čovjeka po imenu Edward Crow. Gospodin Crow je osnivač i upravitelj neobičnog i po mnogočemu bizarnog tematskog parka, koji se zove Crow Country. Premise su tu.
Napušteni tematski park, iako prolivena gazirana pića i prazne posude za kokice po tlu upućuju na to da što god da se ovdje dogodilo, dogodilo se vrlo nedavno, misteriozni nestanak gospodina po kojem tematski park nosi naziv i agentica čiji je zadatak ne samo pronalazak gospodina Crowa, nego i otkrivanje što se to točno ovdje dogodilo i zašto je nekoć prepuni tematski park odjednom obavijen tišinom. Odlične premise Crow Country dodatno doprinose ne samo atmosferi, nego i činjenici da su programeri zaista ozbiljno shvatili svoj posao i da će Crow Country biti jedna odlična ”survival-horor” igra.
Resident Evil u malom
Poput horor igara iz 90-ih koje oponaša, u vezi priče Crow Country dosta ćete saznati kroz različite kroz bilješke, dnevnike i novinske isječke, koje ćete nalaziti razbacane po lokacijama koje budete posjećivali. Povremeno ćete naići na druge ljude koji su zalutali predaleko u parku. Na primjer, pronaći ćete mladog momka koji nepromišljeno pokušava fotografirati nešto čudno svojim i slično. Nailazit ćete na maleni broj likova, koji samo dodatno doprinose cjelokupnoj zbunjenosti i misterioznosti priče. To je upravo ono što svaki ljubitelj klasičnih horor i želi. Ne treba nam priča i likovi koji nas ”vode za ruku” od točke A do točke B i ne treba nam priča koja nam objašnjava sve točno što se kako događa. Dajte nam tajnovitost. Dajte nam ”rupe” u priči. Upravo je to ono što Crow Country pokušava i upravo je to jedan od najjačih aduta ove igre.
Naravno tu su i neprijatelji. Oni nisu ljudi, iako izgledaju kao ljudi. Točnije, podsjećaju na ljude izdaleka. Nakon što im se približite, vidjet ćete da su….. nešto.
Način na koji se igra otkriva i polako otvara je odličan. Polagano pronalaženje ključeva, različitih predmeta koji su vam potrebni za pristup novim, do nedavno nepristupačnim lokacijama, znači da gotovo neprestano postoje nova mjesta unutar tematskog parka koja treba istražiti. Ovo je isto tako dobro, pogotovo za one koji se ne vole vraćati natrag na već posjećena mjesta. Istina, vraćat ćete se i natrag, pogotovo kada pronađete ključ za ”ona tamo” vrata koja se nalaze blizu prvog dijela lokacije. No iskreno, neće vam to smetati, čak ni ako ne volite vraćanje natrag i ako ste naviknuli na to da vas igra ”vodi za ruku” od točke A do točke B. Malo razmišljanja nije na odmet, pogotovo ako vas to razmišljanje dovodi do novih soba, koje skrivaju neke tajne predmete, streljivo ili ostale vrste resursa, koji će vam biti itekako potrebni.
Zašto?
Zato što Crow Country nije pucačina. Ovo je igra u kojoj je naglasak na preživljavanju. Toga ćete biti svjesni odmah nakon što pronađete prve neprijatelje. Bezumno trošenje streljiva znači da ćete vrlo vjerojatno morati početi igru ispočetka i da ćete drugi puta morati pažljivije igrati. Streljiva ima dovoljno toliko da nikada ne pomislite da igra nije fer, no nema ga toliko da možete poubijati sve što se miče. Isto vrijedi i za sobe koje se koriste za snimanje pozicija. Iako su dobro raspoređene, bit ćete ponekad u situaciji kada ćete jedva čekati dolazak u sobu za snimanje pozicije, gdje ćete moći predahnuti i snimiti svoj dosadašnji napredak. Baš kao u starim Resident Evil naslovima!
Zagonetke nisu ni prekomplicirane, ali nisu ni prejednostavne
Još jedan element koji je jednostavno ”must-have” za svaku kvalitetnu igru, koja ima naglasak na preživljavanju, su zagonetke. Crow Country sadrži dosta solidan broj zagonetki, što je dobro. No ne trebate se brinuti. Ako i niste vični rješavanju zagonetki i ako je najkompliciranije što ste dosad riješili ona ”zagonetka” iz Resident Evila Village na glasoviru, ne trebate misliti da ćete zbog bilo koje zagonetke morati odustati od ove igre.
Iako zagonetke postoje, većina njih je u klasičnom Resident Evil/Silent Hill stilu: pronađi ključ koji se nalazi ondje, kako bi mogao otključati vrata koja su par soba dalje. Ondje je mjesto gdje trebate upotrijebiti onaj predmet, kojeg ste trebali skupiti prije pola sata, tamo iza….. dobro. Neću više. No znate na što mislim. Postoje i neke kompliciranije zagonetke, no ništa u stilu Shakespearea iz Silent Hilla 3 na ”Hard” ili Silent Hilla 1 i klavira u školi. Ništa takvo. I to je upravo ono što volim i kako volim da izgleda ”survival-horor” igra koju igram.
Sve u svemu, Crow Country je jedna odlična ”survival-horor” igra!
Da i ovo će vam biti jasno nakon što prijeđete igru. Je li igra strašna? Ne baš. Pogotov ne iz razloga što je sve tako šareno i raznobojno, a tu je i onaj ”cartoony” izgled likova, zbog kojeg sve ponekad može djelovati čak i pomalo komično. No bez obzira na to, Crow Country je odličan ”survival-horror”. Svi elementi koje jedna igra ovakvog žanra mora ispuniti su ispunjeni. I naravno, nakon što je prijeđete, imat ćete prilike otkrivati nove stvari, moći ćete otključavat bonus predmete i moći ćete igrati na većoj težini, ako želite još više izazova, što osobno preporučujem.
Nadam se da će igre kao što su Crow Country, Tormented Souls i Alisa pokazati velikim programerskim kućama da je retro stil još uvijek itekako ”in” i da ne mora svaki idući naslov biti kopija Resident Evila 4, što se izvedbe tiče. Ne kažem da je RE4 loš, baš naprotiv. No ponekad treba uvesti neke novine i neke promjene. Čak i kada te novine znače povratak na nešto starije, na nešto što je proslavilo mnoge igre, nekoliko platformi i što je ”odgojilo” cijeli jedan naraštaj igrača sredinom i krajem devedesetih godina prošlog stoljeća.
Piše: Ivan Hečimović