Call of Duty: Infinite Warfare, Tiitanfall 2 i Battlefield 1 su među najpopularnijim FPS pucačinama ove godine, iako svaka nudi prilično drugačije iskustvo igranja. Je li Infinity Warfare napravio dobar nastavak za Call of Duty serijal, ili će Infinite Warfare biti odbačen i brzo zaboravljen? Mi smo se neko vrijeme družili s Call of Duty: Infinite Warfare i donosimo vam naše mišljenje o igri.
Call of Duty: Infinite Warfare | Vrijedi potrošiti 450kn?
Call of Duty: Infinite Warfare je u holivudskom stilu znanstveno fantastičnih filmova, odlučio radnju smjestiti daleko od površine našeg planeta, na mjesec i udaljenim zvijezdama. No prije samo opisa, kako doći do ove igre? Igra je u prodaji nakon što je izašla u petak, 4. studenog 2016., i dostupna je kod mnogih prodavača, kao i na steam-u, ali postoji kvaka kao i obično, moguće je kupiti nekoliko različitih izdanja Call of Duty Infinite Warfare.
Call of Duty: Infinite Warfare: single player
Prije nego što uronimo u zadivljujući svijet Call of Duty: Infinite Warfare, smatramo kako bismo prvo trebali reći poneku o borbi koja se odvija otkad pamtimo: Call of Duty vs Battlefield. Dok su na početku obje igre bile prilično slične po pitanju igrivosti i prostora, kasnije su oba serijala otišla različitim stazama i to se najbolje vidi na primjerima najnovijih izdanja, Battlefield 1 i Call of Duty: Infinite Warfare.
Battlefield 1 je emotivan, grčevito vas drži uz ekran i naglasak je na pričama ljudi koji su se borili i umirali u Prvom Svjetskom Ratu. Infinite Warfare ima emotivnu priču, ali je u većoj mjeri ‘blockbuster’ nego ostatak konkurencije. Zgrade se ruše oko vas, svemirski brodovi padaju s neba, a ratne krstarice eksplodiraju pri nultoj gravitaciji, a to je tek mali dio vidokruga koji ćete dobiti s kupnjom Infinite Warfare. Ovo je zaista holivudski izvedena igra, ali to nije loša stvar kad prikazujete izmišljeni rat – prepustite se kaosu i specijalnim efektima, i to će vaše iskustvo igranja Infinite Warfare-a učiniti mnogo boljim.
Call of Duty: Infinite Warfare je postavljen u alternativnu budućnost u kojoj su ljudi putovali do zvijezda i kolonizirali Mars, baš kao što Elon Musk planira učiniti u stvarnom svijetu. Međutim, u ovoj iskrivljenoj viziji budućnosti čovječanstva, neki stanovnici Marsa vjeruju kako bi Mars trebao biti slobodan i neovisan planet odvojen od utjecaja i vlasti planeta Zemlje. Stanovnic Marsa ne razumiju logiku slobode i više vole vojničke živote koje vode na crvenom planetu.
Dok ideju o neovisnom Marsu dijele svi „Marsovci“, tvorci igre su odlučili angažirati glumačke vještine Kita Haringtona iz Game of Thrones u ulozi admirala Salena Kotcha. Harington je odličan dodatak ovoj igri, te nam je zaista pobudio zanimanje za svoj lik i njegove motive. Na površini Mjeseca ili u orbiti udaljenog planeta, ujedinjena zemaljska vojska i marsijanska obrambena fronta bore se prsa o prsa na nekima od najnevjerojatnih pozadina u povijesti video igrica.
Okolina kroz koju prolazite u igri je apsolutno zadivljujuća, toliko je realistična da nema drugog načina da je opišem. Borba na Saturnovom mjesecu Europa je naš favorit, jer sve u njoj – od osvjetljenja do kvalitete tekstura korištenih na Saturnu sa slikovitom pozadinom – je realistično, zapanjujuće i pomaže vam da uronite duboko u svijet izvanzemaljskih ratišta.
Kad već govorimo o tome, nismo mnogo očekivali od pucanja u nultoj gravitaciji, ali nakon vremena provedenog u mehanici nulte gravitacije u Infinite Warfare-u (zahvaljujući odijelu koje možete nositi), moramo priznati da smo ostali iznenađeni. Ratovanje u asteroidnom pojasu je novo i uzbudljivo iskustvo i kad se spoji s hrvanjem, ono nudi potpuno novi način igranja igre. Možete koristiti asteroide kao sklonište, ili zakačiti svog protivnika, povući ga prema sebi i smaknuti ga u tipičnom Call of Duty stilu. Aktiviranje granate na neprijateljevom odijelu i odmicanje van dometa eksplozije je naša najdraža smicalica koja nikada ne zastarijeva. Plus, gledanje kako tijela poraženih protivnika plutaju u otvoreni svemir je neobično zadovoljstvo.
Naravno, nije svako puškaranje u nultoj gravitaciji, a u tim slučajevima stara škola Call of Duty mehanike briljira, nudeći veoma dinamično, dramatično i uzbudljivo igranje. Tijesni prolazi donose napete trenutke igranja, posebno kad zađete za ugao i ugledate protivnika kako cilja RPG-om prema vama, te imate samo sekundu vremena da reagirate prije nego što vas raznese u komadiće. To je ona ista mehanika koja zadržava sve obožavatelje Call of Duty serijala pri svakom sljedećem izdanju franšize, i mi se slažemo da je u ovom slučaju izvedba scena borbe i mehanika pokreta dovedena do vrhunca.
Ugodno smo iznenađeni koliko je intuitivno i zabavno izvedeno letenje u igri pomoću revolucionarne letjelice Jackal. Jackal je vaše osobno plovilo za međuplanetarna istraživanja koje vam omogućava napad na protivnika, kao i na planete prema kojima vas zadaci vode. Upravljačka shema je jednostavna i učinkovita, a kad je spojite s odgovarajućom letjelicom, svemirske borbe mogu biti – i jesu – jedan od elemenata koji pružaju najveći užitak igranja. Svaka vrsta protivničkog broda ima svoje prednosti i slabosti, a dio zabave je u otkrivanju načina na koji možete poraziti svakoga od njih (i, naravno, raznijeti ga u sastavne dijelove).
Iako su kampanje u Call of Duty: Infinite Warfare dramatične i u holivudskom stilu što se tiče dizajna i izvedbe, kroz igru se provlače i trenuci obojani stvarnim emocijama. Iako se rat odvija u izmišljenoj budućnosti, monumentalne odluke koje donose obje strane uključene u rat su jednako teške kao i one u Battlefield 1, iako s mnogo više pompe i eksplozija veličine pojedinih država. Kapetanov posao je pobijediti u ratu u ime Zemljana, a ne osigurati preživljavanje članova zemaljske vojske, što otkrijete tijekom igranja igre. Priča će vas zaokupirati i natjerati da razmišljate o posljedicama svojih odluka, a ovo je igra kojoj se zaista divimo i automatski postala i naša najdraža verzija.
Call of Duty: Infinite Warfare: multiplayer
Online igranje u multiplayeru je različito od prijašnjih izdanja, uglavnom jer pokušava ispričati (nedvojbeno slabu) priču kako bi online igranje imalo smisla. Dok drugi proizvođači izbjegavaju priču u online igrama, Infinite Warfare vas stavlja u ulogu plaćenika kojeg različite frakcije mogu unajmiti i ponuditi mu različite specijalnosti poput uređaja, oružja itd. Kako igrate igru i razvijate se, vaš se ugled povećava i dobivate mogućnost prelaska u druge frakcije, pa možete kombinirati oružja i naprave dobivene iz različitih izvora.
Kao i uvijek kod Call of Duty, ovdje je veliki naglasak na prilagodljive opcije – ne samo oružja, nego i lika, pa čak i opreme koju nosite na sebi. Počnimo s opremom – postoje tri dostupne opreme, a svaka nudi ne samo različite prednosti, nego i različite sposobnosti. Synaptic, na primjer, vam ubrzava kretanje na kratko vrijeme svaki put kad ubijete nekoga. To nije sve, jer kao vaš jedinstveni power up dobivate mogućnost korištenja izuzetno snažnih strojnica kratkog dometa. Linija power upa se sporo puni kroz vrijeme, ali može se ubrzati vješto izvedenim ubojstvima protivnika (pucanj u glavu, ubojstvo u zraku, itd.) Ipak, ako to nije vaš stil, možete odabrati jednu od preostale dvije opreme koje nude sposobnosti koje možda više pristaju vašem stilu igranja.
Baš kao i različite vještine, korisnici mogu prilagoditi izgled opreme korištenjem odora koje se mogu naći u kutijama s oružjem ili obavljanjem zadataka u igri, poput ubijanja 200 protivnika. Odore su velika stvar u Infinite Warfare-u, jer vam dopuštaju da prilagodite vlastitu opremu, ali i oružja kojima se koristite. Iako nema nikakve realne koristi od korištenja odore na vašem liku ili oružju, ona vam omogućava da stvorite vlastiti imidž koji je jedinstven i odražava vašu osobnost ili interese. Plus, tko ne bi htio pobiti konkurenciju zlatnim pištoljem?
Ciljevi misija u igri se razlikuju, ovisno o vrsti igre koju ste odabrali igrati, što vam nudi da stvorite osobne ciljeve u igri. Ti ciljevi mogu varirati od vašeg čina i ukupnog iskustva, ali igrači mogu očekivati niz zadataka s različitim razinama težine: od ubijanja pet protivnika do ubijanja tri protivnika s tri različita oružja. Obavljanje tih misija vam obično donosi više XP bodova na kraju meča, te često povećava broj ključeva koje ste zaradili.
A što su to ključevi? Ključevi se daju igračima nakon svakog meča, a svaki igrač može dobiti minimalno jedan ključ po meču – iako oni koji imaju bolje rezultate na kraju dobivaju više njih. Ključevi se koriste za kupnju kutija s oružjem koje sadrže oružje, odore i ikone s kojima možete napraviti svoje pozivne kartice, sve to s različitim stupnjevima rijetkosti. Dok standardna kutija stoji 10 ključeva, možete sakupiti više ključeva i kupiti premium kutiju s većom mogućnošću posjedovanja rijetkog oružja/odore/itd. Naravno, kao i kod većine online igara, kutije možete kupiti i s pravim novcem – ali gdje je zabava u tome?
Multiplayer karte su najčešće zatvorene četvrti, s nekoliko većih karata smještenih u veće modove igre. Dok je okoliš veoma dobro dizajniran, veoma detaljno (čak i u bučnim trenucima možete čuti zvuk udaranja čahura metaka o pod) i kretanje kroz okoliš je lako, igrivost sama po sebi je prilično frustrirajuća.
Nismo sigurni je li to zbog razlike između vrste igrača koji igraju Call of Duty i onih koji igraju Battlefield, ili zbog učinkovitosti oružja ili nečeg drugog, ali očekujte česta pogibanja. I bolno. U isto vrijeme kad poginete 10 puta u Battlefield 1, ljudi u oba tima u našim Infinite Warfare online mečevima su nabrojali već 20 ili 30 smrti (zajedno s nama). Nakot toga bi se oživjeli, trčali nekoliko sekundi, i bivali upucani od nekoga iza nas.
Problem je u tome što oružja pucaju brzo i veoma su moćna, pa ste mrtvi već prvi prvom pogotku, bez vremena da trčite okolo i reagirate na situaciju. To znači da je igranje neprestano u brzoj dinamici, ali ne nudi nimalo prostora za razvoj strategije ili vještine igranja, što je prilično razočaravajuće u usporedbi s igranjem u single playeru. Infinity Warfare su priznali taj propust i ponudili instant “respawn” koji vas odmah vraća u akciju, ali mi smatramo da je ovaj online multiplayer razočaranje kad ga se usporedi s konkurencijom najboljih FPS-a u 2016.
Zaključak
Call of Duty: Infinite Warfare se ne može uspoređivati s Battlefield 1, ali to nije nužno loša stvar. Dok se BF1 usredotočuje na osjećaj i brutalnost rata, Infinite Warfare kampanje su poput holivudskih filmova jer su pune eksplozija, rušećih zgrada i prekrasnih planeta koje nude ljupku pozadinu za vaše svemirske borbe – ali i to nije bez emocija.
Antigravitacijska puškaranja su mnogo uzbudljivija nego što smo zamišljali, a borbe svemirskim brodovima se lako nauče, veoma su intuitivne i prava su uživancija. Dovođenje zvijezde poput Kita Haringtona u kampanju nudi dodstnu osobnost njegovom liku, istodobno čineći poistovjećivanje s vašim likom lakšim, a i situaciju razumljivijom. Sve u svemu ako ste u mogućnosti, nabavite Call of Duty: Infinite Warfare, a naša preporuka je svakako single player varijanta, da je možete odigrati u miru.
Piše: A.M.