Datum 8. listopada sve nam je bliže! Što bi reizdanje drugog nastavka mega-popularne horor igre moglo značiti za tržište videoigara, ali i za igrače? Je li Bloober Team dorastao zadatku? Osim toga, reizdanje Silent Hilla 2 trebalo bi biti znatno dulje, u pogledu vremena koje će igrači provesti dok ne završe igru, u odnosu na original.
Iz Bloober Tima kažu: ”Pružite nam priliku”!
Prvi Silent Hill Transmission, koji je bio prikazan 22. listopada 2022. godine, pokazao je puno toga. Jedna od najvažnijih stvari koju smo imali prilike vidjeti na Konamijevom izlaganju bio je Silent Hill 2 Remake, odnosno najava reizdanja jedne od najboljih horor igara u povijesti žanra.
Za reizdanje igre zadužen je Bloober Team, koji se dosad polovično istaknuo u igrama, što je dodatno povećalo skepticizam kod ljubitelja franšize. No ovogodišnji demo prikazi fanovima serijala dali su razloga za nadu. Čini se da je Bloober Team naučio na svojim greškama i da bi Silent Hill 2 Remake mogao biti, barem što se ”gameplaya” tiče, jedno sasvim solidno iskustvo.
Mnogi su se pitali kako će Bloober Team znati pretočiti sve ono što je igračima bilo poznato iz originala u ovaj ”remake”, hoće li i koliko će toga biti ”izrezano”, kako će izgledati likovi, što je sa zagonetkama i na kraju krajeva, koliko će igra trajati. Točnije, mnogi su osjećali određen strah, jer iskreno govoreći, Bloober Team nikada u svojoj povijesti nije radio ovako velik projekt kao što je reizdanje Silent Hilla 2.
Prvi traileri nisu ulijevali puno nade. Mnogi likovi izgledali su i ponašali su se drastično drugačije u odnosu na originalne likove iz SH2. To je dovelo do dodatnih sumnji kod određenog broja igrača, najviše ljubitelja franšize koji su odrastali na Silent Hillu, još od 1999. No, noviji prikazi pokazali su da je Bloober Team uvažio kritike i da je poradio na nedostacima.
Velika većina likova izgleda i ponaša se dosta slično svojim originalima, grad je maglovit i jeziv baš kao što i treba biti, vidjeli smo čak i isječak koji pokazuje da će ogroman naglasak u igri biti na istraživanju i na izbjegavanju borbi s neprijateljima, koji su sada, barem kako se čini, opasniji nego što su bili u originalu. Sve u svemu, vrlo velik broj premisa govori u prilog toga da bi Silent Hill 2 Remake trebao biti sasvim solidno iskustvo, kako za stare igrače, veterane iz serijala, tako i za nove, pridošlice.
Igra bi trebala trajati između 16 i 20 sati
Trajnost je nešto oko čega se igrači često ne slože. Neki smatraju kako je dobro ako igraču treba dugo dok ne prijeđe igru, jer to znači da je igra prepuna sadržaja, što iskreno rečeno, ne mora nužno značiti. Za prvi prijelaz Silent Hilla 2 Remake igračima će navodno trebati između 16 i 20 sati.
Je li ovo plus ili minus?
Zasad je teško za reći. Moramo vidjeti što je ono što će značiti tih recimo 16-ak sati igranja. Hoće li u to biti uključeno i 2 sata animiranih scena ili se radi o ”čistom” igranju, ostaje nam za vidjeti. No čak i da se radi samo o ”gameplayu”, smatram da je 16 sati previše za jednu igru ovakvog žanra. Silent Hill nije RPG. Radi se o horor igri.
S obzirom na to, 16 sati bi moglo biti ”overkill”. Znači li ovo da će igračima trebati sveukupno između 16 i 20 sati za ostvarivanje 100% dovršenosti u igri ili se to odnosi na jedno igranje, vidjet ćemo. Stav jednog dijela igrača glasi da je ovo pozitivno i da je dobro ako igra traje dugo, jer to automatski znači da je prepuna sadržaja.
Stav drugog dijela igrača glasi da je bitan sadržaj, ”replay value”, odnosno vrijednost koja postoji kod ponovnog igranja igre. Originalni Silent Hill 2 početnik danas može proći za između 3 i 4 sata, no nakon što završi igru, može je igrati više puta, kako bi otključao sve dodatke i završetke. Vidjet ćemo kako je ovo osmislio Bloober Team.
Za ljubitelje ove popularne horor igre 8. listopad bit će dan odluke
Silent Hill 2 trebao bi izaći 8. listopada. Tada ćemo dobiti odgovore na mnoga pitanja i vidjet ćemo je li Bloober Team dorastao ovako zahtjevnom zadatku. Ono što se mnogi od nas nadaju jest barem solidnom iskustvu. Znamo da je nemoguće pretočiti baš sve iz originala u reizdanje (ili ipak jest, ako ćemo gledati igre kao što je Dead Space Remake), no velik broj fanova se nada da će Bloober barem dobrim dijelom pogoditi srž onoga što Silent Hill 2 čini ovime što jest: genijalnom horor igrom, koja je bila toliko upečatljiva da su mnoge i Silent Hill i ne Silent Hill igre posudile puno toga od nje.
Videozapisi koje smo imali prilike vidjeti, pokazali su nam da je Bloober Team krenuo u dobrom smjeru. Zagonetke su tu i da stvar bude bolja, trebalo bi ih biti više. Svi ”monsteri” su tu, od lutaka koje se kreću nakon što vas čuju ili nakon što ih obasjate svjetiljkom do svjetski poznatog Pyramid Head-a, iako je prva borba protiv njega dosta izmijenjena. Silent Hill kao grad će biti, ako je suditi prema onome što smo dosad vidjeli, dosta otvoreniji za istraživanje u odnosu na originalnu igru, što je također veliki plus, budući da je jedan od najvećih aduta Silent Hill igara, posebno od prvog do trećeg nastavka baš bilo istraživanje.
Sustav borbe je sličan onome što imamo prilike vidjeti od 2005. godine i Resident Evila 4, što znači da imamo isti onaj ”over-the-shoulder” ili pogled kamere preko ramena. Iako će to značiti da je igra ”slična” svim drugim igrama koje koriste istu kameru i premda to znači da Silent Hill gubi određeni dio identiteta, ne može se reći da je ovo neki minus za projekt Bloober tima.
Sve u svemu, 8. listopada nije više tako daleko. Konačno ćemo dobiti ”novi” Silent Hill! Tko je u to mogao vjerovati? No, trebamo se strpjeti još samo malo i ponovno ćemo dobiti priliku ući u tajanstveni gradić obavijen maglom, koji će izgledati u isto vrijeme vrlo poznato, a opet tako novo i neistraženo.
Alan Milić