“Ashes of Creation” je vrlo ambiciozan projekt u žanru MMORPG igara, razvijen od strane Intrepid Studiosa, s ciljem da vrati esenciju onoga što je učinilo rane MMORPG-ove tako privlačnima, uz uvođenje inovativnih mehanika. Igra obećava svijet u kojem akcije igrača imaju izravan utjecaj na okruženje, s dinamičnim sustavom node-ova (hrv. čvorova), opsežnim ekonomijama vođenim od strane igrača i kombinacijom PvE i PvP elemenata. U nastavku teksta ćemo istražiti različite aspekte “Ashes of Creationa” i zašto je ovo MMORPG kojeg morate “pratiti” ako uživate u takvim igrama.
Igranje i dinamika svijeta
Srž “Ashes of Creation” leži u dinamičnom svijetu oblikovanom interakcijama igrača. Svijet igre sastoji se od “čvorova” – područja koja se mogu razvijati od jednostavnih kampova do većih metropola, ovisno o aktivnostima igrača. Ovaj sustav je jedinstven jer omogućuje igračima oblikovanje geografije i političkih pejzaža, čineći svaki server posebnim. Sustav “čvorova” potiče i suradnju i natjecanje među igračima, omogućujući istima da utječu na sve, od dostupnosti resursa do tipa vlasti u regijama. Ova značajka je općenito dobro prihvaćena, a igrači su uzbuđeni zbog potencijala za spontano pripovijedanje i izgradnju svijeta. Međutim, puni potencijal ovog sustava može se procijeniti tek kada više igrača bude aktivno uključeno, što se još nije dogodilo u većem obujmu s obzirom na trenutačnu fazu razvoja igre.
Borbeni sustav
Borba u “Ashes of Creation” kombinira akcijske i tradicionalne MMORPG elemente, s ciljanjem pomoću “tab” tipke i fokusom na vještine i strategiju. Igra nudi razne arhetipove koji se mogu kombinirati kako bi se stvorile jedinstvene klase, potencijalno dovodeći do 64 različite klase. Ova fleksibilnost je odlična jer omogućuje igračima prilagodbu iskustva igranja prema svojim preferencama. Rani testeri opisali su borbu kao područje koje zahtijeva “puno rada”, pri čemu su animacije i odzivnost bile točke kritike, iako su primijećena poboljšanja kroz alfa faze. Obećanje o velikim PvP događajima, poput opsada, dodaje privlačan sloj za one koji su zainteresirani za natjecateljsku igru, ali stvarna izvedba u realnim scenarijima tek treba biti testirana.
Grafika i zvuk
Grafički, “Ashes of Creation” koristi snagu Unreal Enginea 5, što je rezultiralo vizualno impresivnim svijetom. Okruženja su detaljna, s dnevno-noćnim ciklusima i vremenskim sustavima koji pridonose imerziji igre. Međutim, postoje zabrinutosti u vezi s performansama, posebno pri većem broju igrača ili tijekom intenzivnih borbi. Zvukovi upotpunjuju vizuale, s dinamičnim zvučnim pejzažima koji variraju ovisno o lokaciji i događaju, poboljšavajući ukupno iskustvo. Ipak, neki igrači primijetili su da bi animacije likova i zvučni efekti tijekom borbe mogli biti bolje uglađeni.
Prilagodba likova i napredak
Stvaranje likova u “Ashes of Creation” opisuje se kao opsežno, nudeći igračima mnoštvo opcija za prilagodbu, slično ili čak bolje od igara poput “World of Warcrafta“. Sustav napredovanja dizajniran je tako da bude inkluzivan i za povremene i za hardcore igrače, s više puteva koji ne vode nužno do repetitivnog kraja igre. Umjesto toga, igra potiče kontinuirano sudjelovanje kroz evoluirajući svijet, osiguravajući da napredak ostane značajan izvan pukog podizanja levela. Međutim, postojale su kritike u vezi s ravnotežom ovih sustava, posebno kako će funkcionirati s punom bazom igrača.
Zajednica i interakcije s programerima
Intrepid Studios je poznat po svojoj komunikativnosti sa zajednicom, pružajući redovite informacije, prijenose igre uživo i angažiranje igrača putem različitih platformi. Ova transparentnost izgradila je jaku, iako ponekad skeptičnu, zajednicu oko igre. Jasno je da postoji entuzijazam za projekt, no on je ublažen dugim razvojnim ciklusom i ambicioznim opsegom igre. Povratne informacije, odnosno feedback zajednice izravno je utjecao na odluke o razvoju, što je dvosjekli mač – iako osigurava da igra može ispuniti očekivanja igrača, također znači da se značajke igre odgađaju ili prepravljaju, doprinoseći dugom čekanju na punu verziju igre.
Monetizacija i rani pristup
Model monetizacije igre izazvao je određene kontroverze. S visokim troškovima za alfa testiranje i nizom kozmetičkih predmeta u trgovini, postoji značajan fokus na unovčavanje rane faze pristupa. Iako se razvojni studio obvezao da neće biti “pay to win” mehanika, “FOMO” oko ekskluzivnih predmeta izazvao je podijeljene osjećaje. Zajednica ima mješovite reakcije, s nekima koji cijene fokus samo na kozmetiku, dok su drugi zabrinuti zbog potencijalnih budućih strategija monetizacije.
Ako želite igrati igru dok traju alpha i beta faze, morate imati Windows PC (op.a. trenutačno jedina podržana platforma) i morate platiti 100 dolara. Jednom kada igra dođe, koštat će 15 dolara mjesečno. No, za ovih 100 dolara dobiti ćete barem godinu i pol dana igre bez plaćanje pretplate jer se dolazak igre očekuje za otprilike 18-20 mjeseci.
Zaključak
“Ashes of Creation” je projekt s ogromnim potencijalom, ali i značajnim izazovima. Njegovo obećanje o svijetu vođenom igračima istovremeno je najveća snaga i najveća prepreka. Mehanike igranja, iako inovativne, trebaju daljnje dorade kako bi ispunile visoka očekivanja zajednice. Vizualni i zvučni aspekti su vrlo dobri, ali problemi s performansama zahtijevaju rješavanje. Povjerenje zajednice u razvojni proces je ključan, a Intrepid Studios mora pažljivo upravljati tim odnosom, posebno u pogledu monetizacije i tempa razvoja.
Trenutačno, “Ashes of Creation” je igra koju treba pratiti svi zainteresirani za evoluciju MMORPG-ova. Međutim, s obzirom na to da još nema konačnog datuma izlaska i da je razvoj u tijeku, potencijalni igrači trebali bi umjereno očekivati daljnja iskustva u igranju nakon Alpha 2 faze. Ova igra bi mogla redefinirati što MMORPG-ovi mogu biti, ali samo će vrijeme pokazati hoće li ispuniti svoje velike ambicije.
Piše: Boris Plavljanić