Europski ocjenjivači za sigurnost vozila dodijelili su vrlo dobre, skoro odlične ocjene Audiju, BMW-u i Mercedesu za njihove sustave koje pomažu vozačima, dok je Teslin sustav, koji je poznat kao „Autopilot“ u novom izvješću dobio ocjenu „osrednje“. Ocjene su iz Europskog programa procjene novih automobila (European New Car Assessment programme, Euro NCAP), identično američkoj Nacionalnoj upravi za sigurnost prometa na autocestama. Ocjene mogu utjecati na odluke potrošača o kupnji automobila i premije osiguranja za različite marke i modele vozila.
Općenito, ocjene sigurnosti vozila NHTSA-e i Euro NCAP-a pokazuju koliko je automobil dizajniran da zaštiti vozača, putnike i pješake u potencijalnoj nesreći. Budući da proizvođači automobila sada u svoja vozila integriraju softver visoke kvalitete, kamere i senzore kako bi omogućili napredne značajke koje pomažu vozaču, organizacije za ispitivanje sigurnosti su započele s proučavanjem koliko uopće ti sustavi mogu pomoći vozačima da izbjegnu nesreće.
Euro NCAP, zajedno sa svojim partnerima za istraživanje i ispitivanje sigurnosti je otkrio da su Audi Q8, BMW serije 3 i Mercedes GLE sustavi za pomoć vozaču „vrlo dobri“, Ford Kuga, poznat kao Ford Escape u SAD-u je imao „dobar“ sustav te da su Tesla Model 3 Autopilot, kao i sustavi u Volkswagen Passatu i Volvu V60 bili samo „osrednji“.
Iako se sustavi koji pomažu vozaču mogu razlikovati, oni obično barem omogućuju automobilima da automatski upravljaju i koče kako bi izbjegli sudare, ubrzali i ostali u svojim trakama na autocestama.
Tesla Autopilot u Modelu 3 je zauzeo šesto mjesto od deset testiranih sustava i automobila Euro NCAP. Iznenadit će ljubitelje Elona Muska. Napokon, Tesla je predstavio bežična ažuriranja softvera koja omogućuju tvrtki da poboljša svoja vozila ili doda nove značajke pomoći vozaču bez potrebe za posjetom salona ili zakazivanjem servisa.
Direktor Tatchamovog odjela za istraživanje osiguranja, Matthew Avery je rekao da Tesla treba biti pohvaljen zbog njegove sposobnosti da uvede poboljšanja sigurnosti u sustav na svim vozilima putem Wi-Fi-ja. Primijetio je kako i druge velike automobilske tvrtke sada planiraju isporučivati ažuriranja softvera putem bežičnog interneta. Avery je također rekao da je Tesla Autopilot u opsežnim testiranjima pokazao izvrsno automatsko kočenje u nuždi i izbjegavanje sudara kada je riječ o izbjegavanju pješaka i drugih automobila.
Tatcham Research je testirao novu verziju Tesla Autopilota dostupnu u Modelu 3 koju je anonimno unajmio. Testove je proveo u lijepim vremenskim uvjetima na stazi u Engleskoj. Tesla se smjestio na sredinu ljestvice u ocjenama Euro NCAP-a jer su otkrili da pretjerano prodaje mogućnosti Autopilota, nema sofisticirani sustav nadzora vozača i zato što se Autopilot potpuno isključuje kad vozač snažno okreće volan.
„Teslin naziv sustava Autopilot je neprikladan jer sugerira potpunu automatizaciju“, napisao je Euro NCAP u izjavi. „Promotivni materijal sugerira automatizaciju gdje priručnik točno ukazuje na ograničenja mogućnosti sustava, što može dovesti do zabune.“
Matthew Avery je također objasnio da kada vozač pomakne upravljač na Teslinom Modelu 3 s aktiviranim automatskim pilotom, automobil se u početku odupire upravljanju. Kad je ulaz vozača jači, automobil u potpunosti isključuje Autopilot. „Morate stvarni uviti i trznuti volan, a to isključuje sustav“, rekao je Avery. „Tesla će reći da to čine kako bi vozaču bilo jasno kada je sustav isključen i više im nije podrška. Ali to je pogrešno, potiče vozača da misli da je automobil sposoban voziti bez njega. To ih destimulira da izvrše odgovarajuće korekcije na putu.“
Tesla Autopilot se oslanja samo na ulaz upravljača kako bi otkrio obraća li vozač pažnju. Interna kamera automobila ne koristi se kako bi se osiguralo da vozač promatra cestu. Euro NCAP želi vidjeti poboljšanja nadzora vozača i angažmana vozača u Tesla Autopilotu. Organizacija nije sama hvaleći neke aspekte sustava dok kritizira druge. Iz Tesle nisu odgovorili na zahtjev za komentar.
Prošle je godine američki Nacionalni odbor za sigurnost prijevoza utvrdio da je kombinacija pogreške vozača i neispravnog dizajna autopilota dovela do sudara u kojem su sudjelovali Tesla Model S i parkirano vatrogasno vozilo u 2018. godini. U veljači 2020. godine NTSB je pozvao Teslu zbog neadekvatnog angažmana u nadziranju vozača, za koji je utvrdio da je pridonio fatalnom padu Modela X koji je ubio Appleovog inženjera Waltera Huanga u blizini Mountain Viewa u Kaliforniji 2018. godine.
U srpnju ove godine je minhenski sud presudio da je Tesla zavarao potrošače u pogledu sposobnosti svojih automatiziranih sustava vožnje, a zatim zabranio Tesli u Njemačkoj da u svoje reklamne materijale u ovom trenutku uključi fraze „puni potencijal za autonomnu vožnju“ i „uključuje i Autopilot“.
Piše: A.M.