Tesla je brend koji više ne treba posebno predstavljati. Svi znaju o čemu se radi i Tesla je u automoto svijetu postala jak igrač. Tome u prilog ide i činjenica da sve veći broj ljudi želi voziti njihova vozila. Nažalost, to si za sada mogu priuštiti samo oni dubljeg džepa, a toga je svjestan i Elon Musk koji želi proizvesti i jeftinu verziju Tesle kako bi mogao konkurirati svim proizvođačima automobila.
No, ovaj tekst nije o Tesli kao brendu, nego o Modelu 3 koji je fantastičan, no dogodilo se to da je kompanija morala pauzirati proizvodnju istih. Postoje produkcijski problemi koji se moraju otkloniti prije nego se proizvodnja može nastaviti.
Model 3 je krenuo u proizvodnju, no krajem veljače je sve stalo kada su u javnosti isplivali problemi koje imaju s automatizacijom unutar tvornice. Nakon što su to “pokrpali”, nastavili su s proizvodnjom pa su opet sredinom travnja zaustavili proizvodnju koja bi trebala trajati 5-6 dana. Zašto je ovo bitno? Bitno je jer je Elon Musk shvatio da s prevelikom automatizacijom neće moći sve riješiti što je potvrdio i s jednim svojim tweetom gdje je rekao da je prevelika automatizacija bila pogreška i da je podcijenio ljudski rad.
Model 3 se otprilike proizvodio na bazi od 1.000 komada tjedno u siječnju. Uz sve pauze i “downtime” koji su imali, to je prilično mala brojka jer je ogroman broj ljudi naručio auto, a neki su ga djelomično i platili.
Jedino kome ova situacija odgovara su radnici Tesle koji su mogli uzeti predah, otići na godišnji odmor, uzeti neplaćeni godišnji ili raditi nešto drugo unutar tvornice ako je bilo posla. Zapravo, ovisi kako na ovo gledate, no radnici koji ih ima dosta, su postali višak koji ne može dugo stajati.
Zato će se nakon ove pauze pokušati ubrzati rad s ljudima te im je cilj da u ovom tromjesečju izbacuju tjedno 5.000 automobila. Vidjet ćemo hoće li to biti moguće ili će se vratiti na daleko manji broj. Pretpostavljamo da neće, jer je Musk izjavio da iza 30. lipnja želi barem 6.000 automobila tjedno. Ostaje samo pitanje hoće li napraviti dodatne automatizacije, a ključne dijelove procesa ostaviti radnicima da rade ili planira zaposliti još ljudi i većinu procesa prepustiti radnicima kao i u drugim tvornicama automobila.
Ono što smo naučili je da i Tesla, koliko god dobra kompanija bila, ima problema. Inovativni su, brzo se mijenjaju i prilagođavaju, no to vas nekada može skupo koštati. Nadamo se da ove povremene pauze neće uzrokovati prevelike probleme Musku i njegovim kompanijama.
Piše: B.P.