Električni automobili sve su češća pojava na našim cestama, posebice sada u srcu sezone kada se mnoštvo stranaca svojim vozilima zaputi prema našem predivnom moru. I dok je kod nas kupnja električnog automobila još uvijek ‘tabu tema’, sjeverna Europa masovno se prebacuje na električna vozila.
Razlog zašto kaskamo za Europom su vrlo visoke cijene takvih električnih automobila, a s druge strane primanja Hrvata su pri dnu Europske Unije. Dakle, možemo reći kako Hrvati nemaju dovoljno novaca unatoč poticajima – kako bi kupili električno vozilo. Rješenje takvih problema možda ima francuski startup Transition-One zahvaljujući kojem možete brzo i jeftino pretvoriti svoje klasično vozilo u električno.
Ideja francuskog startupa bila je omogućiti jednostavnu pretvorbu klasičnog automobila s unutrašnjim izgaranjem u električno vozilo. Zanimljivo, pronašli su kvalitetno rješenje te su trenutno u tijeku testiranja koja će pokazati koliko je njihovo rješenje zaista pogodno za vožnju.
Iz Transition-One startupa obećavaju korisnicima kako zahvaljujući njihovom setu mogu klasično vozilo u električno pretvoriti za samo jedan dan, a navodno ni instalacija seta nije komplicirana. Baterije koje su potrebna za električnu vožnju smještaju se u područje motora i rezervoara, no nisu velikog kapaciteta – što će smanjiti doseg na jednom punjenju. Prema prvim informacijama, prerađeni automobil će moći doseći najviše 100 kilometara na jednom punjenju, dok je maksimalna brzina koju može postići oko 110 km/h.
Set za pretvaranje klasičnog u električno vozilo najprije će biti dostupan za manje gradske automobile, kao što su Renault Twingo II, Fiat 500, Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo te VW Polo, itd. Trenutno se čekaju dozvole državnih tijela koje će dozvoliti prometovanje takvih prerađenih električnih vozila, a prva vozila na ulicama bi se mogla pojaviti već krajem ove godine.
Cijena seta za pretvorbu kreće se oko 8.500 eura, a uz subvencije države ta bi cijena mogla pasti i na 5.000 eura. Valja naglasiti kako je interes potencijalnih kupaca ogroman jer se nakon pojavljivanja priče u medijima web stranica startupa srušila zbog preopterećenosti – te je kasnije minimizirana i pruža samo osnovne informacije.