Kada je 2017. godine Tesla predstavio svoj prvi električni kamion, rečeno je kako će na ulice doći dvije godine kasnije. No, pandemija je učinila svoje te je moralo doći do pomjeranja izlaska, no nakon niza odgoda i problema (ograničenje baterije), prvi primjerak će konačno biti isporučen. Prvi koji će doći do Semi, Teslinog električnog kamiona, jeste kompanija PepsiCo. PepsiCo kompaniji će biti isporučeno 100 primjeraka, a među kupcima koji čekaju električne kamione su tvrtke kao što su Walmart, FedEx i UPS.
Tesla Semi pokreću četiri motora na zadnjoj osovini. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 20 sekundi s punim opterećenjem (37.195 kilograma). Kamion s jednim punjenjem baterije može da pređe 800 kilometara ako vuče teret od 37.000 kilograma. Ograničenje njegove težine dopušta prijevoz preko 14.969 kilograma tereta. Za takav domet je zaslužna upotreba 4.680 baterijskih ćelija. Vozilo je također opremljeno automatskim kvačilom, regenerativnim kočnicama za efikasnije trošenje baterije i drugim tehnologijama. Kamion također ima tri puta veću snagu od onoga na dizelski pogon.
Kako navodi Tesla, kamioni čine manje od 1% vozila u Sjedinjenim Državama, ali su odgovorni za 20% ukupnih emisija vozila. Semi kamion predstavlja spas za okoliš i zdravlje pojedinca, te bi prema Musku, trebao smanjiti ogromne količine štetnih plinova na autocesti i nadmašiti postojeće dizelske modele u pogledu snage i sigurnosti.
Proizvođači ovakvih kamiona s pogonom na vodik doveli su u pitanje isplativosti Semija na baterije. Tvrde da će za prijevoznike na dugim relacijama punjenje ovih ogromnih baterija trajati jako dugo i da je bolje koristiti kamione s pogonom na vodik.
Cijena Tesla Semi nije otkrivena.
Piše: Marijan Živković