PočetnaElektrična vozilaKompanija Bugatti Rimac predstavila Bugatti Tourbillon

Kompanija Bugatti Rimac predstavila Bugatti Tourbillon


Kao i svaki drugi Bugatti suvremenog doba, i Tourbillon je „oblikovan prema zahtjevima brzine“. Naime, mogućnost vožnje brzinom većom od 400 km/h zahtijeva da svaka pojedinačna površina, utor i prijelaz budu savršeno obrađeni kako bi se ne samo osigurala aerodinamika automobila, već i kako bi svi ti dijelovi pridonijeli njegovoj termodinamici. Tijekom evolucije Tourbillona to se temeljno načelo razvijalo s obzirom na Bugattijeva četiri glavna dizajnerska elementa nadahnuta poviješću: prednje rešetke u obliku potkove, bočnu liniju u obliku slova C, središnji hrbat i kombinaciju dviju boja.

Bugatti Tourbillon

U trenutku inicijalnog predstavljanja Bugattijev je motor W16 bio drugačiji od bilo kojeg drugog motora u tadašnjem automobilskom svijetu. Sa svoja četiri turbopunjača i nevjerojatnim performansama taj je motor postavio novi standard kada je riječ o ograničenjima tehnologije motora s unutarnjim izgaranjem. Dva desetljeća nakon njegovog uvođenja na tržište, taj standard i dalje nitko nije dosegnuo ili ponovio. Sada nam stiže još jedno jedinstveno remekdjelo tehnologije motora s unutarnjim izgaranjem, i to u kombinaciji s trenutnim okretnim momentom i fleksibilnošću elektromotora.

Taj model sljedeće generacije Bugattijevih sportskih hiperautomobila pogoni potpuno novi motor V16 s obujmom od 8,3 litre (razvijen u suradnji s tvrtkom Cosworth), u kombinaciji s prednjom električnom osovinom s dva elektromotora, i jednim elektromotorom postavljenim na stražnju osovinu. Tourbillon razvija ukupno 1800 konjskih snaga, od čega 1000 u motoru na unutarnje izgaranje, a 800 u elektromotorima. Riječ je o nevjerojatnom postignuću koje je moguće upravo zahvaljujući najsuvremenijim materijalima i tehnologiji. Veyron, primjerice, dostiže 1001 konjsku snagu s 8,0-litarskim motorom s četiri turbopunjača, dok je novi V16 u potpunosti atmosferski. Osim toga, novi je motor izrađen od izrazito lakih materijala i teži svega 252 kilograma.

Bugatti Tourbillon

Elektromotore napaja uljno hlađena baterija od 800 volti i snage od 25 kWh, koja je smještena u središnjem tunelu te iza sjedala. Uz pogon na sva četiri kotača i punu raspodjelu okretnog momenta, model nudi najbolju moguću trakciju i okretnost. Na prednjoj električnoj osovini nalaze se dva elektromotora, dok se još jedan elektromotor nalazi na stražnjoj osovini. Ovakav električni pogonski sklop razvija ukupno 800 konjskih snaga. Elektromotori se okreću frekvencijom do 24 000 okretaja u minuti pa je, pored potpuno integriranog dvostrukog silicij-karbid invertera, taj električni pogonski sklop među energetski najbogatijima na svijetu. Električne osovine generiraju više od 6 kW po kilogramu mase električne osovine, uključujući i invertere, motore i mjenjače brzine. Iako su prioriteti pogonskog sklopa snaga, odziv gasa i dopuna okretnog momenta, relativno velik energetski kapacitet od 25 kWh omogućuje znatno iskoristiv doseg na isključivo struju – više od 60 kilometara ili 37 milja.

U automobilskoj industriji obično se očekuje da je svaki novi model teži od prethodnoga, posebice ako je riječ o modelu s dodanim hibridnim pogonskim sklopom ili većim performansama. No u slučaju novog Bugattija neočekivano postaje norma. Tourbillon se tako može pohvaliti znatno boljim performansama, snažnim električnim pogonskim sustavom i velikim baterijskim sklopom, no i dalje teži manje od Chirona, što je pokazatelj nevjerojatnog inženjerskog umijeća timova koji su radili na Tourbillonu.

Zahvaljujući laganoj konstrukciji i trenutnom okretnom momentu elektromotora, Bugattijev Tourbillon pruža izvanredne performanse.

  • 0-100: 2,0 s
  • 0-200: < 5 s
  • 0-300: < 10 s
  • 0-400: < 25 s
  • Najveća brzina: 445 km/h

Osim toga, zahvaljujući kombinaciji iznimno naprednog pogonskog sklopa i laganog inženjerskog rješenja, učinkovite arhitekture vozila i napredne aerodinamike, Tourbillon značajno smanjuje emisije u usporedbi s prethodnim modelima, te istovremeno obogaćuje vozačko iskustvo i pomjera granice automobilske industrije.

Bugatti Tourbillon

Emilio Scervo, glavni tehnološki direktor tvrtke Bugatti Rimac, rekao je sljedeće: „Tourbillon je morao biti jedinstven u svakom pogledu. Naša je filozofija bila uzeti bilo koji aspekt Chirona i poboljšati ga dok istovremeno tražimo elegantna i sofisticirana inženjerska rješenja i nove tehnologije kako bismo proizveli bezvremeno remekdjelo. Željeli smo napraviti automobil čiji bi dijelovi, bilo iz njegova interijera ili eksterijera, s lakoćom mogli završiti u nekoj umjetničkoj galeriji. Rezultat je automobil koji plijeni ljepotom i izvana i iznutra, te najmoćniji Bugatti do sada, koji mehanička rješenja i tehničku ljepotu podiže na jednu novu razinu.

Odluka o pogonskom sklopu bila je možda i najvažnija odluka koju smo donijeli s obzirom na dostupne opcije: rekonstrukciju motora W16, proizvodnju potpuno električnog automobila ili osmišljavanje nečeg sasvim novog. Na kraju smo se odlučili za najtežu moguću opciju: izgradnju pogonskog sklopa od nule i njegovo besprijekorno uparivanje sa složenim sustavom elektromotora i novom generacijom mjenjača s dvostrukom spojkom i osam brzina, između ostaloga, te proizvodnju komponenti po mjeri, posebno za Tourbillon. Bilo nam je važno da novi automobil zadrži čisti, izvorni analogni osjećaj atmosferskog motora s unutarnjim izgaranjem u kombinaciji s okretnošću i mogućnostima koje pružaju elektromotori.

Već smo čuli kako zvuči kada ovaj automobil dosegne 9000 okretaja u minuti pri punom gasu. Riječ je o emocionalnom iskustvu koje izaziva strahopoštovanje i pamtit će se zauvijek. Proizveli smo automobil koji pruža najbolje od tehnologije s unutarnjim izgaranjem i elektrifikacije. Beskompromisan je i predstavlja bezvremensku posvetu nezaboravnom iskustvu vožnje.“

mate rimac

Mate Rimac, glavni izvršni direktor tvrtke Bugatti Rimac, istaknuo je sljedeće: „Razvoj automobila Bugatti Tourbillon na svakom je koraku vođen Bugattijevom poviješću dugom 115 godina, kao i riječima samoga Ettorea Bugattija. Zajedno s dizajnerskim i inženjerskim timovima koji su željeli započeti novo i uzbudljivo poglavlje u priči o Bugatti sportskim hiperautomobilima, vodio sam se Ettoreovim mantrama koje kažu da „ako je nešto usporedivo, onda više nije Bugatti“ te da „ništa nije previše lijepo“.

 Automobilske legende Type 57SC Atlantic, koji je poznat i kao najljepši automobil na svijetu, Type 35, najuspješniji trkaći automobil do sada, i Type 41 Royale, jedan od najambicioznijih luksuznih automobila svih vremena, poslužili su nam kao inspiracija. Istovremeno su dizajn, performanse i luksuz odredile temelje novog Tourbillona, automobila koji je elegantniji, uzbudljiviji i luksuzniji od bilo kojeg ranijeg automobila. Drugim riječima, Tourbillon je jedinstven. I baš kao spomenute legende iz nekih prošlih vremena, Tourbillon nije napravljen samo za sadašnjost ili čak budućnost, već pour l’éternité – za vječnost.”

„Vratimo li se u prošlost tvrtke Bugatti i promotrimo li kreacije Ettorea i Jeana, odmah nam postaje jasno kako njih dvojica nisu pristajala na kompromise. Nevjerojatna je količina patenata koje je Ettore prijavio jer je odbijao zadovoljiti se najjednostavnijim rješenjem. Želio je najbolje rješenje, čak i ako u tom trenutku još uvijek nije postojalo. Pronašao bi ga, razvio, testirao i unaprjeđivao sve dok ne bi bilo savršeno. A onda bi ga učinio predivnim. Razlog je to zbog kojeg se Bugattijevi automobili i danas cijene, kao i pokretač svega što smo napravili s Tourbillonom.

Da, ludo je napraviti novi V16 motor, integrirati ga s novim baterijskim sklopom i elektromotorima, te upotrijebiti instrumentni klaster koji karakterizira umijeće izrade švicarskih urara, kao i 3D ispisane dijelove ovjesa i središnju konzolu od kristalnog stakla. Ali to je nešto što bi napravio i sȃm Ettore, i što Bugatti čini jedinstvenim i bezvremenim. Bez takve ćete ambicije razviti vrlo dobar sportski hiperautomobil, ali ne i legendarni automobil pour l’éternité.“

Bugattijev Tourbillon upravo kreće s fazom testiranja, a prototipovi su već na cesti u iščekivanju prvih isporuka kupcima tijekom 2026. godine. Ukupno će biti proizvedeno 250 automobila po neto početnoj cijeni od 3,8 milijuna eura. Ručno sklapanje automobila odvijat će se u pogonu Bugatti Atelier u Molsheimu, i to nakon što okonča proizvodnja modela s motorom W16: Bolide i W16 Mistral.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular