Poslovanje u području mobilnosti opet raste brže od tržišta…
- Boschev glavni izvršni direktor dr. Volkmar Denner: „Bosch mobilnost pretvara u značajku koja je prihvatljiva u pogledu klimatskih promjena i cjenovno pristupačna.”
- Poslovni rezultati: poslovanje u području mobilnosti zadržava položaj u zahtjevnim uvjetima
- Ključ za mobilnost sutrašnjice: Bosch godišnje ulaže gotovo 3 milijarde eura u razvijanje softvera
- Od motora s unutarnjim izgaranjem do gorivih članaka: Bosch dodatno unapređuje pogonske sklopove svih vrsta
- Kamen temeljac za automatiziranu vožnju: dobiveno dopuštenje za uslugu automatiziranog parkiranja na parkiralištu
Stuttgart i Frankfurt, Njemačka – Kada govorimo o elektromobilnosti, Bosch juri punom brzinom prema naprijed. Ni jedna druga tvrtka nema toliko iskustva u ovom području. I to se isplati: od početka 2018. godine Bosch je dobio narudžbe iz područja elektromobilnosti u vrijednosti od približno 13 milijardi eura, uključujući proizvodne projekte za električne pogonske sklopove u osobnim automobilima i lakim kamionima. Zahvaljujući tim uspješnim narudžbama i vlastitoj inovativnoj snazi, Bosch zadržava položaj u trenutačno zahtjevnim uvjetima. Poslovno područje Rješenja za mobilnost ponovno se bolje razvija u odnosu na globalnu proizvodnju u automobilskoj industriji na globalnoj razini u 2019. godini.
Unatoč trenutačnoj tendenciji ka značajnom padu tržišta, prodaja u sektoru upravljanja dosegnut će tek nešto manje od razine koja je ostvarena prethodne godine. „Transformacija mobilnosti donosi izazove, ali i mogućnosti. Želim ih sve iskoristiti”, izjavio je dr. Volkmar Denner, predsjednik Boscheva upravnog odbora. U tehnološkom pogledu Bosch se mobilnosti sutrašnjice približava otvorena uma. Istovremeno dodatno usavršava uobičajene pogonske sklopove i elektrifikaciju koja napreduje iznimno brzo. Uz to, tvrtka radi na automatiziranju, povezivosti i personalizaciji mobilnosti.
Za to su ključni elektronika i softver. Tvrtkino poslovanje u području mobilnosti trenutno zapošljava približno 14.000 softverskih inženjera, a godišnji izdaci za razvijanje softvera dosežu 3 milijarde eura. Cilj je održavanje ljudi mobilnima na ekološki prihvatljiv način kako bi se osiguralo da je mobilnost dostupna svima. „Bosch mobilnost pretvara u značajku koja je prihvatljiva u pogledu klimatskih promjena i cjenovno pristupačna”, kazao je Denner.
Učinkoviti pogonski sklopovi: od motora s unutarnjim izgaranjem do gorivih članaka Bosch je predvodnik kada je riječ o borbi protiv klimatskih promjena. Sve Boscheve lokacije diljem svijeta od sljedeće će godine biti bez emisija ugljičnih dioksida, ali to nije sve. „Uz to smo predani i razvoju rješenja za mobilnost koja nemaju značajan utjecaj na globalno zatopljenje i kvalitetu zraka”, dodaje Denner. Svake godine tvrtka ulaže oko 400 milijuna eura u mobilnost bez emisija.
Kada je riječ o elektromobilnosti, Bosch ima širi otisak od drugih tvrtki: od bicikala do kamiona i od blagih 48 V hibridizacije do potpuno električnih pogonskih sklopova. Bosch je u procesu postizanja vodećeg položaja na tržištu uz svoje akumulatore od 48 V te je sklopio dugoročni sporazum o suradnji s kineskom tvrtkom Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) za proizvodnju baterijskih ćelija. Početkom godine Bosch je predvidio prodaju od 5 milijardi eura do 2025. uz komponente i sustave za elektromobilnost za osobne automobile i lake kamione.
Sad se očekuje da će se taj iznos premašiti. „Bez obzira na tehnologiju kojom nastaje mobilnost bez emisija, moramo imati tržište koje će to prihvatiti. To ćemo ostvariti samo uz rješenja koja si ljudi mogu priuštiti. Ako ih ne ponudimo, nećemo pomoći u zaustavljanju globalnog zatopljenja”, izjavio je Denner. Na svojem putu prema vodećem mjestu na tržištu u području elektromobilnosti, Bosch želi stvoriti i masovno tržište za gorive ćelije i započinje s njihovom proizvodnjom. Da bi proizvodnja ove još uvijek skupe tehnologije postala cjenovno pristupačnija, svoj će doprinos dati i ekonomije razmjera. “Bosch čini alternativne pogonske sklopove pristupačnima”, kazao je Denner.
Nova tehnologija: manje čestica, manje prašine pri kočenju Godine 2030. tri četvrtine novih vozila i dalje će pod poklopcem motora imati uobičajene motore, a neki od njih imat će električnu podršku sustava od 48 V ili utični hibrid. Iz tog razloga Bosch ne radi samo na dizelskim motorima, već nastoji učinkovitijima učiniti i benzinske motore.
Boschev najnoviji napredak uključuje izmjene na motoru i tretman modernih sustava ispušnih plinova kako bi se čestične emisije benzinskih motora svele na razinu od gotovo 70 posto nižu od standarda Euro 6d, čak i u situacijama stvarne vožnje. Bosch želi smanjiti i emisije čestica pri kočenju. Postignuća na novom području uključuju iDisc koji stvara svega 10 posto prašine pri kočenju u odnosu na uobičajene disk kočnice i regenerativni sustav kočnica koji može smanjiti prašinu pri kočenju za preko 95 posto u električnim vozilima.
Prekretnica: prvi odobreni sustav razine 4 Bosch postiže značajan uspjeh i u automatiziranoj vožnji. Sustavi pomoći vozaču osnova su za to. U tom području Bosch će ostvariti rast od 12 posto u ovoj godini i prodaju od 2 milijarde eura. Za nadolazeće razine automatizirane vožnje Bosch će uložiti 4 milijarde eura do 2022. godine. Za tržišta SAD-a i Azije Bosch trenutačno razvija sustave razine 2 koji omogućavaju vozačima da dignu ruke s volana na autoputu.
U Njemačkoj su Bosch i Daimler nedavno dobili prvo odobrenje za sustav razine 4 na svijetu: usluga automatiziranog parkiranja u parkirnoj garaži muzeja Mercedes-Benz u Stuttgartu. Ova usluga automatiziranog parkiranja tako je napredovala u odnosu na fazu prototipa. Do kraja 2021. godine očekuje se da će desetak drugih parkirnih garaža biti opremljeno uslugom automatiziranog parkiranja.
Prilagođena mobilnost: usluge za shuttle i rolling chassis Promjene u industriji mobilnosti potiču nove igrače na tržištu. Bosch započinje suradnju s tim igračima. Primjerice, tvrtka surađuje s tvrtkama DiDi, Lyft i Uber, trima najvećim pružateljima prijevoznih usluga, koje već imaju više od 50 milijuna vožnji dnevno diljem svijeta. DiDi, vodeći kineski pružatelj usluga mobilnosti, koristi Boscheve usluge za baterije temeljene na oblaku za pomoć pri povećanju uporabnog vijeka baterija njihovih vozila.
U budućnosti će pružatelji mobilnih usluga poput ovih sve više upotrebljavati shuttle za pružanje prilagođene mobilnosti na zahtjev. Očekuje se da će do 2025. više od 2,5 milijuna vozila shuttle voziti po svjetskim cestama. Svojim rješenjima za elektrifikaciju, automatizaciju, povezivost i personalizaciju Bosch želi pomoći ovim pružateljima u ponudi prijevoznih usluga uz maksimalnu udobnost i sigurnost.
Podvozje vozila shuttle može biti roling chassis (eng. kotrljajuća šasija): modularna platforma spremna za vožnju koja služi kao fleksibilna osnova za različite izvedbe karoserije. U ovom području Bosch je početkom godine sklopio savez sa stručnjakom za šasije i automobilsku opremu Benteler. Automobil Pininfarina bit će prvi kupac koji će primjenjivati roling chassis na svojim vozilima, a bit će i preprodavač za šasije.
P.R.