PočetnaElektrična vozilaHyundai napravio električni autobus na kat koji se napuni za svega 72...

Hyundai napravio električni autobus na kat koji se napuni za svega 72 minute


Već neko vrijeme pričamo o tome kako će automobilska industrija doživjeti veliki zaokret jer ćemo s tradicionalnih goriva prijeći na elektriku – koja će biti jeftinija i ekološki prihvatljivija. No, sve se to razvija prilično sporo jer krajnji korisnici još uvijek nisu zadovoljni kapacitetima i udaljenostima koje mogu postići na jednom punjenu.

Trebat će neko vrijeme da se krajnji korisnici pomire s činjenicom da su električna vozila budućnost, no puno bolje izgleda situacija u putničkom prijevozu – barem kada je o istočnim zemljama riječ. Nevjerojatno zvuči podatak da Kina proizvodi velike količine električnih autobusa – a 2017. godine u Kini je prometovalo čak 385.000 takvih vozila. Tržište putničkog prometa ima ogroman potencijal, a sada se u igru uključio i jedan poznati proizvođač automobila.

Hyundai je južnokorejski proizvođač automobila koji je domaćim vozačima dobro poznat, a sve više naginje ka proizvodnji vozila na električni pogon. Uvidjevši kako popularnost električnih autobusa sve više raste i Hyundai je odlučio napraviti svoju verziju autobusa koju su nedavno predstavili javnosti. Hyundai je tako napravio autobus na kat (double-decker) koji može prevoziti do 70 putnika, a prvi je električni autobus ove tvrtke. Iz kompanije su poručili kako je razvoj ovakvog autobusa trajao 18 mjeseci, a sada napokon imaju proizvod koji je spreman za tržište.

Moramo priznati kako performanse autobusa ne izgledaju nimalo loše. Naime, autobus se do punog kapaciteta napuni za svega 72 minute (nešto više od jednog sata), a na tom jednom punjenu može napraviti do 300 kilometara. Dužina autobusa iznosi 12.99 metara, dok je njegova širina 3.99 metara. U donjem dijelu autobusa može se smjestiti 11 putnika, dok na gornji dio stane njih 59. Baterija koja se nalazi u autobusu ima posebno osmišljeno vodeno hlađenje, a kapacitet baterija iznosi 384 kWh.

Elektromotori autobusa smješteni su na stražnjim osovinama, a postižu snagu od 240 kW. Autobus je opremljen mnogim naprednim sustavima, među kojima ćemo izdvojiti: sustav izbjegavanja frontalnog sudara, samostalna vožnja unutar traka, ali i okretnost prednje i stražnje osovine – kako bi se postigla bolja kontrola nad autobusom. Cijena za sada nije poznata, kao ni podatak kada se kreće u proizvodnju ovog električnog autobusa.

Piše: M.Ž.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular