Elon Musk je dodao novi komentar o tome da je otvoren za raspravu o spajanju Tesle i drugih proizvođača automobila. Komentar je zanimljiv u kontekstu da je Tesla sada najvrjedniji svjetski proizvođač automobila, a industrija je usred izuzetno turbulentne situacije.
Iako Tesla nikada nije bio podružnica drugog proizvođača automobila, u prošlosti je imao partnerstva s etabliranim proizvođačima automobila. Toyota i Daimler su nekada bili veliki investitori u kalifornijskog proizvođača automobila, a Tesla je za njih proizvodio električne pogonske sklopove.
Ti su programi opskrbe postupno ukidani tijekom prve polovice 2010. godina. Daimler je 2014. godine prodao svoj udio koji su imali kod proizvođača električnih automobila, Toyota je isto to učinila 2017. godine. Od tada, Tesla nije imao nikakvo partnerstvo s drugim proizvođačima automobila, osim što im je prodavao regulatorne zasluge.
Tijekom posljednjih nekoliko godina je Teslina procjena vrijednosti porasla, a tijekom posljednjih nekoliko mjeseci je brzo nadmašila i sve druge proizvođače automobila. Sadašnja vrijednost Tesle je oko 500 milijardi dolara.
Nedavno je izvršni direktor Elon Musk primio nagradu Axel Springer u Njemačkoj, a tijekom razgovora s izvršnim direktorom Mathiasom Döpfnerom su ga pitali je li ozbiljna opcija kupiti postojećeg proizvođača automobila.
Elon Musk je odgovorio: „Definitivno nećemo pokretati neprijateljsko preuzimanje, ali ako bi netko rekao da bi se bilo dobro spojiti s Teslom, obavili bismo potrebne razgovore.“
Izvršni direktor nije otkrio tekuću raspravu o bilo kojem spajanju ili pripajanju. Tesla se posljednjih godina bavi mnogim akvizicijama, ali većina njih je bila povezana s proizvodnom tehnologijom i usavršavanjem.
Od stjecanja Fremont tvornice je postalo jasno da Tesla radije gradi tvorničke i proizvodne kapacitete od temelja. Pa, je li istinski brže i učinkovitije steći proizvodni kapacitet ili ga sam izgraditi? Nismo sigurni, ali zanimljiva je mogućnost potencijalnog spajanja s etabliranim proizvođačem.
Piše: A. M.