Aptera, tvorac putničkog automobila futurističkog izgleda na solarni pogon, predstavio je svoje prvo vozilo na solarni pogon, za koje kaže da će ove godine sići s proizvodnih traka.
Prema tvrtki, vozilo s pogonom na sve kotače, a ima ih ukupno tri, i sa dva putnika imat će domet od 600 km, moći će ubrzavati do 100 km/h za četiri sekunde i imati najveću brzinu od 155 km/h. Iako je dizajnirano da većinu energije crpi iz sunca, vozilo Aptera također se može puniti iz standardne utičnice od 120 ili 220 volti.
Tako npr. na lokaciji s vrlo visokom izloženošću suncu kao što je južna Kalifornija, što bi trebalo biti kao naša dalmacija, prosječni vozač nikada se ne bi morao uključiti u struju, na temelju dnevnog prosjeka od priješenih 50 km, objasnila je tvrtka u priopćenju za javnost. Na mjestima sa srednjom izloženošću suncu, kao što su New York ili Chicago, vozači će se možda trebati uključiti u struju otprilike tri puta godišnje.
U međuvremenu, Lightyear, drugi porizvođač vozila na solarni pogon, čiji su automobili konvencionalnijeg izgleda, u ponedjeljak je objavio da obustavlja proizvodnju svog vozila na solarni pogon Lightyear 0 vrijednog 250.000 američkih dolara i preusmjerava svoje resurse na svoj proizvod Lightyear 2, za koji se očekuje da će se početi prodavati po cijeni od nešto ispod 40.000 dolara, a imaju domet od 750 km.
“Nedavno smo pokrenuli listu čekanja za Lightyear 2, što je rezultiralo s više od 40.000 narudžbi pojedinačnih kupaca, a već smo imali približno 20.000 prednarudžbi od vlasnika flote”, izjavio je izvršni direktor i suosnivač Lightyeara Lex Hoefsloot.
“Nadamo se da ćemo zaključiti neka ključna ulaganja u nadolazećim tjednima kako bismo se proširili na Lightyear 2, pristupačno solarno električno vozilo dostupno široj publici”, dodao je.
‘Ambiciozan’ cilj
Chris Jones, glavni analitičar u Canalysu, globalnoj tvrtki za istraživanje tržišta, objasnio je da je Lightyear 0 uvijek bio samo izlog za ono što je moguće sa solarnom energijom i da se očekuje da će biti isporučen nekoliko stotina kupaca.
“Nadali smo se da će ovi utjecajni, bogati kupci koji su ga prvi počeli usvojiti, postati evanđelisti koji će pomoći u izgradnji svijesti o tome što je nova kategorija vozila,” rekao je Jones za TechNewsWorld.
“Drugi model iz Lightyeara bit će najpovoljniji za električna vozila za planirano lansiranje 2025. godine”, rekao je. “Dobit ćemo sve ove godine, ali najvažnije je da je to automobil s pet sjedala – i izgleda kao automobil.”
“Aptera je, s druge strane, odabrala manje tradicionalan, radikalniji izgled”, nastavio je. “To je dizajn koji će se manje svidjeti kupcima.”
Nazvao je Apterinu izjavu da će ove godine proizvoditi automobile “ambicioznom”, pogotovo zato što će morati vrlo brzo dobiti sredstva ako želi ispuniti taj cilj.
Manjak kapitala
“2023. je užasno vrijeme za prikupljanje kapitala”, primijetio je Sam Abuelsamid, glavni analitičar za e-mobilnost u Guidehouse Insights, tvrtki za istraživanje tržišta u Detroitu, koji pokriva Apteru od 2007.
“Tvrtke koje su puno bolje etablirane trenutno imaju teška vremena, tako da nemam puno povjerenja da će Aptera doći do točke isporuke bilo kakvog značajnog broja vozila ove godine”, rekao je Abuelsamid za TechNewsWorld.
Piše: D.M.