PočetnaInternetYoutubeŠto su YouTube priče i kako ih pravilno koristiti?!

Što su YouTube priče i kako ih pravilno koristiti?!


YouTube je jedan od najpopularnijih online servisa u svijetu i njegova popularnost iz godine u godinu raste. Online analitičari predviđaju kako će brojke posjećenosti YouTube platforme i dalje vrtoglavo rasti jer video postaje popularan medij – što je posebno izraženo među mladom publikom. No, da bi se taj rast nastavio važno je da se YouTube svojim funkcijama prilagođava modernim trendovima – što ovaj servis u vlasništvu Google-a itekako radi.

YouTube iz mjeseca u mjesec uvodi neke nove funkcije i mogućnosti koje korisnicima olakšavaju praćenje video materijala na raznim uređajima. Nekada je YouTube bio prilično ‘kruta’ platforma i njegovi inženjeri nisu se htjeli previše odmaknuti od korijena koji su postavljeni još davnih početaka 21. stoljeća. Prisjetimo se samo neprilagođavanja prikaza video materijala novim formatima koji su stigli s popularnošću pametnih telefona – gdje je YouTube dugo odugovlačio, ne bi li na kraju omogućio prikaz video materijala raznih formata i veličina.

Uglavnom, shvatili su u YouTube-u kako moraju držati korak s trendovima jer u protivnom ‘vrijeme će ih pregaziti’. Uveli su tako mnoštvo novih mogućnosti, a velika promjena zaživjela je prošle godine kada je YouTube predstavio Priče (Stories). Dakako, ovaj potez mnogi su smatrali čudnim, no YouTube je samo odlučio slijediti trendove koji se događaju na drugim popularnim društvenim mrežama (Snapchat, Instagram, Facebook). S obzirom na to da su Priče još uvijek malo poznate kod nas, odlučili smo u današnjem članku predstaviti što su i kako funkcioniraju YouTube priče.

youtuberi

Kako su nastale prve YouTube priče?

Sve ja započelo ranih dana 2018. godine kada je Google predstavio YouTube Reels. Ubrzo nakon početnih testiranja i reakcija korisnika shvatili su u YouTube-u kako je uvođenje Priča solidan potez te kako će uvesti takav format trajno na ovaj video servis. Inicijalna ideja zasigurno je nastala na temelju trenda Priča koje su najprije zaživjele na Snapchatu, da bi se zatim pojavile na Instagramu i Facebooku, ali i na nekim drugim društvenim mrežama.

Glavni cilj Priča na bilo kojoj platformi jest približiti svakodnevni život širokim masama, kako bi se te mase lakše poistovjetile s nekom osobom ili brendom koji stoji iza profila, odnosno kanala. Ista stvar vrijedi i za YouTube, a ono što treba naglasiti jest činjenica da YouTube priče mogu koristiti samo kanali koji imaju više od 10.000 pretplatnika.

Osnovna razlika između YouTube priča i priča na ostalim platformama jest u dužini ‘opstanka’. Naime, na većini društvenih mreža Priče nepovratno nestaju nakon 24 sata, dok na YouTube-u one traju do 7 dana. Korisnici mogu ostavljati komentare na Pričama, a isti ti komentari nestaju zajedno s Pričama, dok ih kreatori mogu vidjeti još 30 dana kasnije.

Kako pregledavati YouTube priče?

Iako je YouTube servis koji je dostupan s raznih platformi i raznih uređaja, zanimljivo je da za YouTube Stories to ne vrijedi. Naime, YouTube priče korisnici mogu gledati isključivo putem aplikacije za pametne telefone, čime su korisnici s ostalih platformi zapravo uskraćeni dijela sadržaja svojih popularnih YouTubera. Ipak, YouTube aplikacija dolazi predinstalirana s većinom telefona pa takvo nešto ne bi trebalo predstavljati problem korisnicima.

Fanovi mogu YouTube priče pratiti na dva različita načina. Prvi način jest da uđu u YouTube aplikaciju i tamo odaberu popis kanala na koje su pretplaćeni, nakon čega im se otvara prozor gdje su vidljive YouTube priče. Odnosno, vidljive su sličice kanala na koje su pretplaćeni, a oni kanali koji su okruženi crvenim krugom imaju nove YouTube priče koje pretplatnik još nije vidio.

Drugi način dolaska do YouTube priča jest otvaranje pojedinačnog kanala YouTubera kojeg pratimo. Nakon što kliknemo na određeni kanal otvara nam se izgled tog kanala, a na vrhu se nalazi jedan izbornik u kojem imamo za birati nekoliko opcija. Dakako, ako želite promatrati YouTube priče te osobe kliknuti ćemo na tab Stories, nakon čega će se otvoriti poseban prozor u kojem možemo vidjeti YouTube priče.

Način pregledavanja Priča prilično je sličan ostalim platformama i društvenim mrežama. Naime, kada se otvori prva YouTube priča na vrhu se pokazuje vremenska traka koja ukazuje na to koliko neka Priča traje i koliko priča ukupno ima kanal. Kliknemo li desno prikazat će se sljedeća Priča, dok sve zajedno možemo zaustaviti pritiskom prsta na ekran. Želimo li preskočiti priče određenog kanala, to možemo učiniti tako da potegnemo desno ili lijevo na zaslonu i prebacit ćemo se na YouTube priče nekog drugog kanala. Dakle, cjelokupni proces funkcioniranja sličan je onome kako funkcioniraju i ostale priče s raznih društvenih mreža.

Kako dodati novu YouTube priču?

Prije nego objasnimo proces dodavanja novih Priča, još ćemo jednom naglasiti kako priče mogu objavljivati samo kanali koji imaju više od 10.000 pretplatnika. Za razliku od nekih drugih društvenih mreža, na YouTube servisu nam se to čini prilično velika brojka, tako da tek rijetki imaju uključenu tu opciju. Bilo kako bilo, oni koji mogu dodavati YouTube priče, učinit će to na sljedeći način:

Nakon što otvorite YouTube aplikaciju pojavit će vam se izbornik u kojem možete birati da li želite dodavati novi video, raditi live ili dodavati Priče. YouTube priče označene su kružićem u sredini kojeg se nalazi plus, dok ispod stoji natpis Story. Klikom na taj gumb moguće je dodavati novi sadržaj u YouTube Stories i to na način da prenesemo već gotov video ili fotografiju na YouTube ili da u datom trenutku snimimo novi video ili fotografiju. Dakle, ponovno je način funkcioniranja sličan ostalim društvenim mrežama.

Kada prenesete fotografiju/video ili snimite nove materijale, možete se prebaciti na uređivanje. YouTube je pripremio niz alata koji će vam pomoći u tome da vaše Priče izgledaju super i budu privlačne korisnicima. Možete dodavati glazbu u pozadinu, tekst na fotografiju ili video, tu su i razne naljepnice te još mnoštvo zanimljivog sadržaja koji može upotpuniti vašu YouTube priču.

YouTube vam nudi duljinu Priča do 15 sekundi, što je sasvim dovoljno vremena da prikažete detalje iz svoje svakodnevice. Kada jednom kreirate priču za YouTube možete je preuzeti i zatim objaviti na nekom drugom servisu (primjerice Instagram). Ovo je pametna ideja jer ćete uštedjeti vrijeme i dodatno promovirati svoj sadržaj diljem interneta.

Koja je ‘zadaća’ YouTube priča?

Kao što smo već rekli YouTube priče mogu se iskoristiti za dublje povezivanje s pretplatnicima, s obzirom na to da oni žude za time da vas pobliže upoznaju (zato su i vlogovi popularni). No, cjelokupna situacija s Pričama ima još dodatnih karakteristika koje vam mogu itekako ići u korist.

YouTube priče mogu biti sjajan alat za istraživanje tržišta, odnosno mišljenja vaših pretplatnika. Naime, unutar YouTube priča možete osmisliti kreativnu istraživaču kampanju u kojoj ćete svojim pretplatnicima postavljati pitanja, a oni će vam u komentarima davati kreativne odgovore. Sve to može vam dati uvid u stanje vaših pretplatnika što se pak može iskoristiti na razne načine. Kada bolje upoznate svoju publiku možete im prodati bilo što i navesti ih da kupuju upravo ono što vi preporučujete. Ovo je sjajna prilika da posjetitelje pretvorite u kupce.

Razmislimo li malo detaljnije o prijašnjem scenariju dolazimo do još jedne fantastične prilike koju YouTube priče nude. Naime, putem priča možete korak po korak graditi atraktivnu priču koja će zainteresirati vaše pretplatnike i ‘zagrijati’ ih za neki novi proizvod ili uslugu koja planirate predstaviti na tržištu. Primjerice, radite li na nekom novom super videu ili knjizi, možete danima i tjednima unaprijed pripremati i objavljivati sadržaj – kako bi do samog predstavljanja publika već ‘zagrizla mamac’. Jednom kada su pretplatnici na vašoj strani i znaju vrijednosti vašeg proizvoda ili usluge – sve je znatno lakše prodavati.

Putem YouTube priča možete stvoriti još jednu dodatnu priliku za vaš rast. Naime, YouTube priče mogu biti sjajan saveznik u dohvaćanju novih tržišta. Ljudi koji još uvijek ne poznaju vas i vaše kvalitete mogu vas detaljnije upoznati upravo putem Priča – što će ih potaknuti da postanu vaši pretplatnici. U svemu tome pruža se i mogućnost suradnje s drugim Youtuberima, čime više zajednica ‘pretačete’ u jednu veliku zajednicu – što će značajno potaknuti mogućnost rasta vas i vašeg biznisa.

 

Zaključak

YouTube Priče u početku pojavljivanja na sceni bile su iznimno osporavane jer su mnogi smatrali kako YouTube korisnici ne žele Priče na toj platformi. Ipak, korisnici su navikli na Priče na drugim platformama pa im više nije čudno vidjeti Priče i na YouTube-u. Razvoj YouTube Priča ide iznimno polako, a razlog možda trebamo potražiti u činjenici da su priče dostupne samo korisnicima koji imaju više od 10.000 pretplatnika na kanalu.

Mnogi će reći kako je važno da se YouTube razvija i dobiva nove značajke, a da nije važno koliko to ide brzo ili sporo. Vjerojatno su u pravu kada to kažu jer YouTube je u posljednjih nekoliko godina izrastao u ogromnu platformu koja ‘guta’ TV i koja bi u narednim godinama mogla u potpunosti nadmašiti ‘staromodno’ gledanje televizora. Ono što je veliki plus za YouTube jest što ima mnogo mladih korisnika pred kojima je duga budućnost, ali i što nudi raznovrstan sadržaj koji je dostupan kada korisnik to poželi.

Sav taj niz prednosti trebale bi upotpuniti YouTube priče, a hoće li se to zaista dogoditi pokazat će naredne godine. Možda će ovo zvučati pomalo napuhano, no godine koje su pred YouTube servisom točno će definirati smjer u kojem će se ovaj video servis razvijati. Nadamo se samo kako će i dalje biti pun kvalitetnog sadržaja, ali i besplatan.

Piše: M.Ž.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular