Iz mjeseca u mjesec svjedoci smo predstavljanja novih električnih automobila, koji sve češće imaju mogućnost autonomne vožnje. I dok se mi okupiramo tim predstavljanjima, velike kompanije rade na razvoju servisa koji će omogućiti jedan sasvim novi pogled na vožnju u budućnosti.
Već je poznata situacija kako taksi tvrtke žele u budućnosti odmaknuti ljude od kupovine automobila i ponuditi im jeftiniju vožnju autonomnim taksijima. S obzirom na to da će se taksiji voziti na električni pogon i da će biti upravljani računalima, takva bi vožnja zaista mogla biti znatno jeftinija od posjedovanja vlastitog automobila.
Iako Uber drži konce igre u svojim rukama, konkurencija nimalo ne miruje. Ovih je dana u prvi plan izašao Lyft, doduše jedan od većih konkurenta Uberu. Iz Lyfta su predstavili nekoliko svojih noviteta, a dva vrijedi posebno istaknuti: pretplata na taksi vožnju i razvoj autonomnih automobila.
Iako su do sada stajali po strani, Lyft je odlučio kako je vrijeme da se i oni okrenu proizvodnji svojeg autonomnog automobila pa trenutno rade na tome zajedničkim snagama s kompanijom Magna. No, još je zanimljivija druga novost koju su predstavili i koja bi korisnicima koji su redoviti putnici trebala nuditi pretplatničku uslugu po znatno smanjenoj cijeni vožnje.
Pretplata na taksi vožnju trebala bi funkcionirati na način da korisnik zakupi paket vožnji određene vrijednosti i nakon toga radi kilometre sve dok ne potroši paket koji je zakupio. Primjerice, jedan od paket iznositi će 199 dolara, a nuditi će korisnicima Lyfta 30 vožnji unutar cijene od 15 dolara.
Dakle, kada bi korisnik u standardnom načinu išao plaćati takvu uslugu, platio bi je 450 dolara, a sada štedi više od pola te cifre. Jasno, korisnik neće uvijek potrošiti točno 15 dolara na vožnju pa je pitanje što će biti s onima koji troše manje, odnosno koji troše više. U svakom slučaju, u Lyftu smatraju kako će ova novost biti popularna među korisnicima, a prve ponude već su poslane korisnicima koji redovito koriste Lyft.
Za kraj vrijedi samo spomenuti kako je i Uber testirao ovakvu pretplatničku opciju, no nikada nismo saznali što se s njome zbilja dogodilo i kako je taj eksperiment prošao.
Piše: M.Ž.