PočetnaInternetDruštvene mrežeLinkedIn je prešao 500 milijuna korisnika. Imate li ga i vi?

LinkedIn je prešao 500 milijuna korisnika. Imate li ga i vi?


LinkedIn je jedna od rijetkih društvenih mreža koja ima smisla. Slažemo se da Facebook, Twitter, Instagram … imaju svoje prednosti, no od njih prevelike koristi nema. LinkedIn je potpuno druga priča.

Prije godinu dana Microsoft ga je platio preko 26 milijardi dolara (da, dobro ste pročitali) i mnogi su mislili da je to “kraj” LinkedIna kakvog poznajemo no bili su u krivu. LinkedIn se nastavio razvijati, dobio je preko 100 milijuna novih korisnika i danas je jedna od najboljih društvenih mreža za profesionalce.

Ono što je dobro kod Linkedina je što trenutačno nudi preko 10 milijuna aktivnih poslova, imate “pristup” i možete pratiti oko 9 milijuna kompanija i možete se umrežiti sa pola milijarde profesionalaca. Treba li vam još kakav poticaj da otvorite profil još danas?

Ne moramo ni spominjati da se na ovoj društvenoj mreži tjedno objavi preko 100.000 korisnih članaka vezanih uz razne teme i industrije pa možete vrlo lako pratiti one industrije koje vas zanimaju. Posebice je aktivna IT zajednica, pa ako ste dio toga svijeta, sigurno ćete profitirati. Dizajneri, programeri, sistemaši, linuxaši … svi su ovdje. Čak i najveći IT gurui imaju profile pa je uvijek korisno čuti što oni misle o pojedinim temama, no o tome kasnije u tekstu.

 

LinkedIn: sa 500 milijuna profila

500 milijuna korisnika je velika brojka, pa je Microsoft taj događaj proslavio – statistikom. Objavili su korisne podatke o tome tko je najumreženiji i slično. Ako vas zanima, najaktivniji su ljudi u Saudijskoj arabiji koji u prosjeku imaju 211 konekcija, najpovezaniji grad na svijetu je London, a najviše konekcija (po zanimanju) imaju recruiteri koji u prosjeku imaju 702 konekcije. Iza njih su ljudi vezani uz razne financijske fondove, što nije čudno.

No, vratimo se malo na recruitere. Upravo su oni najveće “blago” ove društvene mreže. Svaki reccruiter će prihvatiti konekciju ukoliko ste mu zanimljivi i bavite se, recimo, IT-jem. Njima ste možda jedna konekcija više, no velika je šansa da će vas kontaktirati kada budu tražili osobu za neki posao.

Vi kao pojedinac nećete pratiti sve oglase u Njemačkoj, Francuskoj, Britaniji, Americi … no oni hoće. Stoga, ako ste im konekcija, vjerojatno ćete dobiti poruku da su zainteresirani za vas i da bi bilo super da se prijavite. Slažemo se – takvu poruku će dobiti 100 osoba, no 90 će ih odmah odbiti ili se neće udostojiti uopće odgovoriti na poruku.

S druge strane, ako vas zanima odlazak iz Hrvatske u potrazi za boljim poslom, možda ćete se javiti i nastaviti karijeru (op.a. ili ju započeti) u nekoj stranoj kompaniji, a onda je samo nebo granica.

 

LinkedIn: Tips’n’tricks

Ako ste prosječni korisnik Interneta, vjerojatno dobar dio dana provodite na Facebooku i ostalim mrežama, čitate vijesti, možda posjećujete Reddit… Znate i sami kako dotične mreže i web portali “pojedu” hrpu sati u danu, a na kraju nemate osjećaj da ste nešto napravili. Komentirali ste par postova ili slika, komunicirali sa prijateljima i slično. Linkedin ne traži toliko vremena.

Kada potrošite sat-dva da “ušminkate” profil, tada vam neće uzeti više od 30-40 minuta tjedno. Jednostavno nemate potrebe biti cijeli dan online na LinkedInu. S druge strane, imate profil koji je moguće naći 24/7 i ako ste ga dobro napravili, mnogi recruiteri i vaši poznanici će ga naći.

Što je dobar profil? Dobar profil je profil koji možete pregledati u 30-ak sekundi, saznati ključne informacije o osobi, vidjeti sliku osobe (bitno!), vidjeti kakvu je edukaciju osoba prošla – bila to formalna ili neformana edukacija – koji su joj hobiji, čime se bavi i u kojim je grupama ili zajednicama, te koje vještine (skillove) ima.

Zato je bitno da inicijalno kreirani profil ima popunjene sve podatke. Radili ste hobi projekt – napišite. Imate industrijske certifikate? Napišite. Volontirate? Napišite. Sve što napišete je korisno i daje ljudima sliku o vama. Vodite računa da ovo nije Facebook, tako da neke privatne detalje zadržite za sebe. Mnoge osobe skrivaju podatke ili ih ne žele napisati, pa onda nisu ni zanimljivi recruiterima.

Nemojte nas krivo shvatiti – nije cilj LinkedIna samo se “svidjeti” recruiterima. I domaći HR manageri gledaju LinkedIn, relativno su aktivni i možda će vam ponuditi da dođete na razgovor kod njih u firmu i možda vam ponude bolji posao.

Ako i ne tražite posao, dobro je biti na ovoj mreži. Danas je umrežavanje gotovo jednako važno kao i znanje koje imate i nikad ne znate što će vam dobro donijeti ova mreža. Ako ne tražite posao jednostavno ljudima odgovorite da niste zainteresirani, ali da ćete im se javiti ako budete tražili novi posao i to je to. Budite pristojni i profesionalni. Ipak je ovo mreža profesionalaca.

 

Zaključak

Zaključak ovog teksta je da biste trebali imati LinkedIn profil. Na ovoj mreži je sve više Hrvata, domaće kompanije prate “tržište”, a dobrih profesionalaca kronično nedostaje. Čak i ako se ne smatrate “profesionalcem”, dobro će vam doći. Ekonomija je u kolapsu, posla nema puno (barem ne u Hrvatskoj, u svijetu ima i previše posla za koje nije moguće naći radnike), a ovako ćete dobiti priliku prije nego oni koji nisu na ovoj mreži.

Nemojte se zavaravati – prilike za posao se dobivaju preko poznanstava i veza. Zar nije HR manageru lakše pretražiti LinkedIn, nego davati oglas u novine? A tko zna – možda i vidite kojih profila radnika nedostaje na tržištu, krenete u tome smjeru, pa dobijete junior poziciju i priliku dase dokažete i napredujete. Stoga, čim pročitate ovaj tekst, otvorite LinkedIn profil, a zahvaliti nam možete kasnije. Šalu na stranu – nemate što izgubiti, a dobiti možete mnogo toga.

 

Piše: B.P.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular