Lavinu kritika zadobio je Facebook nakon što je prema mišljenju mnogih omogućavanjem lažnih vijesti pomogao predsjedniku Trumpu da zasjedne na čelo SAD-a. Afera lažnih vijesti brzo se proširila internetom, pa Facebook nije bio napadan samo od strane glasača u SAD-u, već su svi upozorili kako su lažne vijesti veliki problem na internetu.
Facebook je prvo reagirao kako bi smirio korisnika pa su kazali kako su lažne vijesti zbilja veliki problem i kako ih se oni pokušavaju riješiti, ali nemaju dovoljan broj resursa da iskorijene takvo što.
Nedavno je pak jedan od čelnika Facebooka izjavio kako lažne vijesti nisu njihov problem, jer Facebook ne može biti odgovoran za ono što njegovi korisnici objavljuju, već isključiva odgovornost leži na samim korisnicima Facebooka.
I dok smo već pomislili kako Facebook uopće neće krenuti u borbu protiv lažnih vijesti, dogodila se jedna velika promjena strategije. Da bi zadovoljili želje korisnika i djelomično ispunili svoje obećanje u Facebooku su odlučili krenuti u borbu protiv lažnih vijesti i to označavanjem istih.
Nedavno su tako sklopili dogovor s vanjskim tvrtkama, koje će provjeravati istinitost vijesti, te sankcionirati one koje će biti lažne. Ipak, s obzirom na broj objava, mnoštvo će sadržaja proći ispod radara, pa će glavnu ulogu u svemu tome ipak imati korisnici.
Korisnici će biti u mogućnosti prijaviti lažnu vijest. Nakon što to napravi više korisnika, ona ide u razmatranje, te će se po potrebi takva vijest označavati oznakom Sporno. Dakle, korisnici će uz dio objava moći primijetiti takve oznake, što će sugerirati da ta vijest nije provjerena, odnosno da je možda lažna.
Za sada takav će sustav biti dostupan samo u SAD-u, a pravo je pitanje da li će se ikada proširiti i na ostatak svijeta. Naime, za provjeravanje vijesti bit će potrebno angažirati mnoštvo radnika, što u krajnjoj liniji i košta dosta novca. S druge strane pitanje je da li će takvo označavanje spornih vijesti uopće imati kakav utjecaj na same korisnike, koji ionako čitaju ono što žele čitati.
Piše: D.Ž.