Ima li više smisla stvarati i ulagati u Facebook stranicu? To pitanje muči me već zadnjih nekoliko tjedana, a kvalitetan odgovor nikako da pronađem. Facebook je dao do znanja kako će u budućnosti stranice (čitaj kompanije koje imaju Facebook stranice) biti aktivne i pozivati korisnike na interakciju, ako ćete plaćati svoje objave na Facebook stranicama.
Nakon što su razne tvrtke i kompanije ulagale u svoje Facebook stranice velike količine novca, sada su zapravo ponovo na početku. Bez obzira što su se nekoliko mjeseci ili godina redovito oglašavale i punile stranice korisnicima, sada im to gotovo pa ništa ne znači. Iako, mnoge stranice imaju i po nekoliko stotina tisuća (i milijuna) lajkova, to je postalo sasvim nebitna informacija. Facebook je svojim novim nadogradnjama srezao doseg objava koje objavljujete na svojim Facebook stranicama na 2-8 posto. Kada nešto objavite na svojoj stranici to će vidjeti tek 2 posto vaših fanova. Vjerojatno je plan Facebooka da u narednim mjesecima taj postotak dođe do samog dna, odnosno da za svaku objavu posta morate plaćati dostatne količine novca.
Nakon cijele ove priče morate si postaviti pitanje: Kamo sve to vodi? Nakon što ste dugi niz mjeseci ulagali u broj fanova na stranici, sada ćete ponovo morati ulagati u to da vaši fanovi vide sadržaj koji objavljujete. Zapravo čete davati novce samo kako bi vaši fanovi vidjeli što im vi želite poručiti. Samim time Facebook stranice i pojam ‘fan’ gubi potpuni smisao. Dakle, ja sam kao fan lajkao stranicu ‘ribički štapovi’ jer mi se ta tema sviđa, a sada neću moći vidjeti što vlasnici pišu po toj stranici, ako dotični ne plate neku svotu novaca. Cijela je stvar pomalo apsurdna i čini se da Facebook polako prestaje biti pun pogodak kada pričamo o online promociji. Neki su rezultati pokazali kako su primjerice Adsense oglasi puno bolji od Facebook oglasa iz razloga što Facebook korisnici često klikću bez veze po reklamama, dok tražioci na Googleu primaju upravo relevantne oglase za ono što ih zanima. Za kraj nam samo preostaje reći, kako se čini da je došlo vrijeme da se pronađe neka nova platforma za oglašavanje.