Najnoviji iPad je tanji, lakši i brži od svojeg prethodnika. Zahvaljujući 64-bitnom procesoru, iOS-u 7, maloj masi i dugom trajanju baterije predstvalja trenutno ponajbolji tablet na tržištu
Sjećate se kako smo znali napisati da je Apple sa originalnim iPadom na svojstven način redefinirao moderna tablet računala. Sada bismo mogli reći kako je Apple sa novim Airom redefinirao iPad. Taman kada su tableti manjih dimenzija postali sve popularniji i počeli dominirati tržištem Apple se brže bolje požurio pogurnuti iPad klasičnih dimenzija ponovo pod svjetla reflektora.
Piše: Slaven Pintarić
Gospodin Zrak
Tako je Air kompaktniji, tanji, lakši i brži od svojeg prethodnika. Zapravo je najtanji i najlakši tablet sa (gotovo) 10-inčnim ekranom kojeg trenutno možete kupiti. Jesmo li spomenuli da dolazi sa najnovijom inačicom iOS-a famoznom 7-icom?
Vratimo li se malo u prošlost i prisjetimo evolucije Appelovog tableta sjetit ćemo s se kako je druga generacija iPada donijela značajan redizajn i osjetno smanjenje dimenzija i mase. Nakon toga je međutim stigao Retina ekran, pa je Apple bio prisiljen ugraditi bateriju pozamašnog kapaciteta kako bi se zadržalo respektabilno vrijeme autonomije. Sve skupa je rezultiralo nešto težim i debljim uređajima što su bile osobine iPada 3 i 4. Tome je srećom stigao kraj. Zapravo možemo reći kako je Air pravi iPad treće generacije. Moderna tehnologija je konačno omogućila Iveu i kompaniji da se razmašu i kreiraju dovoljno tanak i lagan iPad originalne veličine, bez da su pritom prisiljeni žrtvovati vrijeme autonomije ili performanse.
Elegantna fuzija aluminija i stakla
Air je tanak svega 7,5 mm, a teži oko 480 grama. Impresivno u svakom pogledu.Za ilustraciju navedimo da je gotovo 170 grama lakši od prethodnika i 2,5 mm tanji! Stoga je novi Ipad iznimno ugodan za korištenje. Štoviše moglo bismo reći kako je ovo prvi 10-inčni tablet kojega smo mogli koristiti na duže staze bez uobičajenog zamora ruku.
Naš je testni model bio opremljen sa 32 GB interne memorije za pohranu podataka, kao i sa podrškom za 4G (LTE). Treba napomenuti da Air podržava isključivo nano-SIM kartice.
Air je zadržao opjevani Retina ekrana dobro poznate rezolucije. I dalje je nevjerojatno oštar, odzivan i ugodan za rad. Možda nije više toliko impresivan po pitanju gustoće piksela kao nekada. Međutim uočili smo da nije više toliko reflektivan kao ranije. Također Apple je poznat po iznimno preciznoj kalibraciji svojih ekrana, pa tako i ovaj nudi vjerne i dobro definirane boje. Jedini problem koje smo uočili odnosi se na automatsko podešavanje svjetline. Ovo naime ne radi baš uvijek kako bi trebalo posebno pređete li iz jako u slabije osvijetljenu prostoriju.
64-bitni Cyclone
Hardverski se Air temelji na Appelovom SoC-u A7, istom onom koji pogoni iPhone 5s. O Dosta se prašine podiglo oko činjenice da je Apple na sva zvona naglašavao kako je A7 prvi 64-bitni mobilni procesor. Teško je reći koliko je to sve u ovom trenutku marketinški trik, a koliko ova činjenica doista omogućava, barem potencijalno, bolje performanse. Vrijeme će pokazati.
Ono što znamo kako A7 posjeduje dvije osnovne, posebno dizajnirane ARM v8 procesorske jezgre koje su kako rekosmo 64-bitne. Kod Aira ove jezgre rade na nešto višem radnog taktu nego kod iPhonea 5s, preciznije na 1,4 GHz. Air posjeduje ukupno 1 GB LPDDR3 memorije.
Novost je dakako i dodatni koprocesor M7 koji je zadužen sa skupljanje i obradu podataka s raznih senzora (akcelerometar, žiroskop, kompas) čime je rasterećen glavni procesor što bi trebalo donijeti manju potrošnju energije.
Nadalje za grafičke performanse brine se PowerVR-ov grafički procesor G6430. Apple se uvijek trudio svoje tablete opremiti poprilično moćnim grafičkim procesorima, pa ni ovaj po tom pitanju nije iznimka. Air je po pitanju grafičkih performansi osjetno brži od prethodnika, a primjerice u 3dMark Unlimited testu smo zabilježili 15 278 bodova.
Apple ima tu sreću da može maksimalno optimizirati ugrađeni hardver za svoj operativni sustav i konačan rezultat je odličan. Ono što je još jedna određena prednost iOS-a je svakako manje zauzeće radne memorije, pa tako Air sa 1 GB memorije postiže vrhunske performanse.
iOS 7
Već smo više puta spomenuli iOS. S pravom jer je to zapravo glavna pogonska snaga Appelovih tableta. Svi znaju kako je 7-ica službeno predstavljena prije nekog vremena, pa tako i Air dolazi sa najnovijom inačicom Appleovog mobilnog OS-a. Čast Jonyu, no ako ćemo iskreno nama je 7-pomalo ružnjikava.
Ne možemo međutim osporiti kako je 7-ica daleko funkcionalnija nego ranije verzije iOS-a. Posebno se to odnosu na napredne mogućnosti, upravljanje aplikacijama i multitasking.
Osim performansi i dobro poznatog OS-a ključan adut Aira svakako je i trajanje baterije. 10-12 sati reprodukcije videa zvuči posebno impresivno ukoliko na umu imamo dimenzije i masu ovog tableta. Uglavnom Air bez problema izdrži par dana manje intenzivnog korištenja što je rezultat kojem se nijedan Android tablet ne može približiti
Na kraju spomenimo cijenu. Jasno prava sitnica. Međutim ni najbolji Android tabeti ne koštaju ništa manje. Air je doista prava nadogradnja iPada pri čemu, kao nijedan trenutno dostupan tablet, donosi spoj vrhunskih većeg ekrana, performansi, kompaktnih dimenzija i male mase, te dugog trajanja baterije.
SPECIFIKACIJE
Apple A7 SoC, dvije procesorske jezgre Cyclone 1,4 GHz, dodatni koprocesor M7, 1 GB DDR3 memorije, 9,7-inčni IPS LED Multitouch ekran rezolucije 2048×1536 piksela, grafički procesor Adreno PowerVR G6430, 32 GB interne memorije za pohranu podataka, bežična mreža a/b/g/n/ac, podrška za 4G (LTE), BlueTooth, GPS, stražnja kamera 5 MP, prednja kamera 1,2 MP, dual mikrofon, stereo zvučnici, dimenzije: 240 x 170 x 7.5 mm, masa: 482 g, nano-SIM, iOS 7
USTUPIO
iStyle, (01) 23 62 412
www.apple.comCIJENA
5719 knZA
prepoznatljiv dizajn, iznimno lagan, odlične performanse, kvalitetan ekran, velik broj dostupnih aplikacija, trajanje baterije
PROTIV
visoka cijena, automatsko podešavanje svjetline ne radi uvijek kako bi trebalo, prostor za pohranu podataka nije moguće nadograditi
OCJENA
5/5
Nadam se da je to istina i da če malo zaliapkocirmt iduču sezonu i da RB više neče bit tako dominantan kako bi sezona bila zanimljivija!Željan sam malo neizvjesnosti i naravno Ferrarija na postolju!!!Forza Ferrari!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!