Prema najnovijim najavama, priprema se četvrti nastavak legendarne igre Ninja Gaiden.
S povratkom toliko klasičnih igara, kao što su Onimusha: Way of the Sword i Okami 2, Koei Tecmo nije želio biti izostavljen. Nakon više od desetljeća od posljednjeg nastavka, nindža Ryu Hyabusa se vratio, ali nije sam. Ninja Gaiden 4 i službeno je najavljen nedavno i na prvi pogled, izgleda kao velika evolucija brze i brutalne akcije po kojoj je serijal poznat.
Što se vremena izlaska tiče, zasad nema puno detalja. Jedino što se zna jest to da će igra izaći negdje ove jeseni. Što se platformi tiče, potvrđeno je da će Ninja Gaiden 4 biti lansiran na Xbox Series X i S, PS5 i da će naravno biti dostupan za Steam, odnosno Windows platformu. To će također biti Game Pass naslov za one koji su pretplaćeni na uslugu.
Službeni najavni trailer za Ninja Gaiden 4 bio je iznenađujuće otvaranje Developer_Direct 2025, kojeg je organizirao Xbox. Jedna stvar koja je postala jasna vrlo rano je da će i Yakumo i Ryu biti igrivi likovi, iako se čini da će Yakumo dobiti većinu pozornosti kao novi protagonist.
Svi segmenti igranja koje smo vidjeli imaju onu karakterističnu brzinu i brutalnost Ninja Gaidena, ali s elegantnom prirodom po kojoj je PlatinumGames poznat. To je najočiglednije u brzini izmicanja, pariranja i kako nekoliko završnih poteza. Ono što se isto tako nazire jest povratak klasičnih poteza kao što su Izuna Drop i Flying Swallow, no sve u svemu, izgleda da postoji i dosta izmjena i poboljšanja u pogledu same izvedbe i načina igranja.
Igra bi i dalje trebala biti vrlo izazovna, ali i poštena, barem dobrim dijelom, što je pozitivna stvar, budući da je Ninja Gaiden poznata po dosta visokoj razini težine, koja, pogotovo kod starih naslova, ne dolazi zbog neprijatelja, nego zbog mehanike igre, koja je po mnogočemu pokazala svoje nedostatke. Još jedan veliki plus odnosi se na to da će Yakumo imati pristup različitim stilovima.
Prvi je Nue stil koji se usredotočuje na sveobuhvatnije napade bolje prilagođene skupinama i može pokrenuti Bloodbath Kill, koji može riješiti sve neprijatelje koje pogodi jednim udarcem. Bloodraven stil je, s druge strane, bliži klasičnoj preciznoj borbi mačevima iz izvornih igara. Čini se da Ryu igra koristeći svoje klasične poteze i alate, iako vjerojatno postoje neke promjene kojih još nismo svjesni.
Zasad je poznato da će se protagonisti boriti protiv različitih podvrsta opasnih kibernetskih nindža. Boss borbe će svakako biti najzahtjevnije borbe, kao što smo i očekivali. Oružja će se moći nadograditi pomoću Bloodbind Ninjutsua, ali još uvijek nije jasno na koji način se mogu poboljšati ili koliko oružja postoji.
Što se tiče mogućnosti prednarudžbe, zasad ne postoje nikakvi detalji o tome, no igra je vidljiva na Steam-u.
Alan Milić