PočetnaGamingThe Thing Remastered: paranoična avantura na Južnom polu!

The Thing Remastered: paranoična avantura na Južnom polu!


John Carpenter svojim likom i djelima jako je utjecao na cjelokupan survival-horor žanr, a igra The Thing to možda i najbolje pokazuje.

Iako je film izašao sada već jako davne 1982. godine, pravi nastavak filma oživotvoren je u igri, koja je 2002. godine izašla za Playstation 2, Windows i Microsoftov Xbox. No prije nekoliko dana izašla je redizajnirana verzija igre, poznata pod nazivom The Thing: Remastered. Obucite se toplo, dobro se naoružajte i zapamtite jedno: ne vjerujte nikome.

  • Proizvođač: Nightdive Studios, Computer Artworks
  • Izdavač: Nightdive Studios
  • Platforme: Windows, PS4, PS5, Xbox Series X i S, Switch
  • Žanr igre: Survival-horor
  • Datum izlaska: u prodaji

Misteriozan poziv sa napuštene baze na Antarktiku

Moram biti iskren i priznati jednu stvar: nikad nisam igrao originalnu igru kada je izašla na tržište. Je li to bilo zbog toga što sam bio previše zauzet Resident Evilom Code Veronica X, koja je izašla za Playstation 2, Silent Hillom 2 ili zato što sam čekao izlazak reizdanja prvog Resident Evila, nisam siguran.

No znam da sam čuo za The Thing, ali tada The Thing ”was not my thing”. No, kada sam vidio da je na internetu osvanulo reizdanje ove igre, rekao sam sam sebi: ”zašto ne isprobati”? I nisam se pokajao. Točnije, uživao sam u ovoj igri, iako se dosta osjeti da je, bez obzira na sva grafička ažuriranja i dorade u pogledu načina igranja, to i dalje igra iz 2002. godine.

Početak igre je baš onako ”carpenterovski”. Čudovište koje je stjeralo u kut dvojicu vojnika sprema se proždrijeti ih, no prizor se prekida i igra vas baca u ”sadašnjost”. Vi kao igrač preuzimate ulogu natporučnika Blakea, koji, zajedno s još trojicom vojnika, dolazi u napuštenu bazu negdje na Antarktik kako bi istražio što se točno ondje dogodilo.

Prvi dio igre zapravo više služi kao svojevrstan trening, jer se upoznajete s kontrolama lika, kao i činjenicom da ćete u ovoj igri morati voditi računa, osim o igrivom liku i još tri dodatna lika. Igra će vam dati na raspolaganje tri takoreći klase ne-igrivih likova ili NPC-a: vojnika, inženjera i bolničara, no o tome nešto više malo kasnije. Početak traje nekih deset minuta, sastoji se od jednostavnih ”questova” i kratkog uvoda u stvari koje vas čekaju. A te stvari su jako misteriozne. I zlokobne.

 

Četiri mušketira

Kao što sam gore napisao, iako u igri kontrolirate samo jednog igrivog lika, a to je natporučnik Blake, društvo će vam praviti još tri vojnika. Svaki od njih ima različite prednosti i nedostatke, što treba uzeti u obzir tijekom igre. No ono što je jako dobro u vezi ove igre jest to što igra postupno uvodi nove stvari. U jednom trenutku u igri doći ćete do dijela kada ćete se morati prvi puta testirati i nakon toga će ta mehanika postati prisutna kroz cijelu igru. O tome isto tako nešto više malo kasnije.

Tri dodatna lika su uvijek podijeljena u tri klase. Imamo vojnika, koji jednostavno puca na sve što vidi, ima najveću razinu zdravlja i jako se dobro snalazi s oružjima. Tu je i bolničar, koji, pod uvjetom da vam vjeruje, će vas liječiti svojim priborima za prvu pomoć. Treća klasa je klasa inženjera. Oni služe za popravljanje različitih brava i mehaničkih uređaja, koje ne biste inače mogli koristiti. No nemojte misliti da su stvari tako jednostavne. Sjećate se da sam napisao kako ćete trebati voditi računa o preostala tri lika, baš kao i o svom glavnom liku?

Natporučniče, što dalje? Gdje je četvrti? Da nije baš on….

 

Zajedno smo skupa

Jedna od u isto vrijeme najjačih i da tako kažem ”najgorih” strana ove igre, je činjenica da sa sobom vodite još tri lika. Iako vam oni mogu biti od velike pomoći, pogotovo u borbama protiv većih ”stvari”, vaši suborci mogu i često će biti izvor velikog nepovjerenja i paranoje. Zato ćete trebati stalno paziti o tome da vam vjeruju, da su zdravi i da im je toplo. Da, toplina je jedan od glavnih čimbenika igre The Thing, budući da se ipak nalazite na Južnom polu. Ako provedete previše vremena na otvorenom, moći ćete umrijeti od hladnoće, tako da je i to nešto na što trebate obratiti pozornost.

Povjerenje je od ključne važnosti, jer ako vam vaša tri suborca ne vjeruju ne samo da neće htjeti ići s vama nego će vam se čak moći dogoditi i to da otvore vatru na vas. Naravno, određenim postupcima možete poboljšati razinu povjerenja. Na primjer, ako svom suborcu date oružje ili ga pozovete sa sobom nakratko van iz one sobe u kojoj je upravo ugledao vojnika kako je raščetvoren, to će pozitivno utjecati na razinu povjerenja između vas i njega. Ili, ako je baš pod velikim stresom, lupite mu jednu anti-stres injekciju. I to funkcionira. Samo što je tih anti-stres injekcija jako malo, baš kao i onih testova krvi.

Inventar je lijepo složen i jednostavan za korištenje, bez obzira na to igrate li tipkovnicom i mišem ili kontrolerom.

 

Vjeruj mi, to sam ja!

Kako budete napredovali kroz igru tako će vam se nametati jedan zaključak: ”stvar” protiv koje se borite ima sposobnost zaraziti čovjeka i nakon nekog vremena potpuno preuzeti kontrolu nad svojim ljudskim domaćinom. I što je najgore, nije poznato kako se može izbjeći zaraza. Zato ćete se povremeno morati testirati, kako biste provjerili je li tko od vaših suboraca zaražen, a ako jest… Recimo samo da nije ugodno doživjeti kada vas u sobi tri sa tri napadne vaš inženjer, s kojim ste to prije deset minuta ”kosili” horde izvanzemaljskih bića.

Dodatni zaslon inventara služi kao zaslon za vaše suborce. Njima ćete moći dati oružje, streljivo za to oružje, moći ćete im reći neka vas prate i neka ostanu na određenom mjestu. Zelena crta označava razinu povjerenja. Što je ona više ispunjena to znači da je razina povjerenja između vas i suboraca veća.

 

Kako preživjeti?

Nakon što ”pohvatate” osnove mehanike igre, vidjet ćete zašto je The Thing bio dobar 2002. godine i zašto je The Thing Remastered dobar danas. Radi se o jednoj jako dobroj survival-horor igri, u kojoj ćete morati paziti na streljivo i resurse baš kao što biste morali paziti i u prosječnom Resident Evilu (govorim o klasičnim nastavcima) ili Silent Hillu.

Svakom suborcu moći ćete dati oružje, no morat ćete obratiti pozornost na metke i na to kakvo oružje ste mu dali. No osim oružja i streljiva tu su i pribori za prvu pomoć, anti-stres injekcije, granate, baklje i cijeli spektar ostalih alata i stvarčica, koje će vam pomoći kako biste preživjeli misiju i kako biste otkrili otkud su se pojavile sve te ”stvari”, odnosno tko ih je poslao i zašto.

U ovakvim situacijama i bez pomoći vaših suboraca, teško ćete izvući živu glavu.

 

Priča kao takva nije komplicirana, ali nije ni za ”baciti”, no neću ništa ”spoilati” ovdje, ostavit ću da sami saznate ”što, kako, koga i gdje”. Rekao sam da je The Thing Remastered survival-horor igra. Jest i to u punom smislu te riječi, a to znači da igra u sebi ima i zagonetke. Iako nisu zahtjevne poput onih u Silent Hillu 2 Remake, nisu ni bez veze, što znači da ćete ipak morati malo uključiti sive stanice kako biste ih riješili.

Marko, reci da si dobro! Samo sam se šalio! Nemamo vremena za tvoje želučane probleme.

Ono što se meni osobno jako svidjelo u igri su interijeri. Iako je igra smještena na bazi na Južnom polu, interijeri te baze izgledaju jako raznovrsno i bogati su detaljima. Baš onako kako jedan ljubitelj Resident Evila voli. Svaki puta kada dođete u novi dio lokacije, nećete moći odoljeti; morat ćete istražiti svaki kutak, u potrazi za dragocjenim metcima i priborima za prvu pomoć.

Ono što mi se baš i nije svidjelo su kontrole kod borbi. Tu se najviše vidi da se radi o igri iz 2002. godine, koja kao da je više napravljena za konzole, a ne za računala. Akcijski dijelovi znaju biti jako frenetični i brzi, a nemali broj puta će vam se dogoditi da slučajno (ili namjerno) ispucate koji metak i u smjeru vaših kolega, što naravno nije dobro. No igra to kompenzira time što na raspolaganju imate više razina težine.

Sve u svemu, smatram da je The Thing Remastered vrijedan vašeg novca i vremena, pogotovo ako se želite malo odmoriti od Resident Evila 4 Remake i Silent Hilla 2 Remake, a želite igrati nešto što je u isto vrijeme i staro i novo.

 

  • Igrivost: 8/10
  • Vrijednost ponovnog igranja iliti ”Replay Value”: 7.5/10
  • Kontrole: 7/10
  • Imerzivnost (koliko će vas igra držati prikovanima za ekrane): 8/10
  • Originalnost: 8/10
  • Sveukupna ocjena: 8/10

 

Ivan Hečimović


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular