PočetnaInternetKorisne aplikacijeŠto je to ''Microblogging''?

Što je to ”Microblogging”?


Svi smo čuli za riječ ”blog”. Znamo što znači pisati i objavljivati stvari na blogu. No što je to ”Microblogging” ili ”mikro-blogiranje”?

 

Microblogging se najlakše i najjednostavnije može objasnit kao kombinacija pisanja bloga i razmjene izravnih poruka. Ova kombinacija korisnicima omogućuje stvaranje kratkih poruka za objavljivanje i dijeljenje s publikom na mreži.

Društvene platforme kao što je X (bivši Twitter) postale su iznimno popularni oblici ove nove vrste bloga, posebno na mobilnim verzijama, što je učinilo komunikaciju s ljudima mnogo praktičnijom u usporedbi s danima kada je pregledavanje internetskog sadržaja i interakcija putem stolnog ili prijenosnog računala bilo pravilo.

Ove kratke poruke mogu doći u obliku različitih formata sadržaja uključujući tekst, slike, video-isječke, audio isječke i hiperveze. Trend se razvio krajem ere Web 2.0 nakon što su se spojili društveni mediji i tradicionalno korištenje bloga, kako bi se stvorio način na koji je lakše i brže komunicirati s ljudima na mreži i istovremeno ih informirati o relevantnim informacijama koje se mogu dijeliti.

Microblogging je ovih dana postao veliki hit jer ljudi više vole konzumirati kraći sadržaj. Većina nas ne želi i ne voli čitati dugačke članke o nečemu. Pomoću mikroblogginga možete stvoriti jasan sadržaj, koji će biti idealan za one korisnike koji nemaju vremena ili jednostavno ne žele uložiti puno pažnje u čitanje nekog teksta.

Kada se i za što najčešće koristi microblogging? Ovo su neki od primjera situacija:

  • Kada neka tema ili objava ima velik potencijal za raširenost na internetu.
  • Kada želite iskoristiti prednosti zajednica na uobičajenim platformama za mikroblogiranje.
  • Kada pokrivate događaj uživo i želite pružiti pravovremene novosti.
  • Ako koristite svoj mikro-blog za isporuku multimedijskog sadržaja bez puno popratnog teksta.

 

 

Koje su najpopularnije platforme za mikro-blogove?

Twitter ili X

Twitter ili X

Twitter ili X je jedna od najstarijih i najpoznatijih društvenih platformi koja se stavlja u kategoriju “mikro-blogova”. Iako ograničenje od 280 znakova postoji i danas, sada također možete dijeliti videozapise, veze na članke, fotografije, GIF-ove, zvučne isječke i još mnogo toga putem kartica uz uobičajeni tekst.

 

Tumblr

Tumblr po mnogočemu crpi inspiraciju od Twittera, ali ima manje ograničenja i nudi nešto više mogućnosti. Možete objaviti podužu objavu na blogu ako želite, ali većina korisnika uživa u objavljivanju mnoštvo pojedinačnih objava vizualnog sadržaja, poput skupova fotografija i GIF-ova.

 

Instagraminstagram

Instagram se može opisati kao neka vrsta foto-dnevnika, koji vam omogućuje spremanje fotografija, kratkih video-isječaka, ali i teksta. Umjesto učitavanja više fotografija u album na način na koji smo nekada radili na internetu, na Facebooku ili Flickru, Instagram vam omogućuje objavljivanje jedne fotografije putem koje onda možete objaviti što radite i lokaciju na kojoj se nalazite.

 

Prednosti korištenja mikro-blogova u odnosu na tradicionalne blogove

 

  1. Brže stvaranje sadržaja

Potrebno je vrijeme za pisanje ili sastavljanje sadržaja za podužu objavu na blogu. Uz mikro-blog, možete objaviti nešto novo za što je potrebno samo nekoliko sekundi.

 

  1. Potrebno je manje vremena za konzumiranje sadržaja

Trebat će vam znatno manje vremena za konzumaciju sadržaja u ovakvom obliku, nego što bi vam trebalo kod čitanja dužih objava na blogu. Ako samo ubrzo nešto želite pročitati, samo bacite pogled na to i to je sve. Ne morate čitati dugačke odlomke teksta.

 

  1. Mirko-blog stvara prigode za ostvarivanje pristupa većem broju manjih objava

Ovo se u biti nadovezuje na prošlu točku. Tradicionalno pisanje bloga uključuje duže, ali rjeđe objave, dok mikro-blog uključuje suprotno: kraće i češće objave. Budući da ne trošite toliko vremena jer objavljujete samo kraće članke, možete ih objavljivati češće.

laptop

  1. Mikro-blog je izvrstan način za dijeljenje hitnih informacija, koje morate objaviti brzo

Ako želite nešto objaviti sada i odmah i ako je to hitno, nema boljeg nego da to objavite u obliku mikro-bloga. Većina platformi za mikro-blog osmišljene su tako da budu jednostavne i brze za korištenje. Jednostavnim tweetom, fotografijom na Instagramu ili objavom na Tumblru možete svakoga obavijestiti o tome što se događa u vašem životu ili čak u vijestima i to u ovom trenutku.

 

  1. Mikro-blog je odličan način za jednostavno i brzo komuniciranje s pratiteljima

Osim što možete bolje komunicirati s češćim i kraćim objavama, platforme za mikro-blog možete koristiti kako biste jednostavno potaknuli i olakšali veću interakciju sa svojim pratiteljima.

 

Što nije mikro-blog?

Internetska stranica, koja u sebi sadrži odjeljak bloga ne kvalificira se kao mikro-blog. Iako je lako postaviti blog stranicu od nule, pogotovo s besplatnim alatom za izradu blogova HubSpot, ako je vaš sadržaj kojeg pišete više od nekoliko stotina riječi, to već nije mikro-blog.

laptop

5 glavnih razloga zašto je kreiranje mikro-bloga važan aspekt upravljanja sadržajem

Istraživanja su pokazala da ”mikroblogiranje” dobro funkcionira za prikupljanje kao i dokumentiranje znanja. To je također odlična taktika za izgradnju društvenog dokaza, pogotovo kada uključite izravne povratne informacije ili izjave klijenata. Ovo bi bilo 5 glavnih razloga zašto je kreiranje mikro-bloga važan aspekt upravljanja sadržajem.

  • Izgrađivanje publike za određenu nišu

Možete se obratiti određenom segmentu korisnika i skupiti publiku koja će biti jako angažirana za vaš sadržaj i koja će kvaliteti vašeg sadržaja doprinijeti dosljednim objavljivanjem sadržaja na mikro-blogovima. Time će se dodati na vjerodostojnosti vašem imenu i proširit će se vaša mreža, što vam može kasnije pomoći u širenju poslova.

 

  • Ako želite imati snažan utjecaj na lokalnoj razini

Funkcija geo-označavanja na platformama kao što je Instagram savršena je za dijeljenje zamisli i sadržaja, koje bi mogle biti specifične za neki predio. Za razliku od cjelovitih članaka, možete brzo doprijeti do ciljane publike i potaknuti razgovore na lokalnoj razini.

 

  • Ako želite prikupljati povratne informacije i mišljenja drugih korisnika u stvarnom vremenu

Mali timovi od kojih se očekuje da će učiniti više s manje mogu koristiti ovu tehniku ​​za dijeljenje ažuriranja, dobivanje povratnih informacija i dobivanje ”zamaha” u pogledu poslova i marketinga.

poslovni laptop

  • Ako želite brzo ispitati mogućnosti i kvalitetu ideja

S obzirom na to da se mikro-blogovi mogu koristiti i za dosezanje velikog broja korisnika u kratkom vremenskom razdoblju, to znači da su i izvrsni su za testiranje novih ideja, bilo da se radi o vašem životu, poslovnim pothvatima ili nečem trećem.

Mikro-blogove možete koristiti kako biste do u detalje objasnili drugima svoje zamisli i kako biste dobili povratnu informaciju od drugih korisnika. Ovo vam može uvelike pomoći u razvoju različitih segmenata vas kao osobe, bilo da se radi o poslovnom segmentu ili osobnom.

 

Najbolje internetske stranice za isprobavane mogućnosti mikro-bloga

  1. Twitter ili X

X (bivši Twitter) je jedna od prvih internetskih stranica ili ”mjesta” koje je uvelo mogućnosti kreiranja mikro-blogova. Iako je izvorno u središtu imao koncept prenošenja svake ideje u 140 znakova ili manje, potičući tako korisnike na pisanje jasnih objava o bilo kojoj ideji, danas je Twitter jedno od najboljih mjesta za pisanje sadržaja u obliku mikro-bloga.

U svoje objave možete uključiti tekst, poveznice, fotografije, videozapise, GIF-ove, zvučne datoteke i još puno toga. Platforma vam također omogućuje povećavanje vidljivosti s hashtagovima. Premium korisnici mogu koristiti do 25.000 znakova.

pinterest

  1. Pinterest

Za razliku od većine mikro-blogova, Pinterest je isključivo vizualan. Platforma vam omogućuje stvaranje ploča kao zbirki slika odabranih oko određene teme. Ako želite, možete objaviti pribadače svojih omiljenih slika i dodati ”Pokušaje” ili ”Tries”, odnosno bilješke i fotografije ideja koje ste isprobali.

 

  1. Instagram

Instagram je jedan od glavnih alata, kako za kreatore sadržaja tako i za takozvane ”influencere”. No osim toga, dobar je i za stvaranje mikro-blogova. Fleksibilnost stvaranja sadržaja u različitim formatima daje Instagramu prednost nad svim ostalim platformama, budući da korisnici mogu dijeliti svoje misli i priče na mnoštvo načina.

linkedin

  1. LinkedIn

Bilo da želite pokazati koliko ste stručni ili želite javno dijeliti dosljedna ažuriranja o učenju novih vještina, LinkedIn vam omogućuje dijeljenje dugih objava, slika, fotografija, pa čak i anketa. Ako želite, možete dijeliti detaljnije članke ili pokrenuti bilten.

 

  1. Tumblr

Tumblr je još jedno mjesto gdje možete kreirati kratke sadržaje, odnosno gdje možete koristiti mogućnost mikro-bloga. Na Tumblr-u, osim što možete pisati kratke objave, u njih možete uključiti i multimedijski sadržaj. Tijekom praćenja drugih blogova, objave s njih pojavit će se na vašoj nadzornoj ploči. Osim toga, možete i komentirati i ponovno objaviti objave s drugih blogova na svom blogu.

 

Alan Milić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular