Windows 11 dolazi s poboljšanim međuspremnikom, koji korisniku omogućuje kopiranje više stavki u međuspremnik i njihovo lijepljenje po potrebi. No, iz nekog razloga, funkcija kopiranja i lijepljenja može prestati funkcionirati.
Do ovog problema može doći zbog različitih uzroka. Neki od njih odnose se na oštećene datoteke sustava ili na privremene probleme s Windowsovim File Explorerom. U nastavku ovog članka reći ćemo nešto više o tome kako možete popraviti ovaj nezgodan problem ako se dogodi i vama.
-
Očistite podatke međuspremnika
Ako sukobljeni formati podataka i oštećeni podaci uzrokuju problem, brisanje podataka međuspremnika može pomoći u rješavanju problema. Čišćenjem međuspremnika izbrisat ćete povijest međuspremnika, osim prikvačenih stavki. Kako biste to učinili, pritisnite Win+I nakon čega će vam se otvoriti Postavke i idite na Sustav -> Međuspremnik. Pritisnite tipku Izbriši pored ”Izbriši podatke međuspremnika” za brisanje povijesti međuspremnika.
Ako se problem nastavi pojavljivati, izvršite brzo ponovno pokretanje računala. Tako će sustav na brzinu osvježiti svoje hardverske komponente, Windows usluge i aplikacije, što može dovesti do brzog rješavanja problema, kao što je i problem s kopiranjem i lijepljenjem unutar sustava Windows 11.
-
Obavite postupak ”čistog” ponovnog podizanja sustava
Možete izvesti čisto pokretanje sustava, kako biste utvrdili uzrokuje li sukob aplikacije treće strane neispravan rad funkcije kopiranja i lijepljenja. Sukobi aplikacija trećih strana jedan su od uobičajenih čimbenika koji pridonose ovom problemu.
U načinu čistog pokretanja sustava, Windows se pokreće s minimalnim skupom upravljačkih programa. Kako biste Windows 11 pokrenuli na ovakav način, morat ćete ručno onemogućiti sve nevažne usluge i programe za pokretanje te ponovno pokrenuti računalo. Za izvođenje čistog pokretanja sustava učinite sljedeće:
- Pritisnite Win + R kako bi vam se otvorio prozor Run.
- Unutar prozora Run unesite msconfig.msc i kliknite OK kako biste otvorili ”System Configuration” ili konfiguraciju sustava. Možete i potražiti konfiguraciju sustava putem Windows tražilice.
- U prozoru ”System Configuration” otvorite karticu ”Services”.
- Označite okvir Sakrij sve Microsoftove usluge. Ovo će sakriti sve važne usluge sustava potrebne za rad sustava, kako ih ne biste slučajno onemogućili.
- Kliknite na Onemogući sve kako biste onemogućili usluge trećih strana.
- Otvorite karticu Startup i kliknite Open Task Manager. Task Manager će se otvoriti na kartici Startup.
- Odaberite sve aplikacije za pokretanje jednu po jednu i kliknite Onemogući.
- Nakon što ste onemogućili sve aplikacije za pokretanje, vratite se na dijaloški okvir Konfiguracija sustava. Kliknite Primijeni i U redu za spremanje promjena.
- Pritisnite Restart za ponovno pokretanje računala u načinu čistog pokretanja sustava.
Nakon ponovnog pokretanja provjerite možete li uspješno kopirati i zalijepiti. Ako je problem riješen, može se pretpostaviti da ga je uzrokovala aplikacija treće strane ili nekakav sukob između te aplikacije i sustava. Kako biste pronašli problematičnu aplikaciju, otvorite Upravitelj zadataka i počnite omogućavati aplikacije za pokretanje jednu po jednu, sve dok ne pronađete problematičnu aplikaciju.
Ako se problem nastavi pojavljivati u načinu čistog pokretanja, nastavite sa sljedećim koracima. Prije toga omogućite sve prethodno onemogućene usluge u konfiguraciji sustava. Kako biste onemogućili način čistog pokretanja i kako biste mogli ponovno normalno pokrenuti Windows 11, otvorite uslužni program za konfiguraciju sustava, idite na karticu Općenito, zatim odaberite opciju normalnog pokretanja. Kliknite Primijeni i U redu za spremanje promjena. Kada se to od vas zatraži, kliknite na ”Restart Now” ili ”Ponovno pokreni sada” za ponovno pokretanje računala.
-
Ažurirajte Windows 11
Ako je problem s međuspremnikom uzrokovan poznatom pogreškom sustava Windows 11, provjerite karticu Windows Update. Najčešće najnovije dostupno ažuriranje, nakon što ga preuzmete i instalirate na svoje računalo, može dovesti do uklanjanja mnogih problema.
Kako biste instalirali ažuriranja za Windows 11 na svome računalu, učinite sljedeće:
- Otvorite Start i kliknite na Settings ili Postavke.
- Nakon toga otvorite karticu Windows Update, koja se nalazi u lijevom oknu.
- Ako ne vidite ažuriranja na čekanju, kliknite Provjeri ažuriranja. Windows će tražiti nova ažuriranja i pokazati ih u skladu s tim.
- Instalirajte sva kritična ažuriranja, odnosno ona ažuriranja koja su od kritične važnosti za funkcioniranje sustava i ponovno pokrenite računalo.
-
Ponovno pokrenite File Explorer
File Explorer omogućuje korisniku u kretanju kroz direktorije i pregledavanju datoteka u sustavu Windows. Budući da je sastavni dio grafičkog korisničkog sučelja sustava Windows, ponovno pokretanje procesa File Explorera može vam pomoći u vraćanju funkcija kopiranja i lijepljenja.
Kako biste ponovno pokrenuli File Explorer, učinite sljedeće:
- Pritisnite Win + X za otvaranje WinX izbornika.
- Kliknite na Upravitelj zadataka kako biste otvorili aplikaciju.
- Na kartici Procesi pronađite i odaberite Windows Explorer. Nakon toga kliknite na ”Restart” za ponovno pokretanje procesa. Zaslon računala može zatreperiti kada se File Explorer ponovno pokrene.
-
Pokrenite alat za rješavanje problema koji su povezani s tipkovnicom
Windows 11 sadrži ugrađeni alat za rješavanje problema s tipkovnicom, koji služi za pronalaženje i rješavanje uobičajenih problema. Ovaj alat može popraviti probleme koji su izazvani različitim čimbenicima: od neispravnih upravljačkih programa, pa sve do pogrešaka kod konfiguracija tipkovnice. Ako želite pokrenuti alat za rješavanje problema koji su povezani s tipkovnicom pratite ove korake:
- Kliknite na Win + I za otvaranje Postavki.
- Na kartici Sustav pomaknite se prema dolje i kliknite na Rješavanje problema ili ”Troubleshoot”.
- Nakon toga kliknite na Ostali alati za rješavanje problema ili ”Other troubleshooters”.
- Pomaknite se prema dolje do tipkovnice i kliknite na Pokreni. Pričekajte da alat za rješavanje problema otkrije i riješi probleme s vašom tipkovnicom.
Alat za rješavanje problema s tipkovnicom možda neće biti dostupan na Windows 11 23H2 i novijim verzijama. U slučaju da nije, možete ga pokrenuti pomoću Command Prompt sučelja. Kliknite na Start, u tražilicu unesite cmd i kliknite kako biste otvorili Command Prompt iz rezultata pretraživanja. U CP unesite sljedeću naredbu i pritisnite Enter:
msdt.exe /id KeyboardDiagnostic
U dijaloškom okviru alata za rješavanje problema tipkovnice kliknite Napredno, odaberite opciju Automatski primijeni popravke i kliknite Dalje. Alat za rješavanje problema skenirat će vaše računalo u potrazi za poznatim problemima s tipkovnicom i pokušati ih automatski riješiti.
-
Ponovno pokrenite proces pod nazivom rdpclip.exe
U slučaju da funkcija kopiranja i lijepljenja ne radi kada koristite vezu s udaljenim računalom, ponovno pokretanje procesa Rdpclip.exe može vam pomoći u kopiranju i lijepljenju teksta i datoteka, između vašeg lokalnog i udaljenog računala.
Za ponovno pokretanje procesa rdpclip.exe pritisnite Win+X i odaberite Upravitelj zadataka. U upravitelju zadataka otvorite karticu Detalji i pronađite proces rdpclip.exe. Za završetak procesa desnom tipkom miša kliknite rdpclip.exe i odaberite Završi zadatak. Za ponovno pokretanje procesa, u Upravitelju zadataka kliknite Pokreni novi zadatak, upišite rdpclip.exe i kliknite na U redu.
Piše: Alan Milić