Do sada su na tržištu digitalnih karti Google i Apple predstavljali dominantne igrače, no situacija bi se uskoro mogla promijeniti. Za sve to je zaslužan open-source projekt velikih tehnoloških tvrtki Meta, Microsoft i Amazon Web Services, koje u suradnji s TomTomom (tvrtka koja se bavi navigacijskim tehnologijama) namjeravaju ponuditi podatke koji će omogućiti drugim tvrtkama da same kreiraju karte, bez oslanjanja na divove kao što su Google ili Apple.
Fondacija Overture Maps Foundation (osnovana od strane četiri gore navedene tvrtke) osnovana je krajem prošle godine i od tada je uspjela prikupiti 59 milijuna točaka interesa (POI) – od restorana, preko spomenika, do ulica i regionalnih granica. Ovi precizno strukturirani i dokumentirani podatci dostupni su besplatno kao osnova za izradu novih aplikacija za mape.
Prema Marcu Prioleau, izvršnom direktoru OMF-a, Meta i Microsoft su prikupili i izravno dali podatke Overtureu. U intervjuu za CNBC, Prioleau je priznao da je prikupljanje i licenciranje podataka o mjestima komplicirano, a proces stvaranja kartografskih podataka naporan i dugotrajan.
Unatoč svojoj dominaciji, Google i Apple karte nisu idealni za mnoge tvrtke, jer ne omogućavaju pristup osnovnim podacima, nude svoje karte kao uslugu i svaku upotrebu naplaćuju.
Overture, s druge strane, nudi samo osnovne kartografske podatke, ostavljajući tvrtkama slobodu da na njima kreiraju vlastiti softver. Prioleau, bivši zaposlenik Mete, ističe da se Overture želi izdvojiti od OpenStreetMap-a (još jedan open-source projekt za digitalne karte) ponudom bolje provjerenih i prije svega pažljivo odabranih podataka.
Veliki izazov je ažuriranje podataka karte, jer se tvrtke zatvaraju, a ceste mijenjaju. Zaklada se nada da će njeni članovi moći pružiti dovoljno informacija u stvarnom vremenu kako bi omogućili redovna točna ažuriranja umjesto jednokratnog objavljivanja podataka. Prioleau tu vidi korištenje umjetne inteligencije i drugih automatiziranih tehnika kao pomoć.
Piše: Marijan Živković