Ovih je dana toliko upozorenja o prijevarama, od strane hakera koji pokušavaju uvući svoje zlonamjerne aplikacije na platforme trgovina legitimnih aplikacija, a za koje se kasnije ispostavilo da su sve samo to ne. Tako su danas trgovine aplikacija postale nešto poput digitalnog minskog polja za mnoge potrošače, koji zbog ne znanja ili vlastite naivnosti budu vrlo jednostavno pokradeni.
Jer među legitimnim aplikacijama možete lako naići na one, koje mogu isprazniti vaš bankovni račun, ukrasti vam lozinke za prijavu ili vas jednostavno bombardirati zlonamjernim reklamama s neželjenom poštom. Sve češća su upzorenja da trebate biti oprezni i da ne preuzimate ništa novo za što niste 100% sigurni na svoj telefon.
U međuvremenu, istraživači iz Avasta objavljuju novo upozorenje o drugačijoj kategoriji aplikacija kojih se moramo kloniti. To su takozvane “fleeceware” aplikacije i nažalost pomažu hakerima da se domognu ozbiljnog novca iz novčanika prevarenih vlasnika Androida i iOS uređaja.
U novom izvješću istraživači Avasta objašnjavaju kako su pronašli ukupno 204 fleeceware aplikacije s preko milijardu preuzimanja i preko 400 milijuna dolara prihoda na Apple App Store i Google Play Store trgovinama. “Svrha ovih aplikacija”, pišu oni, “je privući korisnike na besplatno probno razdoblje kako bi” testirali “aplikaciju, nakon čega ih prekomjerno naplaćuju pretplatama koje ponekad iznose i preko 3.000 dolara godišnje. Te aplikacije uglavnom nemaju jedinstvenu funkcionalnost i svrhu, služe samo kao kanal za prijevaru s fleeceware-om. ”
Imena nekih od ovih aplikacija možete provjeriti u nastavku, dok Avast navodi da su neke od nećeljenih aplikacija koje je otkrio i u Appleovom App Storeu i u Google Play Storeu, aplikacije za glazbene instrumente, čitače dlanova, uređivače slika, filteri za kamere, aplikacije za gatanje, QR čitača koda i PDF-a te rezni sumnjivi simulatori.
“Čini se da je dio fleeceware strategije usmjeren na mlađu publiku kroz zaigrane teme i dopadljive reklame na popularnim društvenim mrežama s obećanjima” besplatne instalacije “ili” besplatnog preuzimanja “, nastavlja Avast u izvješću. “Dok roditelji zaista primijete tjedne uplate na bakovnom računu, fleeceware aplikacija je možda već izvukla značajan iznos novca.”
Ovo su fleeceware aplikacija na Google Play Storeu koje je prepoznao Avast.
Ovo su fleeceware aplikacije na Apple App Storeu koje je označio Avast.
Te aplikacije često dolaze s trodnevnim besplatnim probnim razdobljem, a većina troškova pretplate kretala se od 4 do 12 američkih dolara tjedno (ili od 208 do 624 američkih dolara godišnje). Evo kako Avast sugerira da se ljudi mogu zaštititi od ovakve vrste aplikacija:
- Besplatna probna razdoblja kraća od tjedan dana trebala bi izazvati vašu sumnju.
- Skeptično se odnosite prema viralnim oglasima koji reklamiraju ovakve aplikacije.
- I zaštitite svoje načine plaćanja. Drugim riječima, zaključajte svoje načine plaćanja iza nečega poput biometrijskog čeka ili snažne lozinke.
Više o tome pročitajte na službenim Avast stranicama.
Piše: Z.K.