Vodeće tvrtke sve više upotrebljavaju AI i IoT za povećanje prihoda i brže planiranje
Posljednje istraživanje IDC-a i SAS-a, AIoT – How IoT Leaders are Breaking Away, otkriva da je najvažniji pokazatelj u ostvarivanju vrijednosti sustava organizacije Internet of Things (IoT) zapravo višestruka upotreba umjetne inteligencije (AI). Devedeset posto ispitanih koji su upotrebljavali AI u svojim IoT-operacijama primijetili su daleko veću učinkovitost i profitabilnost od očekivane. Istraživanje je također pokazalo da su organizacije koje upotrebljavaju IoT s AI-jem daleko konkurentnije od tvrtki koje upotrebljavaju samo IoT – kad je riječ o poslovnim pokazateljima kao što su produktivnost zaposlenika, inovacije i troškovi poslovanja.
“Na temelju ovih rezultata vidimo da organizacije koje rade s podacima IoT-a razumiju da će im, ako žele izvući stvarnu vrijednost iz podataka, biti potrebna i AI-tehnologija i analitika”, rekao je Oliver Schabenberger, glavni operativni direktor SAS-a. “Mislim da je pošteno reći da su najuspješnije IoT-operacije zapravo AIoT-operacije.”
AIoT je definiran kao donošenje odluka uz pomoć AI-tehnologija u kombinaciji s povezanim IoT-senzorom, podacima sustava ili podacima o proizvodu. AI-tehnologije uključuju duboko učenje, strojno učenje, NLP, prepoznavanje glasa i analizu slike.
Poslovni voditelji očekuju porast prihoda uz AIoT
U istraživanju koje su proveli SAS, Deloitte i Intel s istraživanjem i analizama IDC-a, intervjuirano je 450 poslovnih voditelja iz cijelog svijeta o upotrebi IoT- i AI-tehnologija. Ključni nalazi uključuju:
- 79 % viših voditelja uključeno je u odluke IoT-projekata, a 92 % tih voditelja kaže da vrijednost AIoT-a premašuje očekivanja.
- 68 % tvrtki u svakodnevnim operativnim odlukama oslanja se na IoT-podatke pomoću tablica i drugih tehnologija koje ne podrazumijevaju umjetnu inteligenciju. Samo 12 % ispitanika upotrebljava IoT za planiranje, ali kad se umjetna inteligencija pojavi – broj ispitanika koji upotrebljavaju podatke za svakodnevno planiranje povećava se na 31 %.
- 34 % ispitanika reklo je da je povećanje prihoda glavni cilj za upotrebu AIoT-a. Nakon toga slijede poboljšanja u inovacijskim mogućnostima (17,5 %), ponuda novih digitalnih usluga klijentima (14,3 %) i smanjenje operativnih troškova (11,1 %).
- Tvrtke koje su razvile AIoT-sposobnosti bilježe bolje rezultate u ostvarivanju najvažnijih organizacijskih ciljeva, uključujući mogućnost ubrzanja poslovanja, uvođenja novih digitalnih usluga, poboljšanja produktivnosti zaposlenika i smanjenja troškova. Na primjer: tvrtke koje upotrebljavaju IoT-podatke za ubrzanje poslovanja bez AI-ja primijetile su porast od 32 %; tvrtke koje uključuju AI zabilježile su ubrzanje od 53 %.
AIoT igra važnu ulogu u procesima brzog planiranja
Tvrtke koje se oslanjaju na podatke IoT-a svakodnevno dobivaju informacije na temelju kojih donose pretežno operativne odluke (68 %) upotrebljavajući tablice i drugu tehnologiju koja nije AI-tehnologija.
Za Gautama Khera, višeg direktora Western Digitala, AI već ima praktični utjecaj na tvrtkinu IoT-strategiju. “Kako gradimo uređaje za pohranu i brzo učimo?” Kako osiguravamo kvalitetu i prihode? Kako postići brži pristup tržištu, manje utrošenog vremena? AI-sheme upotrebljavamo kako bismo mogli interno djelovati u razvojnim procesima, u istraživanju i razvoju u svojim tvornicama.”
Ovaj važan skok označava da AI otvara vrata za profesionalnije i brže donošenje odluka koje značajno utječu na rezultate. To preusmjerava fokus s operativnih problema kao što je pitanje radi li se oprema ili ne na odluke o ponudi i potražnji, kvaliteti proizvoda, maloprodaji ili epidemijama bolesti u zdravstvenoj ustanovi.
Maureen Fleming, potpredsjednica IDC-ovog Programa za inteligentnu automatizaciju procesa, slaže se s Kherom: “Povećanje brzine osvježavanja podataka prikupljenih senzorima u kombinaciji s AI-jem proširuje sposobnost organizacije da se usredotoči na trenutačno planiranje uz brzo prepoznavanje i rješavanje operativnih problema. Kombinacija dovodi do veće okretnosti i učinkovitosti.”
P.R.