- Bosch i Mercedes-Benz nadaju se da će pilot-projekt automatiziranog prijevoza pružiti dodatne spoznaje za razvoj automatizirane vožnje
- Automatizirana vozila S-klase opremljena Boschevim i Mercedes-Benzovim sustavom vožnje i softverom pružaju uslugu prijevoza između Zapadnog San Josea i centra grada
- Boscheva je zadaća razviti i proizvesti komponente za urbanu automatiziranu vožnju koje je odredilo udruženje
- Platforma za vozni park tvrtke Daimler Mobility AG omogućuje partnerima za prijevoz neprimjetnu integraciju samovozećih vozila u svoj portfelj usluga
- San Jose pilot-projektu doprinosi svojom urbanom infrastrukturom kako bi poboljšao sigurnost, utjecaj na okoliš i protok prometa
Stuttgart, Njemačka i San Jose, CA, SAD – Boschev i Mercedes-Benzov zajednički projekt razvoja urbane automatizirane vožnje upravo je ušao u novu fazu. Tvrtke su upravo pokrenule svoj pilot-projekt za uslugu prijevoza utemeljenu na aplikaciji s pomoću automatiziranih vozila Mercedes-Benz S-klase u San Joseu, gradu u Silicijskoj dolini.
Samovozeći automobili koje nadziru vozači zaduženi za sigurnost voze od Zapadnog San Josea do centra grada po prometnicama San Carlos Street i Stevens Creek Boulevard. Usluga će ispočetka biti dostupna odabranoj skupini korisnika. Korisnici će moći rezervirati uslugu prijevoza automatiziranim vozilima S-klase od odabranog mjesta preuzimanja do odredišta s pomoću aplikacije koju je razvila tvrtka Daimler Mobility AG.
Bosch i Mercedes-Benz nadaju se da će ovo probno razdoblje pružiti vrijedne spoznaje za daljnji razvoj njihova automatiziranog sustava vožnje SAE razine 4/5. Partneri također očekuju da će dobiti daljnji uvid u to kako se samovozeći automobili mogu integrirati u intermodalni sustav mobilnosti koji također uključuje javni prijevoz i dijeljenje prijevoza.
Bosch, Mercedes-Benz, San Jose – partneri za budućnost mobilnosti
„Sredinom 2017. San Jose je bio prvi američki grad koji je pozvao privatne tvrtke da provedu terenska ispitivanja u vezi s automatiziranom vožnjom i analiziraju sve veće izazove u cestovnom prometu. Samovozeći automobili svojom značajkom stalnog prepoznavanja okoline od 360 stupnjeva mogu poboljšati sigurnost, a svojim uglađenim stilom vožnje mogu poboljšati protok prometa, posebno kada je riječ o zakrčenom gradskom prometu.
Kao grad želimo doznati više o tome kako automatizirana vozila mogu pomoći poboljšati sigurnost i smanjiti gužve. Također želimo mobilnost učiniti još više dostupnom, održivom i uključivom. Mercedes-Benzov i Boschev projekt uklapa se u San Joseove opsežne ciljeve stvaranja „pametnog grada”. Također će nam pomoći razviti smjernice za postupanje s novih tehnologijama i pripremiti nas za prometni sustav budućnosti”, izjavio je Dolan Beckel, direktor Ureda za građansku inovaciju i digitalnu strategiju.
„Ako želimo da automatizirana vožnja postane dio svakodnevnice, tehnologija mora biti pouzdana i sigurna. Zbog toga trebamo testove poput našeg pilot-projekta u San Joseu”, izjavio je dr. Michael Fausten, voditelj inženjerskog odjela za urbanu automatiziranu vožnju tvrtke Robert Bosch GmbH. „Ne očekuje se samo od automatiziranih vozila da pokažu svoju vrijednost. Također nam treba dokaz da se mogu uklopiti kao dio slagalice urbane mobilnosti. Obje stvari možemo ispitati u San Joseu”, rekao je dr. Uwe Keller, voditelj odjela za autonomnu vožnju tvrtke Mercedes-Benz AG.
Predstavnici projekta pridružili su se osoblju Grada San Josea kako bi od kolovoza od studenog raspravljali o projektu s nekoliko organizacija iz lokalne zajednice. Na sedam sastanaka sa skupinama iz susjedstva i poslovnog svijeta duž koridora naš je tim raspravljao o ciljevima projekta, demonstrirao tehnologiju vozila, objašnjavao slojeve sigurnosne redundancije ugrađene u projekt i slušao prijedloge za buduću primjenu.
Partnerstvo Boscha i Mercedes-Benza u SAD-u i Europi
Već dvije i pol godine Bosch i Mercedes-Benz surađuju na pronalasku rješenja za automatiziranu vožnju u gradovima. Njihov je zajednički cilj sustav vožnje SAE razine 4/5 za potpuno automatizirana vozila bez vozača, uključujući softver za upravljanje vozilima. Međutim, ne zanimaju ih prototipovi, nego žele razviti sustav koji je spreman za proizvodnju te koji se može integrirati u različite vrste i modele vozila.
U svojim nastojanjima da razviju softver za upravljanje kretanjem vozila partneri se namjerno ne oslanjaju samo na umjetnu inteligenciju i skupljanje ispitne kilometraže. Njihovi se inženjeri također koriste simulacijama i posebno osmišljenim testnim poligonima kako bi u obzir uzeli situacije u vožnji koje se iznimno rijetko događaju u cestovnom prometu. Stoga inženjerima u Ispitnom i tehnološkom centru u Immendingenu u Njemačkoj stoji na raspolaganju 100 000 četvornih metara testnog poligona posebno osmišljenog za automatiziranu vožnju.
Tamo mogu iznimno vjerno reproducirati kompleksne prometne situacije koliko god često to žele. Temeljitost i sigurnost prioriteti su tvrtka Bosch i Mercedes-Benz. Osim toga, njihovo udruženje ne bavi se samo cestovnim i vremenskim uvjetima u SAD-u. Dok se jedan dio tima nalazi u Sunnyvaleu, gradu u Silicijskoj dolini između San Josea i San Francisca, drugi dio tima, koji čine inženjeri obiju tvrtki, radi na području Stuttgarta.
Udruženje se koristi kanalima za brzo donošenje odluka i izravnom komunikacijom
Gdje god rade, Boschevi i Mercedes-Benzovi zaposlenici sjede stol do stola. Time se osiguravaju kanali za brzo donošenje odluka i brza razmjena informacija među različitim disciplinama. Zaposlenici u bilo kojem trenutku moga iskoristiti znanje i stručnost svojih kolega u svojim matičnim tvrtkama.
Tako se Boscheva znanja i iskustva koja obuhvaćaju područja od senzora, upravljačkih jedinica, upravljačkih sustava i sustava za upravljanje kočnicama do čitavih automobilskih podsustava mogu neprimjetno nadopuniti Mercedes-Benzovim dugogodišnjim iskustvom u području integracije sustava i proizvodnje automobila. Isto vrijedi i za raspodjelu poslova unutar projekta.
Mercedes-Benz zadužen je za pripremanje zajednički razvijenog sustava za vožnju za ugradnju u vozila i pružanje potrebnih probnih vozila, stanica za ispitivanje i probnih voznih parkova. Boscheva je zadaća razviti i proizvesti komponente za urbanu automatiziranu vožnju koje je odredilo udruženje.
Platforma omogućuje integraciju automatiziranih vozila u vozne parkove taksi prijevoznika
Bosch i Mercedes-Benz posebno su za svoj pilot-projekt usluge automatizirane vožnje angažirali još jednog partnera: Daimler Mobility AG razvija i testira platformu za vozni park kao podršku za probnu operativnu fazu. To omogućuje potencijalnim partnerima za prijevoz neprimjetnu integraciju samovozećih vozila (Mercedes-Benz) u svoj portfelj usluga.
Platforma upravlja samovozećim i konvencionalnim vozilima, uključujući rad i održavanje. Usluga mobilnosti utemeljena na aplikacija za konvencionalna vozila Mercedes-Benz postala je dostupna u Zaljevskom području u jesen 2019. Usluga je također dostupna u Berlinu, glavnom gradu Njemačke.
P.R.