Korištenje dobre lozinke za vaše online račune je izvrstan početak u zaštiti vaših osobnih informacija. A može se učiniti i još toga kako biste poboljšali svoju online sigurnost. Zbog stalne prijetnje krađa identiteta i podataka, mnoge web stranice počele su nuditi korisnicima mogućnost provjere autentičnosti u dva koraka, kako bi poboljšali njihovu sigurnost.

two-factor-authentication

Provjera autentičnosti u dva koraka, odnosno two-factor authentication, je sigurnosna metoda koja od korisnika zahtijeva da unese dvije ili tri vrste informacija kako bi dobio pristup računu. Tri tipa podataka su:

 

  • – nešto što znate, poput lozinke ili PIN-a,
  • – nešto što imate, poput bankovne kartice ili mobitela,
  • – nešto što jeste, poput otiska prsta ili prepoznavanja glasa.

 

Provjera autentičnosti u dva koraka pomaže u zaštiti vaših podataka čak i ako netko dozna dio informacija koje ste koristili kod registracije. Ova sigurnosna metoda postoji već desetljećima, no tek je sad postala češća u digitalnom svijetu.

Klasičan primjer iz stvarnog života je da za dizanje novca na bankomatu trebate nešto što imate (karticu) i nešto što znate (PIN).

 

Koji su najčešći tipovi ovakve provjere?

Najčešća vrsta je slanje poruke na vaš mobitel. Nakon što unesete lozinku na stranici, ona će vam putem poruke poslati jednokratni kod na broj telefona vezan uz vaš račun. Da biste potvrdili svoj identitet i pristupili stranici, morat ćete unijeti taj kod.

Često se koristi i potvrda e-mailom. Kad zadate lozinku, stranica vam šalje e-mail s jednokratnim kodom. Da biste pristupili svom računu, morat ćete ući u svoj mail i unijeti kod.

 

Ima li ovakva provjera loših strana?

Unatoč povećanoj sigurnosti koju nudi, postoje i neke mane. Primjerice, potreba za postojanjem fizičkog objekta; ako koristite mobitel da primite jednokratne kodove, uvijek ćete ga morati imati uza sebe da biste pristupili računu. Osim toga, vrijeme potrebno da biste se logirali u svoj račun je dulje.

 

dvostruka autentifikacija

Koje stranice ga koriste?

Google, Amazon, PayPal, Facebook, Apple, Dropbox i još mnoge druge će vam ponuditi ovaj dodatan sigurnosni korak. Čak i usluge vezane uz video igre, poput Steama i Xbox Live-a, ga koriste.

Online sigurnost će evoluirati povećanjem kompleksnosti digitalnost svijeta, a provjera autentičnosti u dva koraka je dobra stvar u zaštiti privatnih podataka od lopova i hakera. Stoga je toplo preporučujemo, osobito za račune na kojima imate osjetljive osobne podatke.

Piše: Z.K.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here