PočetnaSoftverKorisni Najbolje “to-do list” aplikacije za 2018. godinu

[Produktivnost] Najbolje “to-do list” aplikacije za 2018. godinu


Život bez papira

Ako još niste prešli na “paperless” stil života, vrijeme je da napravite taj korak. Zašto “život bez papira”? Osim što ne trošite papir i što ste ekološki osviješteni, mnogo je lakše i praktičnije imati dobre to-do aplikacije u kojima si možete držati važne bilješke, podsjetnike za razne obaveze, te popis stvari koje biste trebali napraviti.

Nama se ove aplikacije sviđaju jer možete na jednom mjestu imati sve što vam treba, preslagivati prioritete i ništa nećete zaboraviti napraviti. Tako ćete biti učinkovitiji, produktivniji i sve ćete stizati na vrijeme.

Nedavno je Microsoft kupio odličnu aplikaciju Wunderlist i najavio da će ju prestati podržavati. No, na stranu s time – bitno je da je MS prepoznao važnost ovakvih aplikacija, te iskoristio ljude koji su radili Wunderlist da im naprave “Microsoft To-do” aplikaciju koja ima osnovne funkcionalnosti koje trebaju prosječnom korisniku. To nije aplikacija koju mi preporučujemo, ali želimo istaknuti da su i velike kompanije uvidjele potrebu za ovakvim “malim”, ali praktičnim aplikacijama.

Što se Wunderlista tiče, još uvijek ga možete skinuti no već mjesecima ne dobiva nikakve nadogradnje niti će ih dobivati. Stoga pogledajmo što se još nudi na tržištu i koje su prednosti ovakvih aplikacija.

Any.do aplikacija

 

To-do liste vs. project management aplikacije

Dobra to-do aplikacija za osobnu upotrebu ne mora biti komplicirana kao što su “project management” (PM) aplikacije. Ove potonje se često koriste kao “to-do” liste, no u biti koristite svega 5-10 posto aplikacije u tom slučaju. Obje kategorije aplikacija vam nude mogućnost praćenja taskova/obaveza koje imate za napraviti, no to-do liste rade samo to (i odlične su u tome), dok PM aplikacije nude i mogućnosti kolaboracije, slaganje vremenskih crta kada što treba biti gotovo i slično. To-do aplikacije su najčešće besplatne ili jeftine, dok PM aplikacije nisu.

Samo želimo istaknuti da je recimo Any.do to-do aplikacija, dok je OmniFocus skupa PM aplikacija. Mada ćete ih na ovakvim listama često naći zajedno.

Osnovne funkcionalnosti to-do aplikacije su najčešće praćenje taskova, vremena do kada nešto treba biti gotovo, mogućnost izrade pod-taska za glavni task i to je u biti to. Vode se za principom KISS – keep it stupid simple (ili super simple, kako želite).
I upravo vam to treba. Mogućnost da si zapišete da za tjedan dana idete zubaru, da za 10 dana slavite godišnjicu braka sa mužem/ženom (op.a. jer to ne bi bilo dobro zaboraviti!), da morate pokupiti određene namirnice iz trgovine nakon posla i slično.

Ne trebaju vam u aplikaciji Ganttovi dijagrami, naplata satova po poslu, kolaboracija s kolegama … Iako ovo potonje nekad dobro dođe, što ćemo vidjeti u nastavku teksta.

OmniFocus je project management aplikacija, a ne klasična “to-do” lista

 

Što tražiti u dobroj do-do aplikaciji?

Kod dobre to-do aplikacije postoje neke stvari koje volimo imati. Za početak, koliko god se čudno činilo, bitno je da lijepo izgleda i da vam je ugodna za korištenje. Ne šalimo se s time. Kako ćete početi pratiti svoje obaveze u aplikaciji koju ne volite koristiti i koja vam se ne sviđa? Odgovor je – nikako. Ili ćete ju koristiti dan-dva i nakon toga ćete ju zaboraviti.

Drugo, trebali biste imali alate unutar aplikacije za slaganje i organiziranje obaveza/taskova. Za početak, možda želite odvojiti poslovne i privatne taskove u dvije zasebne kategorije ili liste. Možda želite moći poslagati taskove po prioritetima ili po datumima kada nešto treba napraviti ili biti gotovo. I to sve želite napraviti jednostavno i brzo. Doslovno s jednom tipkom unutar aplikacije.

Nadalje, mi volimo i dobiti notifikacije da nam je danas rok za X i Y taskove. Nekako nam je to drago jer možda ujutro zaboravimo upaliti aplikaciju i pogledati obaveze, a ovako odmah ujutro imamo na početnom ekranu notifikacije koje nas na to podsjećaju.
Spomenimo još da neki ljude vole i mogućnost kolaboracije i mogućnost da određenu listu taskova podijele s prijateljima, obitelji, kolegama. Mi nismo “fanovi” toga jer postoje specijalizirane aplikacije, no i ovo je mogućnost koje neke aplikacije nude (naravno, u premium/plaćenom paketu usluga).

 

Najbolja to-do aplikacija (po našem izboru)

U moru dobrih aplikacija (op.a. ne šalimo se – imate ih jako puno za mobitele, ali i za web) mi smo izabrali dvije koje smo jako puno koristili i s kojima smo posebno zadovoljni. Prva je Asana. Nju koristimo kada želimo malo veći raspon alata i mogućnosti, kao i kolaboraciju s drugim ljudima. Neki manji poslovni timovi koriste Asanu i za vođenje ljudi, odnosno dodjeljivanje taskova svojim zaposlenicima. Naravno, možete ju koristiti i za osobnu upotrebu i vrlo je dobra.

Asana je jako fleksibilna i kombinacija je todo liste i PM aplikacije

 

Nedostatak Asane je što je jako fleksibilna, odnosno može se koristiti za mnogo toga i zato ju neki ne vole i ne koriste. No to je na vama – probajte ju pa vidite kako vam odgovara. Ako želite nešto jednostavnije, onda vam možemo preporučiti aplikaciju “Remember the milk”.

To je jednostavna aplikacija koju ćete naučiti koristiti za svega 10 minuta, a u besplatnoj varijanti vam nudi sve što vam treba. Unutra “utrpajte” taskove koje imate, dodajte vrijeme do kada trebaju biti gotovi i to je to. Kada nešto završite, samo označite da je task gotov.
Ako ste spremni platiti aplikaciju, preporučujemo vam da pogledate aplikaciju Things 3 (Mac i iPhone korisnici).

Lista aplikacija:

Asana
Things
Remeber the milk
Todoist
Any.do
Workflowy
Google Keep
2Do
Clear (iPhone)
Evernote
Simplenote
Bear (Apple korisnici)
Microsoft To-do

 

Piše: B.P.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular