PočetnaOstaloZanimljivostiOglašivači kreću u borbu protiv Google-a i Facebook-a?

Oglašivači kreću u borbu protiv Google-a i Facebook-a?


Online oglašavanje u strašnom je porastu u zadnjih desetak godina. Mnoge male i velike tvrtke odlučuju se svoje proizvode ili usluge oglašavati online jer dobivaju vrlo efektivnu reklamu, a za relativno malen novac. Budući da novine, radio i televizija polako odumiru, oglašavanje na tim platformama sve je manje popularno. Oglašivači se u velikom zamahu okreću budućnosti, odnosno oglašavanju na internetu.

No, tamo ih čeka jedan veliki problem – metrika broja prikaza oglasa. Dva najveća igrača na tržištu oglašavanja svakako su Google i Facebook. Posljednjih mjeseci puno se prašine diglo oko toga koliko kvalitetno i pravedno ta dva diva mjere broj prikaza oglasa koje klijenti zakupe. Neke prognoze sežu toliko daleko, da okrivljuju Facebook da preuveličava čak 80 posto prikaza video oglasa. Dakle, 80 posto zaračunatih oglasa vjerojatno krajnji korisnici nikad ni ne vide, a tvrtke ih moraju platiti.

Facebook je i sam priznao kako je u posljednje dvije godine krivo mjerio broj prikaza video oglasa, i kako je to pogreška koju trebaju ispraviti. S druge strane Google je izgubio nedavno dvije metrike za mjerenje učinkovitosti oglasa, koje su suspendirane od strane MCR. Media Rating Councila (MCR) je nadležno tijelo koje kontrolira stanje na tržištu i prati pomno što se događa s metrikama za mjerenje učinkovitosti oglasa. Potrebno je napomenuti kako Google nije suspenziju dobio zbog varanja tvrtki na mjerenjima, već zbog toga što svoju tehnologiju nije prilagodio zahtjevima MCR-a.

Pitanje koje se nameće je kako razriješiti kaos koji trenutno vlada na području oglašavanja? Na raspolaganju ne postoji baš previše solucija jer se algoritmi koji pokreću cijele sustave mijenjaju jako brzo, što bi trebalo značiti i konstantno poigravanje s tim metrikama. Ono što predlažu oglašivači, jest uvođenje jednog neovisnog tijela koje bi samostalno vodilo metrike učinkovitosti oglasa. U tom slučaju, to bi nadzorno tijelo pratilo podatke i odavalo stvarnu situaciju koja se događa na podruju oglašavanja. Pitanje je da li bi takvo tijelo imalo pristup podacima, i kolika bi bila njegova stvarna vjerodostojnost.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular