Ove smo se godine naslušali svakakvih dobrih i loših teza o čipiranju, no čini se kako ni kraj godine ne donosi smiraj po tom pitanju. Nakon što su mnogi okrivili čelnike zemalja i epidemiologe kako će putem cjepiva ugrađivati čipove u ljude, napokon su se pojavile neke temeljite i precizne informacije o čipiranju.

Čini se kako će Michelin preduhitriti čipiranje cjepivom pa će svoje čipove ugrađivati već prilikom proizvodnje – guma. Dakako, Michelin kao svjetski poznata kompanija za proizvodnju guma odlučila se na odlučan korak kojim će omogućiti bolju kontrolu nad kvalitetom i dugovječnošću guma na automobilima.

ugradnja RFID -cipova u gume

Iako vjerojatno mnogi ni ne znaju, Michelin čipove u kamionske gume stavlja već neko vrijeme, a sada bi se siti princip čipiranja trebao uvesti i kod guma za automobile. Dapače, prema novih najavama Michelin-a uskoro će svaka guma (bez obzira kojem vozilu bila namijenjena) imati čip u sebi kojim će se moći pratiti stanje gume. Prilikom proizvodnje gume u njih će se ugrađivati RFID čipovi koji će imati nekoliko funkcija.

michelin gume sa senzorima

Zahvaljujući jedinstvenom čipu moći će se u svakom trenutku saznati sve o podrijetlu gume, čime bi se s vremenom moglo ustvrditi gdje su nedostaci kod proizvodnje određene serije guma. No, uz samu kontrolu kvalitete, Michelin bi čipove mogao iskoristiti i za komuniciranje s automobilom. Konkretno, inovativan sustav automobila mogao bi očitavati stanje čipova čime bi vozač mogao na kontrolnoj ploči efikasnije pratiti stanje guma na automobilu.

Prema informacijama koje je predstavio Michelin, projekt čipiranja svih guma prilikom proizvodnje trebao bi biti usvojen do kraja 2023. godine. Zahvaljujući ugrađenim čipovima Michelin će moći s vremenom ostvariti bolju kontrolu nad proizvodnim procesima, čime će se podići razina recikliranja o poboljšanja efikasnosti guma – dok će vozači pravodobno biti obaviješteni o potrebnoj zamjeni guma.

Prema sadašnjim procjenama u gume će se godišnje ugrađivati oko 15 milijuna RFID čipova, što će zasigurno predstavljati dodatni trošak kod proizvodnje guma.

Piše: M.Ž.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here