Talijanski regulatori kažu da je Google nepravedno blokirao talijansku aplikaciju JuicePass koja pokazuje gdje se nalaze punionice za električne automobile u Italiji.

Pokrenuta je još jedna tužba protiv Googlea zbog monopola i nepoštenog tržišnog natjecanja s negativnim ishodom po Google. Tako su talijanski nadzorni organi kaznili ovog divovskog pretraživača sa 123 milijuna dolara zbog ograničavanja pristupa aplikaciji JuicePass na Android Auto napravljenu od strane Googlea za auto. Za one koji ne znaju Android Auto je Googleova mobilna aplikacija koja omogućuje zrcaljenje funkcija uređaja temeljenih na Androidu direktno na upravljačkoj ploči automobila.

Slučaj je završio na sudu kada je napravljena žalba telijanske energetske tvrtke Enel X Italia, koja je napravila aplikaciju pod nazivom JuicePass, koja korisnicima omogućuje pronalaženje punionica za električna vozila, usluga koju također pruža i Google Maps.

Regulatori kažu da je Google zloupotrijebio svoj položaj na tržištu isključivanjem konkurentske aplikacije iz dostupnih Android aplikacija na više od dvije godine:

“Odbijanjem uvrštavanja JuicePass aplikacije od strane Enel X Italia, Google je nepravedno ograničio mogućnosti krajnjim korisnicima da koriste aplikaciju Enel X Italia tijekom vožnje i punjenja električnog vozila. Google je posljedično favorizirao vlastitu aplikaciju Google Maps koja radi na Android Auto-u i omogućava funkcionalne usluge za punjenje električnih vozila, trenutno ograničene na pronalaženje i dobivanje uputa do mjesta punjenja, ali koja bi u budućnosti mogla uključivati ​​i druge funkcije kao što su rezervacija i plaćanje.”

Pored kazne, talijanski regulatori su naložili Googleu da JuicePass učini dostupnim na Android Auto aplikaciji. Rečeno je da bi nastavak isključivanja aplikacije “mogao trajno ugroziti” poslovanje Enela X Italia, osiromašiti izbor potrošača, i ometati razvoj e-mobilnosti.

Ne iznenađuje da se Google ne slaže s odlukom. Glasnogovornik tvrtke je izjavio sljedeće:

“Prioritet broj jedan za Android Auto je osigurati da se aplikacije mogu sigurno koristiti tijekom vožnje. Zbog toga imamo stroge smjernice o vrstama aplikacija koje su trenutno podržane i temelje se na testovima ometanja vozača te regulatornim i industrijskim standardima. Tisuće aplikacija već su kompatibilne s Android Autom, a naš je cilj omogućiti još većem broju programera da svoje aplikacije s vremenom učine dostupnima.”

Piše: Z.K.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here