PočetnaOstaloTechNajveći mitovi o umjetnoj inteligenciji

Najveći mitovi o umjetnoj inteligenciji

Nedavno istraživanje tvrtki The Boston Consulting Group i MIT Sloan Managment Review dalo nam je odgovor na niz pitanja i razmišljanja o umjetnoj inteligenciji te pomoglo u razbijanju mitova koje smo razvili o AI robotima.


Nedavno istraživanje tvrtki The Boston Consulting Group i MIT Sloan Managment Review dalo nam je odgovor na niz pitanja i razmišljanja o umjetnoj inteligenciji te pomoglo u razbijanju mitova koje smo razvili o AI robotima.

Studiju pod nazivom „Umjetna inteligencija u biznisu postaje stvarnost“ proveli su na globalnom uzorku od tri tisuće direktora, menadžera i analitičara. Njome su obuhvatili kompanije iz 29 različitih industrija i 126 zemalja svijeta. Kroz istraživanje, došli su do vrlo zanimljivih zaključaka, pobivši rasprostranjena mišljenja o umjetnoj inteligenciji.

Jedan od najzanimljivih svakako je bio mit kojim se tvrdi da menadžeri umjetnu inteligenciju vide kao alat pomoću kojeg će smanjiti broj zaposlenika. Čak 47 posto ispitanika kaže da očekuje smanjenje broja radnih mjesta zbog AI strojeva, ali samo 38 posto menadžera želi na taj način smanjiti broj ljudskih zaposlenika. Međutim, ni oni još ne mogu zamijeniti prave radnike automatiziranima, pa ljudi ne moraju strahovati za svoje poslove.

Koristi umjetne inteligencije konstanto su izvan dohvata, odnosno još uvijek ne doprinose radu tvrtki. Mit nije istinit jer umjetna inteligencija kompanijama već donosi stvarnu vrijednost. Naravno, ne samo u laboratorijskim pokusima tehnoloških kompanija, nego i izvan njih.

Najviše se nade polaže u sposobnost umjetne inteligencije da automatizira svakodnevne radne zadatke i stvori još neviđene uštede u poslovanju, glasi sljedeći mit. Velikih 72 posto ispitanika očekuje da će im primjena AI robota donijeti rast prihoda u sljedećih pet godina, dok tek 28 posto njih prvenstveno očekuje uštede u poslovanju.

Ispitivači su također došli do zaključka da većina velikih tvrtki stvara strategije za primjenu umjetne inteligencije, te da broj kompanija koje koriste umjetnu inteligenciju rapidno raste.

„Kompanije koje vide potencijal i prilike u primjeni umjetne inteligencije sve su bolje posvećene ulaganju u istu. Drže se dobro osmišljenih strategija i povećavaju svoje timove kako bi konsolidirali vodeće pozicije u odnosu na konkurente“, zaključio je izvršni urednik MIT Sloan Managment Reviewa David Kiron.

Piše: D.S.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular