Elon Musk je vizionar koji ima mnogobrojne poklonike širom svijeta, što i ne čudi s obzirom na to da svijetu predstavlja fantastične izume koji bi mogli promijeniti način na koji putujemo i općenito način funkcioniranja u životu. Zanimljivo je da se Musk ne želi dugo zadržavati na čelnim mjestima ideja koje razvija, što mu omogućuje da se brzo prebacuje iz jedne fantastične ideje na drugu. Najnoviji njegovoj projekt trebao bi biti puten u rad već početkom prosinca, a mogao bi donijeti jednu pravu alu revoluciju u putovanju s jednog kraja grada na drugi.

Posljednjih godinu dana ekipa Elona Muska marljivo radi na kopanju i stvaranju tunela ispod Los Angelesa. Radi se o prvom podzemnom tunelu u ovom gradu, a čija će namjena biti prijevoz putnika velikim brzinama. Projekt je nazvan Loop i razlikuje se od Hyperloopa, još jednog projekta koji se već razvija godinama i koji bi trebao osigurati putovanje posebnim cijevima pri brzinama od oko 1000 kilometara na sat. Za razliku od toga, Loop je zamišljen kao podzemna cijev u kojoj će vozila putovati na posebnim klizaljkama, a prema dosadašnjim podacima trebale bi se postizati brzine od oko 300 kilometara na sat.

Kako bi projekt zaživio u stvarnosti, bilo je potrebno napraviti tunel pod zemljom kako bi se spomenuta tehnologija mogla testirati. U posljednjih godinu dana radnici su marljivo strojevima kopali tunel te se završili s prvom fazom u kojoj je napravljeno 2 kilometra tunela ispod Los Angelesa. Trenutno se usavršavaju posljednji detalji projekta, a službeno bi trebao biti predstavljen već 10. prosinca. Zanimljivo, u rad bi trebao biti pušten već dan nakon toga, što znači da će stanovnici tog grada moći isprobati novi sustav prijevoza već ove godine.

Iako brzine nisu astronomske, Musk je najavio kako ovim projektom želi rasteretiti gustoću cestovnog prometa. Prema najavama putovanje ovim tunelom trebalo bi korisnike koštati samo 1 dolar po vožnji. Vozila koja bi prometovala tunelom u jednom bi trenutku mogla povesti do 16 osoba, no Musk najavljuje kako je ovo tek početak razvoja ovog projekta. Naime, u narednim bi godinama sustav tunela ispod ovog grada trebao biti proširen na više od 6 kilometara, a tim bi sustavom istovremeno moglo voziti čak 100 vozila.

Piše: M.Ž.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here