Sve veći broj tvrtki, posebice u Velikoj Britaniji, počinje čipirati svoje zaposlenike. RFID čipove ugrađuju im, kako kažu, zbog sigurnosnih razloga. No, nije li takvom vrstom kontrole ugrožena sama sigurnost radnika?

Na po mnogočemu sporni potez odlučile su se kompanije koje barataju osjetljivom dokumentacijom, jer sada mogu pratiti zaposlenike kako bi saznali dođu li oni slučajno u kontakt s važnim papirima. Naravno, situacija nailazi na brojna negodovanja, a kritičari je uspoređuju sa slučajem kada je Facebook od svojih korisnika tražio brojeve telefona, da bi ih kasnije proslijedio oglašivačima.

Jowan Osterlund, osnivač švedske tvrtke Biohax koja se bavi proizvodnjom čipova-implanata, u razgovoru za britanski Telegraph izjavio je: „Te kompanije rade s vrlo osjetljivim dokumentima. Upotreba čipova im omogućuje da postave određena ograničenja pristupa. U kompaniji koja zapošljava 200 tisuća ljudi, (čipiranje radnicima) može biti ponuđeno, čije prihvaćanje ili odbijanje nosi određene posljedice.“

Jedan od glavnih argumenata kompanija koje radnike čipiraju u borbi protiv kritika je da uvođenje i upotreba čipova štedi novac i pojednostavljuje različite procese. „Tako na primjer, zaposleni pomoću čipova mogu u puno kraćem vremenu kupiti hranu u kantini, brže ulaziti u zgrade i otključavati elektronske brave na vratima i sličnim uređajima koji su zaštićeni lozinkom“, dodaje Osterlund.

Dok neke tvrtke radnicima pokušavaju nametnuti ugradnju RDIF čipova, jer samo 15% njih prihvaća biti čipirano, drugi su oduševljeni idejom o ugradnji pločica u tijelo. Biznis inkubator iz Stockholma, Epicenter, čipiranje primjenjuje od 2015. godine. No, od oko 2000 zaposlenih, na ugradnju čipova dosad je dobrovoljno pristalo samo 150-ak zaposlenih.

Fredric Kaijser, šef u Epicenteru, glasno podržava trend čipiranja, tvrdeći da se radi o koraku u budućnost. „Ljudi me stalno ispituju jesam li čipiran. Ja kažem: ‘Zašto ne?’. Svi se mnogo brinu o privatnosti i ostalim posljedicama. U mom slučaju, to je samo stvar toga što volim stalno isprobavati nove stvari. Na čipiranje gledam kao na nešto što će mi omogućiti da brže zakoračim u budućnost“, rekao je.

Međutim, većina ljudi jednostavno ne želi biti čipirana. „Vi i danas u kompanijama imate relativno veliki broj ljudi koji ne žele nositi ni obične kartice za identifikaciju“, zaključuje Jowan Osterlund.

Na čipiranje mnogi gledaju kao na neizbježan potez za budućnost, ali ljudi i dalje pokazuju da ne žele biti pod potpunom kontrolom koja proizlazi iz ugradnje čipova. Jesu li oni koji pločice odbijaju u pravu, te hoće li im tvrtke u budućnosti bez pristanka ugrađivati čipove, tek ostaje za vidjeti.

Pogledajte kako izgleda ugradnja mikročipova u tvrtki iz američkog Winsconsina:

 

Piše: D.S.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here