Tijekom jučerašnjeg Dana arhitekture 2021, Intelova direktorica grafičkog softverskog inženjeringa Lisa Pearce, otkrila je neke zanimljive informacije o Intelovoj nadolazećoj liniji gaming grafičkih kartica poznatih kao Intel Alchemist, jezgri upravljačkog programa, APi-ima i tehnologijama koje će pokretati ove GPU-ove.

Intel-XeHPG-DG2-2
Intel DG2 grafički procesori bit će stvoreni na temelju Xe-Cores blokova koji će biti grupirani unutar onoga što Intel naziva “Render Slice“. Svaki Xe-Core bit će izgrađen od 16 Vector Enginea i isto toliko Xe Matrix Enginea.

Zatim u Render Sliceu postoje četiri ray tracing jedinice (po jedna ispod svakog Xe-Core procesora). Prema Intelu, ovi grafički procesori bit će opremljeni velikom L2 predmemorijom.
Intel-XeSS-1

Među inovacijama u pripremi je i Xe Super Sampling, skraćeno XeSS. Lisa Pearce objašnjava da se radi o lako integriranom API-ju koji koristi tehniku dubokog učenja za sintetiziranje slika vrlo bliske izvorne kvalitete.
Intel je potvrdio da će vrijeme renderiranja slike biti duže od tradicionalnih metoda skaliranja, ali će također biti znatno brže od generiranja izvornih 4K slika. Intel XeSS je temporal scaling tehnologija koja uzima u obzir vektore pokreta (brzinu) i povijest prethodnih slika. Ti će se podaci obraditi putem XeSS XMX uputa prije postizanja naknadne obrade.

DP4a već je prisutan u Intelovim Xe-LP  integriranim grafičkama i u starijim grafičkim procesorima, pa se u teoriji može koristiti i na drugim grafičkim procesorima, ne samo na Intelovim Arc karticama.

Intel nije spomenuo nikakve posebne igre koje će podržavati XeSS, ali je potvrdio suradnju s par programera. Ti će detalji doći s vremenom. Prva generacija Intelovih Arc grafičkih kartica kodnog naziva Alchemist bit će lansirana u prvom kvartalu 2022. godine.

Piše: Marijan Živković

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here