Svake godine radimo ovu vrstu teksta, pa bi bilo šteta da ove godine preskočimo tekst u kojem ćemo popisati tehnologije od kojih smo se oprostili ove godine jer tu ima mnogo servisa koje smo i sami koristili, a sada moramo naći alternative.

Kao što možete i sami zaključiti – povijest se ponavlja, a to je posebno izraženo u tehnološkom sektoru. Svake godine na tisuće entuzijasta na tržište izbace nove proizvode, servise, gadgete i poneki od njih uspiju. No, da bi oni uspjeli, neki stari moraju “umrijeti”, odnosno otići s tržišta jer se više ne koriste. To je nešto s čime smo se pomirili, pa zato pogledajmo servise koje praktički od iduće godine više nećemo koristiti.

Nintendo Miitomo društvena mreža

Nintendov prvi izlet u mobilne aplikacije je bila društvena mreža koja se zvala Miitomo. Ona je svjetlo dana ugledala u ožujku 2016. godine zajedno s My Nintendo loyalty programom. Dotična aplikacija je dozvoljavala da putem te iste aplikacije pričate s prijateljima koji imaju iOS ili Android telefon, te da dijelite odgovore na društvenim mrežama poput Facebooka ili Twittera. No, zbog malog interesa Nintendovih igrača za ovakvom vrstom interakcije, aplikacija je ugašena.

Spotify Running

U 2015. godini, glazbeni servis Spotify je na tržište izbacio Spotify Running. To je aplikacija koja vam je davala sadržaj baziran na vašem tempu i onome što ste u prošlosti slušali. U veljači ove godine su zaključili da korisnici baš nisu zainteresirani za tu aplikaciju, pa je Spotify te algoritme ugradio u svoju mobilnu aplikaciju za slušanje glazbe, a Spotify Running je otišao u ropotarnicu povijesti i sada imate samo jednu Spotify aplikaciju za sve potrebe.

Kuvee pametna boca


Ne možete popiti bocu vina u jednom danu? Ne brinite, niste jedini. Zato je nastao startup koji je kreirao Kuvee pametnu bocu koja vam je trebala pomoći da otvoreno vino bude dobro narednih 30 dana nakon otvaranja. Ono je u sebi imalo poseban sistem koji je sprječavao da u bocu ulazi kisik koji bi mogao naškoditi tekućini (odnosno vinu) u boci.

Na boci ste imali i mali Wi-FI touch screen na kojem ste dobivali savjete kako posluživati vino, kako ga upariti s jelom i koliko vam je vina ostala, odnosno za koliko čaša. No, pošto je startup ostao bez novaca, odlučili su ga ugasiti i zaustaviti proizvodnju i prodaju ovih pametnih boca.

Lytro

Lytro Light Field Camera je dizajnirana tako da napravi sliku koju možete fokusirati nakon što je slika napravljena i kada je došla na tržište 2012. godine, bila je iznimno popularna. Da ne govorimo da je bila zanimljiva mnogim polu-profesionalcima dubljeg džepa. Nakon toga je došao novi proizvod Illum koji je također bio dobro prihvaćen 3 godine kasnije. No, novac se polako otopio, a danas prosječan pametni telefon ima bolju kameru nego što je Lytro napravio, s boljim auto-fokusom. Zato je kompanija oglasila kraj i rekla da prestaje s proizvodnjom.

Google URL Shortener

Google voli gasiti svoje servise i sad je na red došao servis za skraćivanje URL-ova – goo.gl. On je s nama bio od 2009. godine i mnogi su ga rado koristili. Da ne kažemo koliko ljudi je klikalo na te skraćene URL-ove i otkrilo hrpu zanimljivog sadržaja na netu.

Sada nakon što se ugasi ovaj servis, Google planira zamijeniti URL Shortener s Firebase Dynamic Linkovima, koji su “pametni URL-ovi koji dozvoljavaju da aplikacija preusmjeri potencijalnog korisnika na bilo koju lokaciju unutar iOS, Android i web aplikacije”. Uskoro ćemo vidjeti što je pod time Google mislio.

Google Goggles

Još jedan Googleov servis iz 2009. godine je dočekao svoj kraj. Goggles je zapravo rana verzija Google Lensa. Mogli ste putem ove aplikacije usmjeriti mobitel u neki proizvod, uslikati ga i Google bi vam dao više informacija o njemu. Tijekom 2014. godine, Google je kupio kompaniju Quest Visual koja je stajala iza Word Lens aplikacije. No, iste te godine je Google izbacio svoju verziju Lens aplikacije, pa je Goggles postao redundantan. Jednu aplikaciju zamijenili su drugom, pitanje je hoće li se i ova koristiti ili neće.

Google Allo

Da bi pokazao punu mogućnost Google asistenta, Google je 2016. godine predstavio Allo – AI-powered chat aplikaciju. To je bila sasvim solidna aplikacija koju je bilo ugodno za koristiti za pričanje s prijateljima i dijeljenje sadržaja na društvene mreže. No, bili smo skeptični da bi ova aplikacija mogla konkurirati drugim chat aplikacijama na tržištu.

Zatim je Google pokušao pobijediti konkurenciju tako što će unaprijediti SMS poruke i cijelu industriju slanja poruka, no nisu uspjeli zamijeniti SMS sa svojim RCS-om. Barem ne još. Ali ako žele jednog dana uspjeti, moraju ugasiti Allo.

Google+

Ovaj tekst se mogao zvati i “Servisi koje je Google odlučio ugasiti u ovoj godini”. Kao što vidite ovo je već četvrti servis koji Google gasi, a nije zadnji!
Gašenje Google+ servisa je bilo iznenađenje, ali u drugu ruku nije bilo veliko iznenađenje. Google je u listopadu ove godine najavio gašenje servisa u idućih 10 mjeseci, a to je najavljeno nakon što je u javnost procurio veliki bug kojeg je Google imao na ovom servisu.

Uz to, jako malo ljudi je aktivno koristilo Google+ pa ga nema smisla držati aktivnima i trošiti resurse na nešto što im ne donosi korisnike niti profit. Uostalom, korisnici su na Facebooku, Twitteru i Instagramu. Jeste li ikada čuli da vam je netko rekao – “Hajdemo se povezati na Google plusu?”.

Google Inbox

Iako malo korisnika žali za Gogglesima ili Google+ servisom, Google Inbox je druga priča. Problem je što je Google Inbox postao popularniji od Gmaila, a Google ne želi da se to dogodi, pa su odlučili ugasiti Inbox kako bi se “više fokusirali na Gmail”.

Gmail je prilično “outdated”, odnosno trebalo bi ga redizajnirati i dodati mu funkcije koje je Google Inbox imao, pa će možda onda postati popularniji. Recimo samo da je feature koji je grupirao mailove u Inboxu mnogo korisniji od hrpe featurea koje imate u Gmailu. Plus, tu su još bile odgode notifikacija na mailove, bolji UI i mnogo drugih stvari koje su korisnici voljeli. Iskreno rečeno, Google je samo Gmail trebao zamijeniti Inboxom i problem riješen. Ovako, su samo potjerali korisnike drugim servisima i mail klijentima.

Digg Reader

Kada je Google 2013. godine ugasio Google Reader, pojavio se novi igrač na tržištu pod nazivom Digg Reader. Ljudi su ga rado prigrlili jer je dobro radio, imao je mogućnosti koje su nam trebale i sve je bilo u redu. No, onda se pojavila hrpa konkurencije, korisnici su se raspršili, a i ljudi su polako prestali koristiti RSS jer su sve novosti mogli vidjeti na Twitteru i Facebooku. Digg Reader se od toga nije oporavio i zato mu slijedi gašenje.

Tor Messenger

2015. godine, Tor je na tržište pustio beta verziju cross-platform chat aplikacije koja se zvala Tor Messenger. To je bila sigurna alternativa Jabberu, Google Talku, Facebook Chatu i sličnima. 3 godine kasnije, odlučili su da se više ne isplati održavati ovu aplikaciju jer ljude i nije previše briga za sigurnost, a i svi prijatelji su im na Facebooku pa je lakše poruku poslati preko FB Messengera nego imati dodatnu aplikaciju. Pošto ovakva aplikacija troši dosta resursa, ovo je bio jedini logičan potez.

Vine (ponovno gašenje)

Vine je zapravo ugašen 2016. godine od strane vlasnika – Twittera. Razlog je bio što aplikacija nije bila profitabilna i teško se bilo natjecati s YouTubeom. Jedan od su-osnivača Vinea – Dom Hofmann – je odlučio napraviti novi Vine i nazvati ga jednostavno “V2”. No, manjak novca i određene pravne regulativne natjerale su ga da digne ruke od tog projekta i posveti se nečem drugom. Točnije, posvetio se izradi aplikacije Byte (video app) koji će svjetlo dana ugledati u proljeće 2019. godine.

Path

Path je lansiran davne 2010. godine i trebao vam je pružiti mogućnost da dijelite informacije s najužim krugom prijatelja. Mnogi su Path nazivali “osobnim dnevnikom” koji biste dijelili s dotičnim prijateljima i obitelji, no to nije baš išlo po planu. Zato ih je 2015. Godine kupila južno korejska kompanija Daum Kakao. Kako ni oni nisu uspjeli do kraja ispolirati Path i približiti ga korisnicima, odlučili su ga ugasiti i posvetiti se drugim projektima.

Musical.ly

Ovaj popularni servis kupila je Kineska kompanija Bytedance za 1 milijardu dolara ove godine. Iako se očekivalo da će nastaviti razvijati musical.ly, oni su ga odlučili ugasiti i njegove funkcionalnosti prebaciti u sličan servis koji se zove TikTok. Da li je to dobra ideja ili ne, vidjet ćemo vrlo brzo. Znamo samo da je musical.ly bio iznimno popularan kod mlađe populacije, pitanje je hoće li to biti i TikTok.

 

Piše: B.P.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here