Ona nadmašuje trenutne litij-ionske baterije i manje je sklona eksplozijama.

Električna vozila igrat će važnu ulogu u smanjenju emisija stakleničkih plinova u atmosferu, ali još uvijek nisu savršeno rješenje. Danas se većina električnih motora pokreće na litij-ionskim baterijama napravljenim od teških metala poput kobalta, koji nam nudi ograničene zalihe i teško se vadi.

IBM Research Battery Lab ima novo rješenje, nova baterija izrađena bez teških metala. Umjesto toga, napravljena je od materijala koji se mogu izvući iz morske vode.

ibm baterija
IBM Almaden Battery Lab – Battery tester and cycler

Prema IBM-u, novi dizajn baterije mogao bi nadmašiti trenutne litij-ionske baterije mnogo značajki poput troškova proizvodnje, vremenu punjenja (manje od pet minuta do 80-postotne napunjenosti), kao i energetskoj učinkovitosti.

Baterija je također manje zapaljiva i sklona eksplozijama, pa bi se mogla koristiti u zrakoplovima i pametnim energetskim mrežama, kao i električnim automobilima i kamionima.

Baterija koristi tri nova materijala, uključujući katodni materijal koji ne sadrži teške metale poput kobalta ili nikla, a elektrolit je tekućina. Jedinstvena kombinacija suzbija nastanak litijumskih metalnih kristala tijekom punjenja, što izravno smanjuje šanse da se baterija zapali ili eksplodira.

Kako bi novu bateriju premjestili izvan laboratorija IBM Research Battery, tim se udružio s Mercedes-Benzom, dobavljačem Central Glass i proizvođačem baterija Sidus, Mercedes-Benz. Dok tim razrađuje kako komercijalizirati novu bateriju, IBM Research koristit će AI za daljnje poboljšanje performansi baterije i traženje još sigurnijih i učinkovitijih materijala. Više o novoj bateriji možete pronaži na IBM-ovom blogu ovdje.

Piše: Z.K.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here