PočetnaOstaloTech4 razloga zašto proizvođači smartphonea dizajniraju svoje čipove

4 razloga zašto proizvođači smartphonea dizajniraju svoje čipove


Kada razmišljate o kupovini novog pametnog telefona, onda vjerojatno gledate kakvu kameru ima, koliko je velika baterija, kvalitetu ekrana, koliko ima mjesta za pohranu podataka. Nažalost, mnogi ne gledaju kakav procesor mobitel ima i kakve su mu performanse. To radi ona, tehnički potkovana, manjina. Upravo je procesor nešto na što biste trebali obratiti pozornost jer on čini razliku.

Procesor, ili SoC (System-on-Chip), je “mozak” pametnog telefona. On upravlja svim funkcijama na uređaju. Qualcommov Snapdragon je, recimo, danas standard za većinu Android uređaja, no mnogi proizvođači telefona polako počinju dizajnirati i razvijati svoje čipove, odnosno procesore.

Zašto dizajnirati custom procesor?

Proizvođači pametnih telefona se nadaju da će vrlo brzo razvijati svoje in-house procesore za mobitele koje proizvode. Mnogo je lakše kupiti third-party procesor i ugraditi ga u mobitel, ali eksterni čip ovog tipa vam ne daje tu razinu kontrole i optimizacije kakvu biste htjeli.

Da bi se pozabavili tim problemom, velike kompanije su odlučile dizajnirati i razvijati svoje procesore za svoje telefone. To može biti velika stvar, a u nastavku ćete vidjeti 4 glavna razloga zašto je to tako.

1) Smanjivanje troškova kako bi dobili tržišnu prednost

Vjerojatno najočitiji benefit imanja in-house procesora je smanjivanje troškova izrade telefona. Kupovina procesora od drugih kompanija je relativno skupo. Razlog je jednostavan: ponuda i potražnja. Kompanije kao što su Qualcomm i MediaTek – koji proizvode procesore za većinu uređaja – praktički imaju oligopol na tržištu.

To proizvođačima mobitela ne ostavlja izbor, odnosno nemaju nikakve šanse spustiti cijenu procesora jer ga nemaju od koga kupiti. A kako spomenute kompanije nemaju konkurencije, mogu diktirati cijene kako god žele. Čitaj: konstantno dižu cijene radi svog profita. Ako imate svoj procesor, nitko vas ne može ucjenjivati s cijenama i uštedjet ćete hrpu novaca.

Samim time, moći ćete smanjiti i cijenu samog proizvoda, u ovom slučaju mobitela. Ako uspijete sniziti cijenu i biti jeftiniji od konkurencije, dobiti ćete tržišnu prednost, dok će korisnici dobiti bolji uređaj za manje novaca.

2) Bolja softverska optimizacija

Android telefoni obično dođu s dvije do tri godine softverskih nadogradnji od trenutka lansiranja mobitela na tržište. S druge strane, Apple nudi gotovo pet godina podrške i nadogradnje. Mogao bi i Android to pokušati, no problem je hardver koji ih ograničava u tome. Točnije, eksterni procesori koji se ugrađuju u mobitele.

To je zato što Qualcomm i MediaTek rade procesore koji mogu podnijeti nadogradnje za iduće tri godine. Ako to pokušate “pogurati” prema gore, to će povećati cijenu inženjerskog posla, te će naškoditi profitu spomenutih kompanija.

Qualcomm je pokušao povećati dugovječnost Snapdragon 888 čipa, ali su dobili samo jednu dodatnu godinu za nadogradnju sigurnosnih zakrpa. Nisu mogli opravdati uloženi trud i nije se pokazalo kao nešto što je “future-proof”. Ako imate in-house procesore (kao npr. Apple), onda možete neke stvari raditi drugačije i procesori mogu trajati duže. Odnosno duže mogu podržavati Android nadogradnje.

Nadalje, razvijanje in-house procesora će vam dati i bolju kontrolu nad krajnjim proizvodom, uz spomenuto duže razdoblje u kojem će telefon moći primati nadogradnje.

3) Prilagodba procesorskih jezgri

Koristeći svoje procesore, brendovi mogu prilagoditi uporabu procesorskih jezgri, te tako povećati performanse svojih uređaja. Više neće imati “one-size-fits-all” rješenje, nego nešto što će moći prilagoditi sebi i svojim potrebama.

In-house procesor (ili SoC) će bolje povezati softver i hardver u uređaju. To u konačnici znači duže trajanje baterije, bolje upravljanje memorijom, nove softverske mogućnosti, bolje upravljanje slikama i videima koje radite i još mnogo toga.

Dva ključna igrača koja proizvode procesore, Qualcomm i MediaTek, prioritiziraju druge stvari kada govorimo o procesorskim jezgrama. Na primjer, Qualcomm je poznat po tome što ima odlične GPU performanse. Smartphone brendovi koji žele određeni čip, ali s više CPU snage, ne mogu napraviti ništa po tom pitanju. I tu dolaze do izražaja in-house procesori.

Sa svojim procesorom, proizvođači mobitela mogu prilagoditi sve resurse svojim potrebama.

4) Više kontrole na korisničkim iskustvom

Sve ovo nabrojano gore je vodilo prema ultimativnom cilju – kontrola branda da ponudi korisniku bolje iskustvo korištenja njihovog telefona. Pogledajte samo iskustvo koje nudi iPhone, gdje Apple korisnike drži u svom ekosustavu i gdje im nudi optimalno iskustvo korištenja hardvera i softvera.

Korištenjem tuđeg čipa dobivate određenu nesigurnost i razne kompromise, dok u suprotnom imate svoj čip, kontrolu nad svime, te možete prioritizirati stvari koje su važne vama i vašim korisnicima. Na primjer, Google – oni često prioritiziraju Google asistenta na svojim Pixel 6 uređajima, nude bolje performanse tijekom korištenja uređaja i imaju always-on funkcionalnost. Sličnu stvar radi i Samsung sa svojim asistentom Bixbyjem.

Dizajniranjem svog čipa, možete korisnicima ponuditi unikatne mogućnosti koje će ih zadržati u vašem ekosustavu, te ćete ih učiniti sretnima. A kada su korisnici sretni, neće mijenjati mobitel za neke druge brendove i slično.

Naravno, tvrtke poput Qualcomma i MediaTeka neće nestati s tržišta. Ali veliki igrači poput Googlea i Samsunga mogu investirati hrpu novaca u razvoj svojih SoC-ova kako bi dali više vrijednosti kupcima za novac. Manji igrači će se, kao i do sada, oslanjati na eksterne čipove.

U svakom slučaju, čekaju nas neke fantastične stvari i jedva čekamo da vidimo što će nam velike kompanije ponuditi u budućnosti.

 

Piše: B.P.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular