Huawei je proveo online istraživanje na uzorku od preko 1000 ispitanika na području Hrvatske među korisnicima pametnih telefona. Većina ispitanika je ženskog spola, dobne skupine od 18 – 25 godina

Rezultati istraživanja pokazali su zanimljive sociološke trendove i obrasce među Hrvatima koji, ako je suditi po anketi, teško mogu izdržati bez mobitela dulje od jednog dan ili ne mogu bez telefona uopće, a svoje slobodno vrijeme najradije provode upravo na smartphoneu.

Preko 60% ispitanika koristi svoj pametni telefon za slanje poruka i društvene mreže, a potom za razgovore i fotografiranje. No, čini se da su svjesni svog ponašanja te čak 67% njih smatra da su nepristojni kada koriste mobitel u društvu drugih osoba. Isto tako im smeta kada drugi u njihovom društvu gledaju u svoj pametni telefon i provjeravaju društvene mreže. No, koliko god im bilo neugodno, čak 27% ispitanika neće upozoriti osobu s kojom su u društvu da je nepristojna.

83% ispitanika smatra da je nekulturno obavljati telefonski razgovor na razglasu na javnim mjestima, a također više od polovice njih ne voli kada ih netko fotografira bez dozvole te jasno daju do znanja da im to nije u redu.

Zanimljiv je, ali i prilično zabrinjavajuć podatak da preko 50% ispitanika često ili rijetko koristi mobitel prilikom vožnje. Ipak, čini se da smo svjesni ovog problema o čemu svjedoči podatak da gotovo 90% ispitanika smatra da je potrebno osvijestiti korisnike o primjerenom korištenju pametnih telefona.

Službeni izraz za osobe koje zapostavljaju sugovornika radi smartphonea je phubbing. Sastoji se od dvije engleske riječi – phone (telefon) i snubbing (ignoriranje). Iako to radimo najčešće nesvjesno, druga osoba to može, s potpunim pravom, protumačiti kao da nas ne zanima. Čak 90.8% ispitanika nije znalo odgovor na pitanje što znači ovaj pojam, a upravo je to cilj ove ankete: otkriti navike korisnika pametnih telefona i osvijestiti što širu javnost o njihovom odgovornom korištenju.

Kad je riječ isključivo o uređajima, anketa je pokazala da Hrvati preferiraju crnu i plavu boju mobitela, a najvažnije stavke su im kvalitetna kamera i dugotrajna baterija. 37.4% ispitanika spremno je za novi mobitel izdvojiti do 2000 kuna, 34% njih od 2000 do 4000 kuna dok 13% ne pita za cijenu kada je u pitanju uređaj koji žele.

Na odgovore anketiranih, njihove želje i interese savršeno odgovara novi Huawei P30 Lite pametni telefon koji je namijenjen nešto mlađoj i urbanijoj publici. Njegova cijena iznosi nešto više od 2.000 kuna, a u trgovinama se može pronaći upravo u plavoj, crnoj te bijeloj boji. Prednost mu je lakoća korištenja te iznimna 48 MP trostruka AI kamera sa spektakularnim mogućnostima i iznimno dobrim noćnim načinom rada.

P.R.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here